Reklam, reklam, reklam... Orada reklam, burada reklam... Dev kurumlar reklam göstermek için uygulamaların her bir santimetrekaresini istiy...
Reklam, reklam, reklam... Orada reklam, burada reklam... Dev kurumlar reklam göstermek için uygulamaların her bir santimetrekaresini istiyor. Şimdi sırada, Android'in kilit ekranı var.
YouTube'da, Twitter'da, Instagram'da, TikTok'ta reklam görmekten uzay-zaman algısını kaybedip gerçeklikle bağını koparma noktasına gelen milyarlarca insanı iki yeni sınav bekliyor: Birincisi, Windows Başlat menüsüne gelecek reklamlar. Ve ikincisi çok daha bomba: Android kilit ekranında gösterilecek reklamlar.
Reklam pazarlaması öyle bir hal aldı ki, artık dev şirketler, sahibi oldukları uygulamaları kullanan insanlara reklam göstererek kazanç sağlamak için her şeyi yapıyorlar. Google zaten dijital reklam pazarında çok önemli bir oyuncuyken, şimdi elinin altındaki belki de onlarca milyar dolarlık reklam bütçelerine yeni bir mecra eklemek için hazırlığa başladı: Android telefonların kilit ekranı.
Google bu iş için özel bir şirketle çalışıyor ve şirket şimdiden Hindistan ve Uzak Doğu'da Android'in kilit ekranı için özel içerikler üretiyor. Bu içerikler elbette, telefon sahiplerine hayır olsun diye üretilmiyor, aksine dev şirketlere reklam olarak satılıyor. Google Uzak Doğu'daki denemelerden son derece memnun ki şimdi bu yeni reklam mecrasını tüm dünyaya açmayı planlıyor.
Yani yakında telefonunuzu açmak için elinizi kilit ekranına götürdüğünüz sırada, "Dur! Yapma! Şimdi telefonu açacaksın, bir sürü mesaj, iş e-postası, müşteri şikayetiyle işe gömüleceksin. Bu kadar işin arasına gömülmeden önce kocaman bir hamburger sipariş et, yanında da soğuk bir kola, kocaman da patatesler, kafan rahatlasın... Bas hadi, sipariş tuşuna bas. Bas bas bas!" gibi çığırışlarla size bir şeyler satmaya çalışan reklamlara maruz kalacaksınız.
Bu reklamları satan Glance isimli şirket, Google tarafından "destekleniyor," ama Google'ın her mecrada "hakim" reklam satıcı olması Avrupa Birliği'ne alerji yaptığı için, bu "Glance"in aslında Google'ın kukla bir şirketi olması ihtimali de yüksek.
450 milyon telefon reklam göstermeye hazır veya zaten gösteriyor
Glance'in kilit ekranı reklam widget'ı şu anda Moto G 5G ve Moto G Power 5G'ye önceden yüklenmiş durumda, dahası şu anda piyasada kullanılan veya raflarda satışı bekleyen 450 milyondan fazla akıllı telefonda bu uygulama yüklü durumda. Şirketin şimdiden, 300 milyondan fazla aktif kullanıcısı var. Yani bu şirket, dev reklam verenlere "markanızı ve ürünlerinizi şu kadar milyon insana göstereceğim" diyerek çoktan reklam satmaya başlamış durumda ve ulaştığı kitle neredeyse Twitter boyutuna gelmiş durumda.
Google'ın basit bir hamlesiyle, bu 300 milyonun, kısa süre sonra 1 milyar barajını aşmaması için hiçbir sebep yok.
Evet, acı ama gerçek, 50 bin lira verip satın aldığınız telefonun kilit ekranından size sürekli sinir bozucu reklamlar göstermeye hazırlanıyorlar. Sinirden telefonunu duvara fırlatıp parçalayanların sayısında artış olacak mı, göreceğiz...
Hiç yorum yok
Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.