Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Bloggerda Yazının Devamı Nasıl Yapılır

Yazıyı kesme diğer adı ile Atlama aralığı nedir nasıl kullanılır? Blogger da yazı kesme (atlama aralığı) işlemi yada yazının devamını ok...

...
Atlama aralığı
Yazıyı kesme diğer adı ile Atlama aralığı nedir nasıl kullanılır? Blogger da yazı kesme (atlama aralığı) işlemi yada yazının devamını oku gibi yazıları birçok sitede görürüz. Peki nedir bu ? Neden yazı kesilir diye bazı okuyucular kızabilir. İlk görünüşte doğrudur. Ancak yazı kesme, yazının devamı gibi konular biz webmastır'lara çok şey kazandırır. Bizlere kazandırdığı kadar okuyucularımıza çok büyük faydası vardır.

Kesilmiş bir yazıda ise tıpkı reklam metni okur gibi aynı anda birkaç sayfanın yazısını görüp ilginizi çeken yazılara yönelmeniz size zaman kazandırmış olacak, ayrıca aradığınızı hemen bularak yazının devamını oku yazan kısma tıklayarak okuyacaksınız. Bu işlem tek sayfada birçok sayfanın tanıtımına katgısı olduğu kadar site açılma hızına da katgısı sonsuzdur.

Yazdığımız yazıya devamı bağlantısı nasıl yapılır :

Yazınızı yazdınız, yazınızın dikkat çekecek kısmını belirleyerek fareniz ile o kısmı belirleyin ve yukarıda “atlama aralığı” iconuna tıklayın. Artık yazınız ana sayfada tıkladığınız yerden kesilmiş, kesdiğiniz yerde de “Devamı “ kelimesi görülecektir.
Devamını Oku
Hepsi güzel de bu devamı yazısını “devamını oku »” olarak yazamaz mıyız ?
Çok basit bir şekilde Devamını Oku yazısını değiştirebilirsiniz.

Yapmamız gerekenler ;

Tasarım ⇒ Yerleşim ⇒ Blog Kayıtlarını açın, “Devamı »” yazan yere tıklayın devamı yazan kısmı tamamlayarak "nı oku" yazın. Ne kadar kolay değil mi.
Not: Bu anlatığım konuda yazı kesme ve devamı işlemleri Dinamik bloglar da gözükmez. Ancak siz yinede ayarları hazır hale getirebilirsiniz.

22 yorum

  1. Adnan Bey size bir sorum olacak. Bu dediğiniz işlemi yalnızca Anasayfa için mi yapabiliyoruz? Diğer sayfalara uygulamaya çalıştım devamını oku yazısı çıktı ancak yazının en sonunda yani bana bir karı olmadı. bitavsiyemvar.blogspot.com
    HTML den summary_noimg = 250; summary_img = 150; bu kodlarla oynamama rağmen değişmiyor yeri.


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ilkem Yalçın
      Bey yazınızı kısa kesip okuyucunuzu arttırmanıza ve sayfa hızına yarauuan bir uygulamadır.Kazanç derken ne gibi bir kazanç beklediğinizi anlayamadım.SEO açısından önemlidir.Bu herhalde biraz açıklama getirebilir.Yukarıda kısaca açıklama yapıyorum.Ayrıca bunuda kullanabilirisniz.
      http://guney59.blogspot.com/2013/03/blogger-yaznn-devamn-oku-eklentisi.html

      Sil
    2. Kar derken faydası demek istemiştim. Blogumu inceleyebildiyseniz Devamını oku yazısı yazısonunda.
      Teşekkürler

      Sil
    3. @ilkem Yalçın
      Bey söylemek istediğinizi şimdi anladım. kar kelimesinden birçok anlam çıktığı için farklı algılamam çok doğal. Devamı eklentisi yazınızı özetleyen kısma yani başlık kısmında üç satıra koyarsanız yazınız kısa görülür, içerik açıklaması olur ve ve blogda daha fazla içerik gösterme şansını yakalarsınız.Zaten tüm bloglara bakıyor ve yorumlarımı bu şekilde yapıyorum.Yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
    4. Devamı yazısını başlık kısmında üç satıra nasıl koyacağımı bulamadım. Bendeki devamı eklentisini şans eseri HTML şablon kodlarıyla yaptım internetten, yerini belirleyemiyorum. Neyse sizi de uğraştırmayım önemli değil, bi ara hallederim. İyi günler, teşekkürler

      Sil
    5. @ilkem Yalçın
      Bey yazıda verilen kod ile bağlantı kodunu değişeceksiniz hepsi bu.Kod şablon içindedir.şablon kategorisinde şablon hakkında açıklama mevcut.Kolayca bulabilir ve uygulayabilirsiniz.

      Sil
  2. Adnan Bey, bu yazınızı daha önce defalarca okudum. Siz burda, sanırım icerik girildigi anda bu ozelligin nasil kullanildigini yazmissiniz. Bunu biliyorum zaten. Ama benim yeni sablonumdaki devamini oku ozelligi otomatik yapiliyor sanirim. Bu otomatik ozelligin html kodlarini bulup karakter sayisini azaltmam gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Rıdvan ÖZKAN
      Bey atlama ralığının otomatik olması için bir kod bilmiyorum.Yazılarımda böyle bir konu da yok.Daha önce siz böyle bir eklenti kullanıyormuydunuz bunun farkında değilim.Böyle bir kod varsa var num gibi bir yerde sayı belirtten bir kod olması gerekeir.

      Sil
    2. Benim bloğumdaki Devamını Oku özelliği, otomatik değil mi peki? Biz şablonu değiştikten sonra, bendeki otomatik ''devamını oku'' özelliği silinmişti. Ve ben; siz tekrar öyle bir özellik eklediniz diye biliyordum. Şuanda kullandığım ''devamını oku'' özelliğini siz oluşturmadıysanız haklısınız. Ama ben siz, eklenti eklediniz diye düşündüğümden kodların nerde olduğunu sizden öğrenmek istiyordum. Bu durumda tek çare, bendeki devamını oku özelliğini kaldırıp, yeni bir ''otomatik devamını oku'' özelliği eklemek sanırım. Şimdiki özelliği nasıl kaldırabileceğim hakkında bilginiz var mı acaba?

      Sil
    3. @Rıdvan ÖZKAN
      Bey, devamını oku eklenti kodunuzu yedeklemedim ben.Sizde varsa kullanın tabi.Hatta yorumda link verin isteyen arkadaşlarda kullansın.Blogunuzda manuel devamını oku yani atlama aralığı mevcut.Buda manuel yapılır.İsterseniz ilk 8 yazıdan bunları kaldırabilirsiniz.Kodla yapılmış değillerdir.Yani kodu tekrar eklemeniz gerekli.

      Sil
  3. Maalesef kodlar bende de yok Adnan Bey. Zamanında bir yerlerden eklemistim ama nereden onu bile hatırlayamiyorum. İlk 8 yazıdaki atlama araliğini da bir türlü kaldiramadim manuel olarak.
    Kayıtlardan, ilgili yazıları açiyorum, ama ne yapsam kaldiramiyorum. Atlama aralığı sembolu, sadece "atlama aralığı ekle" olarak çalışıyor. Kaldirmayi nasıl yapabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Rıdvan ÖZKAN
      Bey bulabilirseniz bize de haber verin.Blogger şablonunda bu tür kodların özelleştirme yapmadan kullanıldığını bende bilmiyorum.Yazı aralığı için, yazının kesik kısmında satır başına maus yerleştirin ve bir üst kısma taşımak için enter üstündeli ok işaretine tıklayın.Yazı üst kısma çıkar ve atlama aralığı yok olur.Blogu kaydedin.Hepsi bu kadardır.Yani kısaca alt satırı üst satıra taşıma işlemidir.Bir word dosyasında yazıyı üste alır gibi taşıyacaksınız.

      Sil
    2. İşte o özellik, bende etkin olmuyor Adnan Bey! Dediğiniz gibi mausu atlama aralığının altındaki satırın başına tıklıyorum; ama Back Space tuşuna tıkladığımda herhangi bir hareketlenme olmuyor, yani yazıyı üst satıra taşımıyor.

      Sil
    3. @Rıdvan ÖZKAN
      Bey bu bir özellik değil ki.Hepsi çalışıyordu.Bir kod mu eklediniz yada sildiniz.Sağ tarafda yazıyı biçimleye tıklayın sağ üstte mausu yanaştırdığınızda göreceksiniz.Bir font seçin atlama aralığıda yok olacaktır.

      Sil
  4. Tamam Adnan Bey, Biçimlendirme ile halledebildim. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Rıdvan ÖZKAN
      Sorunu çözdüğünüze sevindim.Bende teşekkür ederim.Kodu bulursanız haber verin veya link atın.

      Sil
  5. Şimdi o kodu bulmaya çalışacağım. Bulup düzgün ekleyebilirsem, yorum kısmınıza yazarım. İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Rıdvan ÖZKAN
      Görüşmek üzere teşekkür ederim.Sizede iyi çalışmalar dilerim.

      Sil
    2. Adnan Bey, birkaç yerde ''Otomatik Devamını oku'' özelliği buldum; ancak hem yazıya devamı oku özelliği veren, hem de görsel kullanılmayan içeriklere otomatik olarak sabit bir görsel koyan bir eklenti sadece bir yerde vardı. Ekledim, sorunsuz çalıştı. Yalnız o sitenin linkini burda mı paylaşayım karar veremedim.

      Sil
    3. @Rıdvan ÖZKAN
      Merhaba, bana email atın kodları bir incelemem lazım.Kod içinde yönlendirme var mı yok mu bilmiyorum.e-poatam sizde olması lazım.

      Sil
  6. Merhaba Adnan bey,

    Ben atlama aralığı her posta ekliyorum. Ancak birden atlama aralığını çizgisini eklediğimde, çizgiden önceki yazıların, postu açtığımda iki kere tekrar ettiğini gördüm. Bunun nedeni ne olabilir acaba.?

    Tşkler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Badem S.;
      Merhaba, ayarlardan atlama aralığını Tüm olarak işaretleyin. Normal şablon kullanıyorsunuz.IE ve Chrome her iki tarayıcıda denetim.Herşey normal görülüyor. Hatta Tynt kullanıyorsunuz herhalde.Yazılarınızın okuyucu tarafından kısa görülmesini istiyor iseniz Feedburner ayarlarını kullanabilirsiniz.Yazı editöründe yazınızı yine kesin sorun teşkil etmez.Şu ayazımı bir inceleyin lütfen.
      http://guney59.blogspot.com.tr/2014/02/ana-sayfa-devamn-oku-cift-ismi-gizle.html
      Ayrıca feedburner atlama ayarları için bu yazımı uygulayabilirsiniz.
      http://guney59.blogspot.com.tr/2014/04/feedburner-ozet-yaz-nasl-duzenlenir.html
      Görüşmek üzere teşekkür ederim.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.