Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Dinamik Blogger Online Sayaç Eklentisi

Dinamik Blogger kullanıcıları blog’una Online ziyaretci takip sayacı ekleyebilir mi? Evet, Dinamik blog’unuza Online takip sayacı ekl...

...
Dinamik Blogger Online Sayaç nasıl kurulur
Dinamik Blogger kullanıcıları blog’una Online ziyaretci takip sayacı ekleyebilir mi? Evet, Dinamik blog’unuza Online takip sayacı eklenir.Blogger’un özel tasarımı olan Dinamik blogger kullanıcıları, birçok eklentilerden maalesef mağdur durumdadırlar. Ancak yaptığım bir araştırma sonucu Online hareketli okuyucu takip sayacını ekleyebilecekler. Blogunuza ekleyebileceğiniz birçok alternatif görseller arasından seçinizi yapmanız ve eklentiyi sidebar gadgetlerine taşımanız yeterli olacaktır.
Sayaçlar arasında birçok seçenek mevcuttur.Geriye dönük işlem yapmamaız için seçiminizi öncelikle iyi tespit etmelisiniz. Seçim sayfasında gizli tracker, anime edilmiş, 1 satır, 2 çizgi, 3 çizgi, 4 çizgi, icon, metin, vis.online, simge ve gif, gibi geniş bir görsel tablosu mevcuttur.Yapacağınız seçim için 2 örnek verdim. Seçiminizi daha rahat yapabilirsiniz
Örnek 1 : 1 satır : Seçiminizde görülmesi gereken bir görüntüdür ve veri akışına göre sırası ile değişim göstererek bilgi içerir.Mausu ilgili sayaç üzerine getirin biraz beklediğinizde değişimleri göreceksiniz.
Örnek 2 : 2 satır : yukarıda anlattığım konunun 2 satırlık sabit görselin görünümüdür. İsterseniz tek bir görünümlü whos.amung.us biçimi sayaç kullanabilirsiniz. Seçimizi iyi yapmanızı tavsiye ederim.Sayaç yapılanması sonucu numaratörü değiştiremiyorsunuz.Ancak sayacı silip yeniden sıfırdan bir sayaç yapabilirsiniz.
Sayacımızı hazırlamak için yapaılacak işlemler :
1. Histats sitesine giriş yapıyor ve üyelik işlemlerimizi tamamlıyoruz.
2. Dil ayarlarından Türkçe seçiminizi belirleyin.
3. Sağ üstte kontrol panel sekmesine tıklayın.Açılan sayfada sağ üstte web sitesi ekleme sekmesine tıklayın. Karşınıza web sitesini yapılandıracağınız panel gelecektir. Bu kısımda yapılacak işlemleri görelim.
4. Sol tarafta saatiniz kaç ise onu seçin, hemen yanında Asya/İstanbul sekmesine tıklayın.
5.Şimdi de onun yanında kategori olarak çubuğu kaydırın Çevrim içi topluluk sekmesine tıklayarak hemen yan atarafta açılan alt kategoriden Blog kaynakları ve hizmetlere tıklayın.Seçiminiz yeşil bir renk olacaktır.
6. Üst kısımda blog linkinizi yazın veya yapıştırın. Sol alt kısımda blog başlık ismini ve hemen altına blog açıklamanızı yazın.
7. Sağ tarafda sayfa görüntüleme bilgilerinizi blog sayacınıza bakarak yazın.Ziyaretci değerini boş bırakın.
8. Alt kısımda doğrulama rakamlarını yazın ve devam sekmesine tıklayın.Yanlış yazarsanız işlemleri tekrar yapmanız gerekecektir dikkatli yazmaya özen gösterin.
9. işlemimiz bitti bu şekilde istediğiniz kadar blog sayacı alabilirsiniz.Sıra geldi sayacımızın kodunu alarak gadget olarak eklemeye.
10. Sayfanızda blog ismine tıklayın.Sayacınızın verilerinin okunduğu ana sayfaya giriş yapmış olacaktır.
11. Sağ üstte yanıp sönen Counter kodu sekmesine tıklayın.Sayacımızı alacağımız bölüm açılacaktır. Yeni sayaç ekle seçeneğine tıklayın, sayaçların olduğu sayfaya gelmiş olmalısınız.Zor gibi görülüyor ancak işlemin sonucunu görünce bayağı zevkli olduğunu anlayacaksınız.
12. Beğendiniz sayacın üztüne tıklayın.Sizi sayac yapılandırma ve kod alma kısmına götürecektir.
13. Açılan önizlemede üst kısımda bugünki ziyaretci gibi seçeneklerin hepsini seçin veya kendinize göre yapılandırın.Her seçim sonrasını önizlemede göreceksiniz. Seçiminiz bitti ise kurtarma yazan yani Save kaydet sekmesine tıklayın.Bitti tebrikler.

14. Açılan sayfada sayaç Id numarasına tıklayın.Sayacı göreceksiniz.
Sayaç Id numarası
15. Tarayıcı üst kısımda, Google Translate Orjinal yazısına tıklayarak kapatın ki kodlarda bozulma olmasın.Burada şuna dikkat edin. JavaScript kullanmayacağız.No JavaScrip sekmesine tıklayın ve kodu kopyalayın.
16. Blog gadget ekle kısmından metin gadgetini açın ve HTML düzenleye tıklayarak kodu yapıştırın kaydedin sayacınız çalışmaya başlayacaktır.Canlı örneği sidebar kısmında en altta metin dosyasına bakarak inceleyebilirsiniz.

Dinamik blogger online sayaç ekle

57 yorum

  1. Bence hitstats iyi diyorum abi çünkü ücretsiz ve işini iyi yapan bir sayaç paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Jason Walker :
      Merhaba uzun zamandır bildiğim ve kullandığım bir sayaç sistemi.Birçok alternatifi mevcut ve site çok hızlı.Dinamik bloglar içinde kullanılabilirli güzellik katıyor.Teşekkür ederim.Bloguna eklediğim o Tr kodunu kaldırmayı unutma.Uyarmadı demezsin en azından.Görüşmek üzere.

      Sil
    2. Kaldırdım şuan tr uzantılı abi teşekkürler

      Sil
    3. @Jason Walker
      Merhaba, iyi yaptın teşekkür ederim.O kod ile veri akışındaki düzeni bozuyordun.Şimdi doğal akış devem edecektir.Doğal olarak düşünürsek.Tr uzantısı Google Sunucularında bulunan bir veri parçası.Biz bu veriyi engelleyen bir kod koyduğumuzda doğru bir hareket sergilememiş oluruz.Bizlere zararı olur.Gereğini yaptığına sevindim.

      Sil
  2. Değerli hocam, başım sıkıştı yine, yardımınıza ihtiyacım var. SEO ve Google ile ilgili bir sorunum var. Hocam, en çok ilgilendiğim blog olan "eski sevgilim"de, "eski sevgili" anahtar kelimesine odaklanarak onlarca yazı yazdım ve sayfa benzerlik oranım çok fazla. Mesela "eski sevgiliyi geri kazanmak, eski sevgiliyi geri kazanma, eski sevgiliyi geri kazanmanın en iyi yolu, eski sevgiliyi geri kazanmanın 3 etkili yolu..." gibi onlarca sayfam var.

    Şimdi, acaba site içi SEO'da bu sayfa benzerlik oranı, sıkıntı oluşturur mu? Bloğum bir "niş" blog olduğu için konu yelpazemi çok fazla genişletmek istemiyorum. Bu konuda ne yapmam lazım sizce? Ne önerebilirsiniz hocam? Sizce nasıl bir eylem planı oluşturmam lazım. Şu anda tam bir ikilem yaşıyorum ve ne yapacağımı bilemiyorum. Şimdiden teşekkürler, sağlıcakla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Meltem Nesim :
      Hanım merhaba her zaman yardım alabilirsiniz.Anahtar kelime derken etiket mi,yazı başlığımı ?Etiketler ise sorun olmaması lazım.blogger içinde etiketler index almaz.Yazı başlıkları ise işte sorun burda başlıyor.Büyük ihtimalle de başlık benzerliğidir.Web araçlarında zaten zaten benzer türevleri size vermiştir.SEO olarak sıkıntı oluşturur.Arama sonuçlarında benzer yazıları çok fazla önemsemez.Buda yazınızın çıkmaması anlamına gelir.Bu başlıkları tek tek düzeltmek ve eskileride web araçlarından URL kaldır ile yok etmek lazım.Biraz uğraştıracak sizi.Sonuç olarak sıhhatli çalışabilmek için tek yapabileceğiniz yazı başlıklarını değiştirmekten başka çare yok.Bunlar web ortamına bağlantı veren linkler.Acele etmeden yavaş yavaş yapabilirsiniz.Her düzenlemeden bir müddet sonra hit sayınızda da değişim olacaktır.Yani artacaktır.Dizine dikkat edin oda artacaktır.

      Sil
    2. Anladım Adnan Bey, çok teşekkür ederim bilgi verdiğiniz için. Tam emin olmak için size zahmet bloğumdaki son 4-5 yazıya bakar mısınız? Önceden de buna benzer yazılar yazmıştım. Yazı başlıklarında hep aynı anahtar kelimeler var; ancak hepsinin başlığı farklı sonuçta. Size zahmet ufak çaplı bir inceleme yapıp bana sonuçları bildirmeniz mümkün mü?

      Kusura bakmayın hocam, siz de olmasanız yardım alacak pek fazla insan yok.

      Not: Bir arkadaşım, misafir yazar olarak yazıyor bloğumda. Son yazılar ona ait.

      Sil
    3. @Meltem Nesim
      Hanım Merhaba; Yazı balıklarında ve alt etiketlerde benzer yazılar var evet.Etiketleri düzeltmek kolay ancak balıklarlar web de bağlantı verdiğinden bir virgül dahi değişseniz hatalı URL verecektir.Blog dünyasına ilk başladığımda yaptığım bazı hatalardan dolayı yaklaşık 4000 URL'i 1 ayda düzeltmiştim.Günde bir yazı yazıyordum ve tüm günüm bunları düzenlemekle geçiyordu.Bir liste yapın.Örnek ilk yazıdan başlayın ve düzenleme yaptığınız yeri unutmamak için takip listesi olsun bu.Biraz bunaltacak ancak web araçlarında indir butonunu kullanın ve ordaki tüm başlıkları değiştirmeden önce kaldırın sonra değiştirin.Değişim yaptığınız URL leri sonrada dizine göndermek için Google gibi getir kullanın.Hit sayınızda bazı oynamalar olacaktır.Ama kısa zamanda toparlanma birden yükseliş görülecektir. Etiketlerde de fazlalıklar mevcut.Yazılarınızda belirlediğiniz birkaç etiket oluşturun.Diğer etiketleri silip yenilerini ekleyebilirsiniz.Bu konuda yazı yazmadım ama yazarsam da fena olmayacaktır.Yazmadım çünki birçok kişi yanlış yaparsa etiketlerinin hepsi silinir.Öncelikle her ihtimale karşı Önemli : TAM yedek almayı unutmayın.Hatta yaptıklarınızı bir not defderine kaydederek takip sistemi ile yapın.Bir iki gün bakamadığınızda nerde kaldığınız konusunda zorlanmayın.Birçok yazımda bu konuda açıklama yapıyorum ama inanın hiçkimsenin uyguladığını görmedim.Siz bayağı azimli ve araştırmacı yapısına sahipsiniz.Sizi takdir ediyorum.Soru sormaktan sakın çekinmeyin.Müsait olduğum her zaman yardımcı olabileceğimi unutmayın lütfen.Yazı başlıkları o kadar önemli ki inanın.Belki aynı sayfa 20 kere karşınız gelebiliyor.Nedeni bir nokta yada harf.Ancak bu dijiti bulmak ve çözmek bazen aylarca da sürebiliyor.Misafir yazarlık için bir kalıp oluşturursanız onlarda o kalıp içinde hareket sağlamaya çalışırlar.Böylece birliktelik sağlanabilir.takıldığınız yerlerde bilgi vermeye devam edin lütfen.Görüşmek üzere kolay gelsin diyorum.

      Sil
    4. Teşekkür ederim hocam, bir eylem planı oluşturarak bu söylediklerinizi yapmaya çalışacağım zamanla. Çok teşekkür ederim tekrar, sağlıcakla...

      Sil
    5. @Meltem Nesim
      Rica ederim.Bencede planlama yaparak düzenlemeye hemen geçmek lazım.Bence çok uzun zamana bırakmayın.Şu anda tam geçiş döneminde iken etkilenmezsiniz.

      Sil
    6. Değerli hocam, siz olmasaydınız ben ne yapardım bilmiyorum. Verdiğiniz destek sayesinde çok iyi yerlere geldim. Yalnızca site hızı ve dinamik blog konusundaki öneriniz bile her şeye bedeldi. Çok teşekkür ederim.

      Hocam, iki gün içerisinde tam 17 başlık kaldırdım ve taslağa çevirdim. O yazıları, indeksten kaldırıldıktan sonra farklı ve özgün bir başlıkla yeniden yayımlamayı düşünüyorum, ne dersiniz?

      Hocam, şu "Sayfa Benzerlik Oranı" çok canımı sıktı doğrusu. Sonuçta benim bloğum niş bir blog ve yazabileceğim konu sayısı çok fazla değil. Dolayısıyla başlık bulma konusunda çok zorlanmaya başladım. E, güncel tutmak da istiyorum bloğu; çünkü o kadar emek verdim. Bloğum, artık benim çocuğum gibi. Onu çok seviyorum ve emek harcamak istiyorum; ama başlık tekrarına düşmemek için daha az yazmam gerekiyor.

      Acaba, artık bu bloğuma 10-15 günde bir içerik girsem nasıl olur? Güncelliğimi korumuş olur muyum?

      Hocam bir sorum daha var ve bu soru benim için çok mühim: Son attığım başlık "Eski Sevgili ile Sonun Başlangıcı" idi. Sizce bu başlık gibi değişik başlıklar bulsam ve yine özgün yazılar çıkarsam spama düşer miyim? Ayrıca her başlıkta "eski sevgili" anahtar kelimesinin geçmesi ile ilgili nasıl bir tavsiyede bulunabilirsiniz?

      Tavsiyelerinizin benim için çok kıymetli olduğunu bilmenizi isterim, sağlıcakla...

      Sil
    7. @Meltem Nesim :
      Hanım merhaba, sizin başarı, azim ve sabrınız ile gerçekleşen bir durum bu.Teşekkür ederim.Yazıları URL kaldır ile kaldırın taslaklarıda yeni başlıklarla hemen yayınlayın.Yoksa taslaklarda çok yer tutacak ve kafanızı karıştıracaktır.Bire bir yazı başlık linklerini kaldırıp aynı yazıyı yeni benzersiz başlık ile yayınlayın. Dizinden kalkması zaman alır.Bu sürede okuyucu boş linkle karşılaşacaktır.Bu nedenle yeni linklerin yayınlanması bir denge sağlar.Kırık linkler seo olarak boşluk yaracak ancak yeni yazılar da bu boşlukları takviye edecektir.Niş blogları küçümsemeyin.En büyük sitelerin bile niş blogları vardır.Bu niş bloglar ile takviye alırlar.Blog hayatımızın bir parçası gibidir.Alıştınız mı bırakamaz, ayrılamazsınız artık.Hataları düzeltmek sizi ürkütmesin.Her düzelttiğiniz hata kadar Google size destek verir merak etmeyin.Başlık konusu kadar basit bir şey yok aslında.Bir ipucu verim size.Başlık yazmadan Google döküman açın ve yazınızı yazın.Yazı bittikten sonra düzenleme yapmak için zaten okuyorsunuz.Bu okuma anında birçok başlık bulacaksınız.Çok zorlandığımda denediğim bir yöntemdir.Faydasını da gördüm. Blogunuzu güncel tumaya bakın.En az günde bir yazı yada 2 günde bir yazı gibi bir alışkanlık ile devam ederseniz. Okuyucunuz hangi günlerde yazı yazacağını bilir ve ona göre reaksiyon gösterir.Blog da yazdığınız sıklıkta Google boot gönderir siz az yazmaya başladığınızda bir müddet sonra bootları göremezsiniz.Arada bir uğrarlar.Buda seo olarak doğru bir davranış olmaz. 15 gün çok uzun bir zaman.Hiçbir değer oranı olmaz.Meltem hanım başlık kısmında anahtar kelime kulllacaksınız diye bir yöntem yanlıştır.Başlık da ne yazarsanız yazın Google en çok aranan kelimeyi bulamasa bile yazının özgün olması nedeni ile yazı içindeki bir virgüllü kelimeyi bile etiket olarak okuyucuya gösteriri.Burda anlatmak istediğim vurguya dikkat etemenizi öneririm.Google Web Yönetici Araçlarında şu anda İrlanda da bulanan Google yetkilisi Murat Yatağan beyle bir ara yaptığım yazışma sonucu SEO için özgün yazı ve düzgün cümlelerin olması yeterli olduğunu vurgulamıştı.Hatta site haritası meta etiketi bile eklemenize grek olmadığı konusunu anlatmış ve örneklemişti.Dikkat ederseniz etiektlerim hepsi birkaç tanedir.Kategori niteliğindedir.Yazılarımın özgün olması ve dikkat etmem.Aramalarda çıkmama sağlıyor.Buda organikliği beraberinde getiriyor.İstatistiklerde en büyük okuyucu Organik olarak geliyor.Bu çok önemli.Ben etiket aramıyorum.Yazı içinde önemli kelimeleri vurguluyorum sadece.Buda yeterli oluyor.Spama kolay kolay düşmezsiniz.Sadece bir prağrafda aynı kelime öbesini tekrar kullanmayın yeterli.

      Sil
    8. Değerli hocam, ne kadar teşekkür etsem azdır, inanın ki nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum size. Çok sağ olun hocam. İlginiz ve desteğiniz sayesinde çok iyi şeyler başardım, inşallah öğrenmeye ve gelişmeye de devam edeceğim.

      Değerli hocam, kaldırdığım yazıların hepsini farklı başlıklarla hemen yayımlayayım mı? Bir de eski linki yeni linke yönlendirmem gerekiyor mu? Yoksa Web Yönetici Araçlarından kaldırmam yeterli olur mu?

      Hocam, bir ara link kaldırma ile ilgili tüm yazılarınızı baştan sona kadar okuyup birkaç konuda bilginizi almak isteyeceğim. Sağlıcakla...

      Sil
    9. @Meltem Nesim;
      Bende teşekkür ederim. kaldırdığınız yazıları yeni başlıkla hemen yayınlayın ki aradaki denge sağlansın.Hiçbir yönlendirme yapmanıza gerek yok.Web araçlarından kaldırmanız yeterli.Aynı sayfalar tekrar gelecektir.Bu defa bağlantı veren sağ ratafada sekmeye tıklayın ve bağlantıları kontrol edin.Yazı içinden diğer sayfaya bağlantı vermiş olabilirsiniz.Değerli sorularınız her zaman beklerim.Görüşmek üzere.

      Sil
    10. Hocam, kusura bakmayın, şu cümlenizi anlayamadım: Bu defa bağlantı veren sağ ratafada sekmeye tıklayın ve bağlantıları kontrol edin.

      Birkaç yazıyı hemen yayımladım farklı başlıklarla. Lütfen başlıklara bakar mısınız? Olmuş mu yoksa daha yaratıcı olmam mı gerekiyor? Çok teşekkürler...

      Sil
    11. @Meltem Nesim;
      Hanım URL kaldır tıkladığınızda açılan pencerde siteye bağlantı veren alanlar diye bir yazı olacak bundan bahsetmiştim.Bu kısım sayfa içindeki bağlantı linlerini gösterir.ilk 3 yazıya baktım ve güzel.Eski sevgili sözünü kullanmasanızda olabilir.Direk ana tema konusunu yazsanız bence zorluk çekmezsiniz.Başlık ta Etiket oluşturma konusunu kafanızdan atın lütfen.Bu size hata yaptırır. Yazdığınız konuyu özetleyen bir başlık yeterli.

      Sil
    12. Birde bazı resim açıklamaları unutulmuş herhalde.

      Sil
    13. Çok iyi anladım hocam. "Başlık ta Etiket oluşturma konusunu kafanızdan atın lütfen." cümlenizi de çok iyi anladım, teşekkürler...

      Sil
    14. Resimlerdeki açıklamaları arkadaşım unutmuş olabilir, düzelteyim. Söylediğiniz için çok sağolun.

      Sil
    15. @Meltem Nesim;
      Hanım teşekkür ederim.İnanın bende bir zamanlar bazı saplantılarla yazı yazdım.Google SEO ile Google sitesinden birçok okuduklarım ve diğer sitelerde gördüklerim birbirini tutmuyordu.Bu nedenle tek bildiğim Google dorularıdır.Diğer siteler de bunları okuyarak SEO ustalığı yapmaya çalışıyorlar.Bunlarla aramızdaki tek fark, ben ücretsiz onlar ücretli bu açıklamaları yapıyor.Çuvallayan hep onlar oluyor.Çünki konuya para olarak bakıyorlar.SEO'unun knedisi zaten Google.Yani sihirli sözcük diyebiliriz.

      Sil
    16. Sizde sağolun.Sizde bana destek vererk unuttuğum yerleri söylüyorsunuz.Teşekkür ederim.Blog dosluğu budur işte.

      Sil
    17. Adnan Bey, siz bu blog dünyasında olmasaydınız muazzam bir boşluk yaşayacaktık gerçekten. Sonsuz saygılarımı ve şükranlarımı arz ederim efendim...

      Sil
    18. @Meltem Nesim :
      Hanım değerli sözleriniz için çok teşekkür ederim.Hepimiz birbirimizi tamamlayan gelişimin birer parçalarıyız.Sağolun.

      Sil
  3. Sizin bloğunuzdaki online sayaç Chrome'da açılıyor; ama Firefox'ta görülmüyor hocam. Sağlıcakla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Meltem Nesim;
      Hanım merhaba, Firefox kullanmıyorum ancak şimdi kurdum ve denedim eklenti çalışıyor.Siz herhalde eski sürümü kullanıyorsunuz.Şu anda sürüm 26 kurulu bende.Yeni sürüm yoksa güncelleme yapabilirsiniz.Veya bu linkten kurabilirsiniz. http://guney59.blogspot.com.tr/2013/12/firefox-surum-26-internet-taraycs.html Uyarınız için teşekkür ederim

      Sil
  4. Merhaba Adnan abi kolay gelsin, Ben sadece kendim görebileceğim bir online sayaç istiyorum yani sitede bende görmesem olur ama günlük kaç kişi girmiş nereye gir nereden çıkmış bunları öğrenmek istiyorum sadece benim görme imkanım varmı ? bikaç tane sayaç buldm böyle yapamadım bi yardmcı olursan sevinir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Tarik TURAN; Bey merhaba, şu anda tam yerindesin.Yazıları tam olarak takip edersen yapamama şansın olamaz. Çünki bu yazıyı kurulum aşamasında adım adım yaparak anlaşılması kolay olsun diye yazdım.Yazıyı takip edin takıldığınız yeri bana yazın söylim.Ayarlarda sayac verisini gösterme seçeneği mevcut.Çok detaylı veri alabileceğiniz kaliteli bir sitedir.Tavsiye ederim.

      Sil
    2. Anlattığınız gibi yaptım Counters e girdim ve istediğim iconun üzerine tıklıyorm birşey olmuyor yani bi değişiklik yok kod felan vermiyo ?

      Sil
    3. @Tarik TURAN;
      Bey merhaba, Direk sayaç eklemeye girerseniz sayacı alamazsınız.
      Counters üzerinde + işaretine tıklayın.sayaçlar açılacaktır burada sayacı seçin bir önceki Counters yazısının olduğu yere geleceksiniz.sol küçük pencerede ıd yazan isme tıklayın seçtiğiniz sayaç çıkacaktır.En altta da counter code yazan kısımda hangi kodu seçeceğiniz konusunda seçenekler mevcut.Kodu alırken Google çeviriyi orjinal konuma getirin.Kod araları açık kalmasın.Ondan sonra kodu alarak ekleyin.Yine yapamazsanız videolu bir anlatım hazırlarım.

      Sil
  5. Hallettim teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Tarik TURAN; Bey durumu düzelttiğinize sevindim.Ayarlar kısmından sayacın nasıl görülüp görülmeyeceğini belirleyebilirsiniz.Control panelinde ilgili linkiniz karşısında anahtara tıklayın sol altta seçenekler penceresini açın görülür veya görülmez olarak belirleyip kaydedin.Kolay gelsin.

      Sil
  6. Birde bu konuyla bi alakası yok ama birşey sorucam bundan 3 gün önce şablonlarda sorun çıktı sonra ben başka siteden meta taglarını yeniden yazdım ve düzelttm şablonu fakat description yokş o aldğm kodlarında 2 gün sonra ekledm decriptionu ama google sitemi yazınca son paylaştğm konuların açıklaması yazıyor sitemin açıklaması çıkmıyor neden ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Tarik TURAN; Bey meta tanıtımı yazmanıza bile gerek yoktur.Blogger üst bilgi ve blog tanıtımı zaten blogu tanıtan meta tanıtım etiketleridir.Blogunuzun kendi yapısında bulnan paylaşım butonları dahi yok.Yani şablonda problem var sanırım.sayfa kaynağına baktığımda robot follow gibi kodlar var.Bunları siz mi eklediniz yoksa şablonda mı vardı bilmiyorum ama hiç gereği olamayan kodlar bunlar.Bootlar mutlaka okurlar.Biraz uğraştıracak ama bence daha temiz ve duyarlı bir şablon kurun.Herkesin yazdığı yazılara aldırış etmeyin.Birde sorunuzun cevabı.Yazdığınız yazınızın sağ tarafında açıklamalar penceresi vardır.Bunlar yazınızı özetleyen ksımdır ve paylaşımda bu bilgiler görülür.Bu alanı kullanmıyor iseniz.Yazılarınızda devamlı yanıtım yazılarını görürsünüz.Buyrun bu yazı size yol gösterecektir.
      http://guney59.blogspot.com.tr/2013/02/blogger-arama-acklamalarn-yaplandrn.html

      Sil
    2. Ben ozaman Meta tanıtımını yani decriptionu silicem ve bloggerdaki açıklama yerine yazıcam birkaç güne düzelirmi aramalarda o yazdklarım çıkarmı ? ayrıca ben bloggerda açıklama tittle kısmını kullanıyorum . Metadan silip sadece orayı kullanıcam inşallah düzelir.

      Sil
    3. Ayrıca temayı değiştiremem malesef çok uğraştım birdaha uğraşacak zamanım yok çok sıkmaya başladı artık siz hataları söyleseniz ben düzeltsem elimden gelen kadarıyla.

      Sil
    4. @Tarik TURAN; Bey merhaba, aynen temadaki eklediklerinizi aynlış yapmamak için önce yedek alın ve silin.Diğer anlattıklarımı yaptı iseniz problem yok demektir.Web araçlarından google gibi getir ile blogu gönderin.Peşinden site haritasını gönderin.Birkaç güne kadar düzelir.Yazı yazarken sağ tarafda yazınızın özetini anlatan kısa açıklamayı girin.Bu kısım blogger için özel yapılmış olup seo etkisi vardır.Her yazıda kısa bir açıklama ekleyin.Temayı değişmenize gerek yok ancak eksikleri tamamlamanız lazım.Bu arada paylaşım iconlarını göremedim bu konuda bir şey yazmamışsınız.

      Sil
    5. Konu iconları derken nedemek istedinz anlamadım ayrıca ben önceden site haritasini ekledm tekrarmı yapıcam ? birde konularda etiket sistemi sadece kategorik olarakmı işe yarar Googleda indexlenmemi sağlarmı ?(Konu açarkenki etiketleri kastettim)

      Sil
    6. @Tarik TURAN; Bey konu iconu değil paylaşım iconları.Yukarıda dikkat ederseniz google, facebook, twitter, pinterest gibi paylaşım iconları mevcut.Site haritasını tekrar eklemeyeceksiniz.Üst kısımda kutu var seçin ve tekrar gönder ile gönderin.Yaptığınız değişiklerin dizine eklenmesine yarar.Blogger etiket sistemi ile yapılan kategoriler yani search kelimesi index almaz.Blogger yapısı gereği seo uyumludur.Diğer siteler ile mukayese etmemek gerekir.

      Sil
    7. Abi hepsini bir arada yazmışsn :D yani etiket sistemi sadece kategori yapmayamı yarıyor ? bazı sitelerde indexlenmeyede yarıyor diyolar

      Sil
    8. Buda site haritasından bir Resim http://i.hizliresim.com/El5DaB.png

      ayrıca sitemde harita olarak /atom.xml?redirect=false&start-index=1&max-results=500
      /feeds/comments/default?alt=rss

      2 tanen harita var ve bu haritalardaki resimde
      http://i.hizliresim.com/El5DaB.png

      dizine eklenen felan yazıyor hiç bişey anlamadm tabikide :)))

      Sil
    9. @Tarik TURAN; Bey sizin çift isim mi var.Biraz önce mailimi isteyen sizmisiniz?Yada isimler mi benziyor.Etiket sistemi evet kategori yapmaya yarıyor ve index almaz.Sadece sayfalar yani bağlantı içermeyen tek yazı gösteri olan statik sayfalar (hakkında, iletişim) gibi sayfalar index alır.Bazılarının ne dediğini bilemiyorum.Ancak Blogger ve Google web çalışma sistemi böyle.Web araçlarında da inceleme yaparsanız search ile bağlantı içeren hiçbir link veya bağlantı göremezsiniz.Bazılardan kasıt Wordpress siteler olabilir.Onlar tags için uygundur.İndex alırlar.

      Sil
    10. Ben istemedim mailinizi isim benzerliği

      Sil
    11. @Tarik TURAN; Bey evet şu anda aynı anda gelen yorum da soyisimler aynı olunca bende şaşırdım.Diğer arkadaşlada görüştüm oda olamadığını söyledi.Büyük tesadüf her iki yorumdada Turan soyisim yazınca farklı kullanıcı hesabı ile gönderildiğini düşündüm.
      Site haritası konusunu daha iyi anlamanız için şu linki inceleyin lütfen. http://guney59.blogspot.com.tr/2013/11/blogger-icin-sitemap-sorunun-cozumu.html

      Sil
    12. ben o konuyu inceledim siz bana hatam varmı yokmu onu bi söylerseniz :D tekrardan incelerim ve uygulamaya çalışırım adnan abicim :)

      Sil
    13. @Tarik TURAN; Bey hata değilde eksik var.Şimdi tarif ettiğim yeri bulun ve işaretleyin.okuyucularınız beğendiği bir yazıyı nasıl paylaşacaklar.
      Yerleşim > Blog kayıtları >Paylaşım düğmelerini göster yanındaki kutuyu işaretleyin ve kaydedin.

      Sil
    14. işaretli durumda ama görünmüyor şablona eklemek lazm herhalde.

      Sil
    15. Birde Sitemi gördünüz herhalde ordaki menulere alt menu eklemk istiyorm görünüşü değişmeden sadece üstüne gelince açılır menu eklemk istiyorm yardmcı olrsnz inş :D

      Sil
    16. @Tarik TURAN;Bey o zaman şablondan kaynaklanan bir sorun olabilir.Verdiğim linkten kdoları komple ekleyin.Özel temalar için yazdığım bir konu bu.Ancak önce kontrol edin kodlar varsa kaldırın.Önce yedek alın tabiy ki.Sonra kodları ekleyin.Yanlış yapmamaya dikkaet edin. şablonda kontrol ettikten sonra blogu kaydedersiniz.hata yaparsanız şablonu kaydetmeden çıkış yapın.Eski konuma dönersiniz.
      Link Bu : http://guney59.blogspot.com.tr/2014/03/blogger-pinterest-iconu-ozel-sablona.html
      Önce videoyu izleyin. Youtube açılıyor mu bilmiyorum.Açılmıyor ise bu linki inceleyerek açabilirsiniz.
      http://guney59.blogspot.com.tr/2014/04/google-dns-ile-youtube-giris.html

      Sil
    17. @Tarik TURAN; Bey blog menü başlık kısmında menü oluştur ve tema tasarım başlıklarına tıkladığınızda blogunuz için istediğinizi yapabileceğiniz linkler mevcut.Siz menü oluştur ile bakın.hangisi size uygunsa kullanın.

      Sil
    18. benim menülerim şablonda var yani yerleşimden yapılıyormu bilmiyorm ama ordan yapılıyorsa benimkinin orayla bi alakası yok şablona ne tür kodlar eklemem gerekiyor ? şuanki menunun görünüşünü bozmadan açılır menu yapmak istiyorm da

      Sil
    19. Yerleşimden yapılmıyor.Özel temalarda hazır olarak gelir.Kodlar konusunda probleminiz yoksa bu linke bakarak tanzim edebilirsiniz.
      http://guney59.blogspot.com.tr/2013/10/blogger-aclr-menu-olusturma.html

      Sil
    20. Birde Etiketlerimi düzenliyorm tekrardan arama yerine örnek ;

      etiket tarık turan, arama yerine tarık turan yazdığımda hiç bir sonuç çıkmıyor

      Sil
    21. Etiketler ile ilgili konu linki.
      http://guney59.blogspot.com.tr/2012/09/blogger-ust-menuye-kategori-ekleme.html

      Sil
    22. adnan abi cevap niye vermedin :d

      Sil
    23. @Tarik TURAN;Bey yorum altında daha fazlası diye yere tıklayın.Yorum çok olunca hepsini açmıyor.Devamına tıklamanız lazım.Konu hakkında link verdim.

      Sil
    24. Adnan abi mail atarmısın evilcodedtarik@gmail.com


      birkaç soru sorcam burdan olmuyor yada facebook adresiniz varsa mail ile yollarsanz sevinirm.

      Sil
    25. @Tarik TURAN; Bey konu hakkında bilgi gönderdim.
      https://productforums.google.com/d/msg/blogger-tr/uOfJsU_7l5U/TOEyY56cjxYJ

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.