Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blogger İçin Google Özel Arama Kutusu

Blog’unuza Google Özel Arama Motoru (kutusu) ekleyerek blog’unuzu özelleştirip para kazanabilirsiniz.Blogger’un son yenilikleri ardından...

...
Blog’unuza Google Özel Arama Motoru (kutusu) ekleyerek blog’unuzu özelleştirip para kazanabilirsiniz.Blogger’un son yenilikleri ardından blog arama pencerelerinin çalışamaz duruma geldiğini herhalde farketmişsinizdir. Arama pencerenizin çalışıp çalışmadığını test ederek anlamaya çalışın.Arama kutusu çalışmıyor ise, Google Özel Arama Motoru (kutusu) eklentisini blog’unuza kurabilmek için yapılması gereken adımları takip edin.

1. Blogger kumanda paneline giriş yapın ve yerleşim sekmesini açın
2. Google Özel Arama kodunu yapılandırmak için giriş yapın. Giriş sırasında size Google şifreniz sorulabilir.Güvenlik için şifrenizle girin.
3. Sol tarafta bulunan, Yeni Arama Motoru yazısına tıklayın
4. Açılan pencerede açıklamaları okuyun ve Blog URL’nizi girin
Örnek : Giriş URL : http://guney5.blogspot.com/*
Yukarıdaki sılac işaretinden sonra (*) yıldız ekleyerek sitenin tamamı seçeneğini seçiyoruz.
5. Dil ayarını seçin (Türkçe)
6. Oluştur'a tıkladığınızda şartları kabul etmiş oluyor ve devam ediyoruz.
Google özel arama moturu oluşturmak için ilk adımlar
7. Arama motorunu oluşturduğunuzu açıklayan bir pencere karşınıza çıkacak
→ Sitenize hemen ekleyebilir
→ Web de görüntüleyebilir
→ Arama motorunuzda değişiklik yapabilir ve ayarlara girerek düzenlemelerinize başlayabilirsiniz. Şu anda kodu ekleseniz bile istediğiniz zaman geri dönüp ayarlarınızı özelleştirme yapabiliyorsunuz.
8. Kontrol paneline tıklayalım ve seçeneklere bakalım.
→ Temel bilgiler
→ Para kazanın
→ Yönetici
→ Dizine ekleme
→ Gelişmiş ayarlar
9. Eminim hemen para kazanmaya tıklayacaksınız, tıklayın. Karşınıza Google Adsense ile ilişkilendirme yapacağınız seçenek gelecek. Not. Adsense reklamlarınız gösterimde ve onaylı ise hemen kullanabilirsiniz.
10. Sağ tarafta bulunan kapalı seçeneğine tıklayarak açık konuma getirin. Yaptığınız işlem Google Adsense ile ilişkilendirilip hesap numaranız alt kısımda çıkacaktır.
11. Sol sekmede görünüm ve tarz seçeneklerinde beğendiğiniz bir görseli seçebilir veya yapılandırabilirsiniz. Sağ tarafta tüm yaptıklarınızın önizlemesi görülür. Seçenekleri belirledi iseniz en altta kodu al sekmesine tıklayın ve kodu alın.Herhangi bir zamanda geri dönerek seçeneklerinizi özelleştirebileceğinizden sorun yaşamazsınız. Benim seçimim parlak tema seçiyor ve kodu alıyorum.
12. Aldığınız kodu, biraz önce beklettiğimiz yerleşim sekmesinde Gadged ekle tıklıyorsunuz. HTML/JavaScript gadget’ini açıp kodu yapıştırın ve kaydedin.
13. Blog’unuz yerleşiminde istediğiniz yere taşıyarak konumlandırın.
Okuyucularınız içeriklerinizi aramak için pencereyi açtıklarında reklamlar ve içerikleriniz sıralanacaktır.
Yeni Özel Arama motoru’nuz hem çalışır konumda olacak hemde tıklanan reklamlarınızdan artık gelir sağlayabileceksiniz.
14. Google Özel Arama Motoru ile yapılan bir aramanın görüntüsünü aşağıda görüyorsunuz.
Özel Arama Motoru ile Google Adsense reklamları

16 yorum

  1. Hocam yine detaylı anlatmışsınız. Ve arka plan görünümünü çok fazla değiştiriyorsunuz. Farklı bir sebebi var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Blog Realite
      Merhaba çok teşekkür ederim.Arka plan rengini canım sıkıldıkca değişiyorum.Arada değişkenlik heyacan katıyor.Hepsi bu.Başka bir nedeni yok.

      Sil
  2. Cok tesekkurler Adnan bey sizden baska kimsenin anlattiklarina bakmiyorum cok detayli anlatiyosunuz ben bile yapabildim :) yalniz size bir sorum olacak ben ekledim basarili bi sekilde sitede arama yaptigimda beyaz bir sayfada sonuclari gosteriyor direk yazdigim urunu yada ona benzer urunlerimi vermiyor bu normalmi mesela ben normalde pasta dedigimde pasta katagorisindeki sonuclar gorseliyle birlikte karsima gelmesini istiyorum onun yerine beyaz bir sayfa geliyor blogun pastayi iceren linki var nasil duzelticez ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Tuba AKSOY
      Hanım merhaba, Detaylı anlatmayı seviyorum.İnsanlar bir bakışta anlayıp yapmaları güzel birşey.En azandan ezberden yapmıyor.yaptığını unutmamış oluyor.Gerçekten burava size.Özel aramalarıda eklemişsiniz.Bende arama yaptım hem etiketten hemde arama penceresinden.Pasta konusunda yazınız iki tane veya diğer yazılarınız varsa bu etiketi koymadınız bundan görülmüyor.Pasta etiketine sahip her yazıda bu kelimeyi ekleyin çıkacaktır.Linkler doğru çalışıyor.Yalnız genişlik ayarını çok yapmışsınız.Şablon > özelleştir> genişlik kısmından 1000 / 1200 arasını geçmeyin.Benim bilgisayarda nerde ise 1/3 'ünü göremiyorum.Birde cep olarak bakanları düşünün.bunlardan da okuyucunuz olacak.Resimleri çok büyük ekliyorsunuz.daha sonra bunlar size problem yaratacak.İşin başında iken orta veya geniş büyüklük ayarlarını kullanın.

      Sil
    2. Arama motorunu anladim,birde baskasinin gozunden hic bakmamistim bloga , arkadaslarimda saolsunlar hic solemediler size tekrar tesekkur ederim hemen duzelticem :)

      Sil
    3. @Tuba AKSOY
      Hanım merhaba, kimse söylemez bu dünya maalesef böyle ve garip.Düzenleme kesin yapın.Hatta bir cepten de kontrol edin.Bu birkaç ay bloggerlar için zorlu olacağa benziyor.Web araçlarından yaptığım kontollerde gördüğüm bu.Akıllı mobil telefonları ile blogger uyumu bitene kadar birçok url hatası alacağız herhalde.

      Sil
  3. Merhaba Adnan bey ben yapamadım arama motoru adı girin diyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Mustafa DERTLİ
      Bey bir isim girseydiniz.2 arama motoru yapsanız hangisinin neye ait olduğunu bu isimden anlayacaksınız.

      Sil
    2. Teşekkür ederim çok güzel odu

      Sil
    3. @Mustafa DERTLİ
      Bey mutlaka olması gerekli.Google hizmeti bu.Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Selam google aramasını ;
    şeklinde: bl
    blog
    blog yazarlığı
    blog tv
    akıllı arama haline getirebilirmiyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Mustafa DERTLİ
      Özel arama yazan orta kısımdaki ismi değiştirebilirsiniz.Google'un resmi bir arama motorudur.İçerik politika ve hizmet şartları sözleşmesi içerir.Açıklamaları okumadan uygulama yapmayın.

      Sil
    2. yapamadım ama yeni arama kutusu genede en iyi arama kutusu diğer süslü kutular hiç birşeye yaramıyor teşekkür ederim.
      akıllı aramada olsa daha iyi olacaktı ama bıda iyi

      Sil
    3. @Mustafa DERTLİ
      Bey doğal olması her zaman iyidir.Süslü kaportaların motoru bazen bozuk çıkar.Süslere fazla önem vermediğinize sevindim.Önemli olan işlevselliğidir.

      Sil
    4. selam Adnan bey google chromdan girdiğim zaman internete akıllı arama oluyor mozillada olmuyor bilginize.

      Ben yeni bir blog açtım arama kutusunu da ayarladım ancak googleden bloguma girdiğim zaman blogumu gösteriyor ama yayın yok yazıyor ve yeni arama kutusunda da yayın başlığını yazıyorum yayın bulunamadı yazıyor bir bakar mısınız.

      http://vebmakale.blogspot.com/

      Sil
    5. Musatafa bey tarayıcılarda açılma farklılığı gösterebiliyor.Google özel aramada microfon uygulaması yoktur.Kodları tekrar bence kontrol edin.Kaldırıp yeniden kodları ekleyebilirsiniz.Baktım hatalı işlem veriyor.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.