Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Bloggerda Resim Boyutlandırma Sorunu ve Çözümü

Blogger blog kullanıcıları olarak her ne kadar resim boyutlandırma sorunu yaşamasakda.Kullandığımız tarayıcılardan dolayı, resimlerimizi b...

...
Bloggerda Resim Boyutlandırma Sorunu ve Çözümü
Blogger blog kullanıcıları olarak her ne kadar resim boyutlandırma sorunu yaşamasakda.Kullandığımız tarayıcılardan dolayı, resimlerimizi büyütüp, küçültme ve sağa, sola ortalama gibi problemleri bazen yaşayabilirsiniz. Böyle bir sorun yaşadığınızda ilk yapılabilecekler nelerdir ; Resmi büyük izlemek için yeni sekmede açabilirsiniz.
1. Öncelikle farklı bir tarayıcı deneyin
2. Frefox, Chrome, İe gibi
3. Tarayıcınızın ön belleğini temizleyin
4. Blogger Geliştiriciler blog ile ilgili bir çalışma yapıyor olabilir.Ayarları ve kodları fazla ellemeyin.
5. Birkaç tane blogunuz varsa diğerlerinde resim boyutlarını yapmayı deneyin.
Halen resim boyutlandırma işleminde çözüm sağlayamıyorsanız.İşlemi manuel olarak uygulayın.
Nasıl yapılır :
Yeni yayın için sayfa açtınız. HTML görünümüne geçin. Aşağıda resimli açıklamaları uygulayarak resminizin boyutlarını değiştirebilirsiniz.
Değiştirmek istediğiniz yerleri tamamladıktan sonra oluştura tıklayarak izleyiniz.Deneme yanılma metodu ile istediğiniz ölçülerü kullanabilirsiniz.
Resim boyutlarını değiştiren terimler :
Height : Yükseklik
Width : Genişlik
Resimi ortaya, sağa, sola ayarlayan terimler :
Center : Ortala
Left : Sol
Right : Sağ
Aşağıdaki resim html kodları yukarıda verilerek yapılmış küçük olarak ayarlanmış görselidir
HTML görünümünde resim ayarları

6 yorum

  1. Merhabalar Adnan Bey,

    Emeğinize teşekkür ederek yorumuma başlamak istiyorum. Ben de şöyle bir sorun yaşıyorum. 4 adet 300x250 ebadındaki fotoğrafları yazdığım bir bloğuma sağlı sollu ve alt alta yerleştirebilmek için HTML görünüme geçip önce fotoğrafları kullandığım şablona göre ebadlarını küçültüyorum daha sonra da ilk fotoğrafın kodunun bittiği yere ikinci fotoğrafın kodunun başladığı satırı getiriyorum ve ancak böyle fotoğrafları sağlı sollu ve alt alta getirebiliyorum. Bunun daha partik bir yöntemi var mı? Bence Blogger'in kullandığı bu editör çok zayıf kalıyor. Öyle olmalıydı ki, ben fotoğaflarımı yerleştirirken bunu sağlı sollu ve alt alta yerleştirebilme seçeneklerini de sunabilmeliydi. Tabi ben çok şey istiyorum. Her ne kadar fotoğrafın bir toolbarı var ise de bu toolbar ile ancak fotoğrafları sağ, sol, orta yapabiliyorsun bir de unuttum küçültüp büyütebiliyorsun bir de fotoğraflara başlık atabiliyorsun, ama bu bana yeterli gelmiyor tabi.

    Bu güzel ve yararlı paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim. Gerçekten çok yararlı bir hizmette bulunuyorsunuz.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep bey; Yorum için teşekkür ederim.Hemen büyük bir zevle sorunuzu cevaplamak isterim.Yapacağımız işlemde resmin boyutu hiç önemli değil mausla yuları aşağı sola sağ istediğiniz gibi yarlayacağımız çok güzel bir uygulama var adı Google dökümanlar.Bende bu dökümanları kullanıyorum ve sizede öneriyorum.Kullanımı office word sayfa kullanımı gibidir.Vereceğim linki takip çok rahat bir şekilde istediğiniz yapabilirsiniz.Yazıda bulunan linkler konunun diğer kalan kısımları anlatır.Tıklayarak tam bilgi alabilirsiniz.
      Yazımızın linkini size aşağıda veriyorum.Linki taraıyıcıda açıp bakabilirsiniz.Görüşmek üzere diyorum.Takıldığınız yerde lütfen yorumlar ile destek alın.Yorumların yanındaki email ile bilgilendir kısmını işaretlemeyi unutmayın ki yazdığım konular size ulaşsın.
      http://guney59.blogspot.com/2012/10/google-drive-ile-dokuman-nasl-yaplr.html

      Sil
  2. merhaba adnan bey yayınlarınızı hep takip ediyorum sayenizde birçok şey öğreniyoruz çok teşekürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilcihan Ersöz, Hanım ; Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.Blogunuzu gezdim.Sayfa sayısını 8 ile sınırlarsanız çok hızlı açılır.Bu şekilde Arama motorları blogunuzu indexlemesin de problem yaşarsınız.Promlem olduğunda çekinmeden yorumlayın lütfen.Blogunuz hayırlı olsun.İyi bir başlangıç ve uğraş seçmissiniz.
      Görüşmek üzere.
      Saygılar.

      Sil
  3. Merhaba Adnan bey birkaç gündür bu sorunu bende blogumda yaşıyorum ve manuel olarak denediğimdede maalesef düzelmiyor. Fotoğrafları geniş olarak koymak istiyorum ama çok büyük olarak görünüyor. Geçmişide temizledim, ama maalesef olmuyor. Bunun başka bir yolu varmıdır ?

    www.bensukaya.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @bensu
      Hanım merhaba, maalesef bu durum 3 haftadır var.Blog şablonlarına eklenen veri işleme işlemcisi ve web araçlarında mobil cep uygulaması nedeni ile bu sorun devam edecek.Hatta Mobil uygulama kısmında birçok hatalı URL alacaksınız.Manuel düzeltme şansınız var ancak çok uzun bir işlem.Size verdiğim link ile resimlerin genişliklerini 300 ile 400px olarak tüm resimlerinizi düzeltecek CSS kodu var. Link :
      http://guney59.blogspot.com/2013/12/icerik-resmini-otomatik-boyutlandr.html
      Genişlik ayarını fazla tutmayın.Mobil ve tablletler 500 px kadar rahat okuyabilirler.300 ile 450 px yeterli olacaktır.Kodu eklediğinizde sitenizde tüm resimlerin genişliği hangi px.'i girdi iseniz aynı olur.Zaten Resimleri Lightbox ile gösteriyor iseniz resime tıklandığında gerçek naturel boyutu verecektir.O nedenle büyük resim eklemeye gerek yoktur.Siz 800 px resim eklesenizde CSS koduna ne yazarsanız o genişlikte görülecek.Okuyucu resime tıkladığında Lightbox ile büyük resmi görebilir.Zaten doğrusu da budur.Umarım sorununuzu çözer.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.