Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blogger Site Haritası Gönderme

Blogger, Site Haritası (Sitemap) hakkında birçok yazıyı okuyoruz. Acaba bu yazılanlardan hangisi doğru diye zaman zaman ben bile kuşku d...

...
Blogger, Site Haritası (Sitemap) hakkında birçok yazıyı okuyoruz. Acaba bu yazılanlardan hangisi doğru diye zaman zaman ben bile kuşku duyuyorum.Birçok sitede farklı anlatımlar mevcut. Sitelerde, yazılar yazılıyor, yorumlar yapılıyor. Birçok yazı ve yorumları inceledim. İnanın benim bile kafam karıştı. Konuyu en basite indirgeyerek, kafaların karışmaması için bir yazıda ben yazim diye düşündüm. Bu yazıyı yazmamda ki amaç sizlerin, konu hakkında bilgi sahibi olması ve en uygun seçeneği ezberden değil bilerek yapmasını sağlamak. Umarım faydalı olur. Konuya hemen şurdan başlamayı düşündüm.

Sitemap Nedir : Bir web site haritasına verilen isimdir.

Güzelde bu ne işe yarar : Yazılarınızın arama motorlarınca hızlı taranma ve index'lenmesine yarayan, yazı hedefini belirleyen bilgisayar dilinde yazılmış, bir nevi yol göstericidir.
Blogumuzda ki (sitemap) Site haritaları nelerdir ;
Blog Ana Sayfa'nıza girin, maus’un sağ sekmesinde, sayfa kaynağını göstere tıklayın.

Aşağıda gördüğünüz gibi; Başlıklı ifadeler bulunmaktadır. Blog'unuzdaki Site haritanız bunlardır.

http://blogismi.blogspot.com/feeds/posts/default
http://blogismi.blogspot.com/feeds/posts/default?alt=rss

Buraya kadar konunun anlaşıldığını sanıyorum. Blog'umuz, yapısı gereği site haritasını oluşturuyor. Ancak, yeterli olmadığını söyleyebilirim. Blogger yardım forum'larını incelediğiniz de, bu konuda tam bir açıklama olmadığını göreceksiniz. Sizi, Site Haritası hazırlamanız için bir siteye yönlendiriyor. Blog'a yeni başlayan birinin hiçbir şey anlayamacağı birçok bilgi mevcut.

Peki Blog'umuzun indexlenmesi için bir şey yapmayacak mıyız?
Benim de yaptığım araştırma bu soru üzerine kurulu. Ben acemi bir Blog'cu isem, Blog’umu yeni kurdum ve yazılarımı yazmaya başladım. Ancak arama motorlarınca Blog yazılarım indexlenmiyor. Aramalarda yazılarımı göremiyorum. Böyle bir soruyu kendinize soruyorsanız ?

Blog’unuzun index'lenmesi için yapılması gerekenlere göz atabilirsiniz ;
1. Blog yazılarınız kaç adet belirleyin
2. 1 ve 500 adet veya daha fazla yazınız mevcut ise, index’in beşyüz'lük dilimler halinde yükseldiğini düşünün. Bunu hemen bir örnekle belirleyelim. 1-500, 500-1000, 1500-2000 gibi beşyüz'lük artırımlar olarak algılayabilirsiniz. Zaten uygulanan işlemde budur.
Şimdi, aşağıda verdiğim listede kendi yazı aded’inizi belirleyip;
Web Yönetici Araçların da, Site Haritanızı gönderebilirsiniz. Kırmızı ile belirttiğim alan, bir ile beşyüz arasında yazısı olanlar içindir. Bu şekilde gönderin. Yazı sayınız beşyüz'ü geçince, ikinci sıradaki mavi alanı göndereceksiniz. Yazılarınız arttıkça bir alt seçenekleri göndermeniz gerekiyor.
atom.xml?redirect=false&start-index=1&max-results=500

atom.xml?redirect=false&start-index=501&max-results=500
atom.xml?redirect=false&start-index=1001&max-results=500

atom.xml?redirect=false&start-index=1501&max-results=500

atom.xml?redirect=false&start-index=2001&max-results=500

atom.xml?redirect=false&start-index=2501&max-results=500

atom.xml?redirect=false&start-index=3001&max-results=500

atom.xml?redirect=false&start-index=3501&max-results=500

atom.xml?redirect=false&start-index=4001&max-results=500

Web Yönetici Araçları’na giriş yaparak site haritamızı gönderelim
1. Google Web Yönetici Araçlarına giriş yaparak oturumunuzu açın
2. Blogunuzu seçin ve açın
3. Sol menüde → Optimizasyon → Site Haritalarına tıklayın
Google Web Yönetici Araçları


4. Sağ tarafda bulunan SİTE HARİTASI EKLEME/TEST ETME tıklayın
Site Haritası açıldığında, ilk olarak test kısmından kontrol edin ve son olarak "Site Haritası Gönder" seçeneği ile, Blog'unuzun Site Haritasını gönderin.
Site Haritasını gönderin
5. Site Haritanızın gönderilme işlemi bitti. Dizine ne kadar yazınız eklendiğini belli bir süre sonra görebileceksiniz. Yazılarınız çoğaldıkca bu işlemi uygulayabilirsiniz.

41 yorum

  1. burada istediğim bütün şeyler var..çok güzell bir site kurmuşsunuz elinize kolunza sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil keskin
      Bey; Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.Bir blogcuya gerekli olan herşey mevcut.Bir tek konuları bulmak kalıyor.Gerçekten bu işe gönül veren arkadaşlarımız da onları çok güzel ve rahat bir şekilde buluyor.Hiçbir yazımı test etmeden, araştırmadan yazmam.Sırf bu araştırma yüzünden bilgisayarıma zaman zaman format dahi atmak zorunda kalıyorum.Tekrar görüşmek üzere.Kolay gelsin.

      Sil
    2. Elllerinize sağlık teşekkür ederim

      Sil
    3. @ακŁı βαşıπδα
      Sizde sağolun.Teşekkürler.

      Sil
  2. Site haritasını test edip gönderiyorum ama bir hata oluşuyor
    http://f1303.hizliresim.com/17/c/kyjdf.png

    http://f1303.hizliresim.com/17/c/kyjf8.png

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Tuba Tb
      Hanım göndermissiniz.Resim aşağıda tekrar göndermeyeceksiniz. Bir defa gidecek 10 yazı gibi yazı yazdığınızda aynı şekilde gönderebilirsiniz.

      http://f1303.hizliresim.com/17/c/kyjf8.png

      Sil
    2. gönderdim de hatalar kısmında oluşan hatayı nasıl düzelteceğim ilk resim http://f1303.hizliresim.com/17/c/kyjdf.png

      Sil
    3. @Tuba Tb
      Silin o yazıyı tektat gönderin

      Sil
    4. tamamdır düzeldi teşekkürler

      Sil
    5. @Tuba Tb
      Hanım tabi düzelecek.Kısa zaman içinde çok başarılı olcaktır.Test açtığınız blogu da gönderin.

      Sil
    6. gönderdim teşekkürler :)

      Sil
    7. @Tuba Tb
      Çok güzel. Yarın bakın dizine kaç tanesini eklediğinizi göreceksiniz.Çok kişinin yapmadığı bir konudur.Onun içinde hep Google beni neden dizine eklemedi diye beklerler.Öğrenci ve öğretmen birlikte çalıştığında başarıyı yakalar.Yoksa herkes Üniversite bitirir di.
      Biraz daha ilerleyin.Size farklı bir site göstereceğim.Bir türlü zaman bulupda orta kısmını tamamlayamadım.Ana sayfadır baktığınız yer.
      https://sites.google.com/site/adnanguney59/
      Bakın beğenecekmisiniz.

      Sil
    8. bu da farklı olmuş güzel üst sekmelere işaretçiyi ilgilendiğimiz sekmeye getirdiğimizde alt kategoriler çıkıyor bende size bunu soracaktım bi ara şimdi yeri gelmişken sorayım şu anki kullandığım şablona böyle bişey uygulayabilir miyim misal ya böyle aşağıdan yada sağa doğru bir pencere açılsın alt kategoriler görünsün ?

      Sil
    9. @Tuba Tb
      Hanım bu blog değil.Google sites site.Word dosyası gibi kullanılır.Bloggerda bu sekmeleri yapmak için farklı yabancı bir tema kullanmak lazım.Yada direk kod yazmak gerekli.Blogger için böyle bir çalışma yapmadım.Yapmayıda pek düşünmüyorum.Çünki birçok hata veriyor.Başlangıçda iyi oluyor ama şu anda bazı arkadaşların halen bu sorunlarla uğraşıyor ve çözemedilerde.Kodu koyuyorsunuz çalışıyor.Belli bir zaman içinde eklediğiniz diğer kodlarla çakışma yapıyor.Düzeltmek için kod bilginiz olması lazım.Özellikle tavsiye etmeyeceğim bir sistem.

      Sil
    10. anladım tamam teşekkürler kolay ve basit bir kod bulunabilirse bilgim olursa sevinirim çünkü güzel bir uygulama olur :)olmaz ise de sorun değil tabiki...

      Sil
    11. @Tuba Tb
      Hanım basit bir kod uygulaması konusunda yazdığımda kesin bilginiz olacaktır.Hatasız bir kodlama olması lazım.Konu üzerinde henüz bir çalışma yapmadım.Alt yapım hazır ancak testlerle denemeler yapıp devreye ancak alabilirim.

      Sil
    12. Kolay gelsin...Başarılarınız daim olsun...

      Sil
    13. @Tuba Tb
      Çok teşekkür ederim, cümlemize.

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Bill Jobs
      Yazdığınız site haritası ile gönderdiğiniz site haritası aynı değil.Verdiğiniz resimde sol üstte inanankalpler Tuba hanımın Blog linki mevcut.Yani farklı bir site haritası gönderdiğiniz ortaya çıkıyor.Blog yazılarınıza baktım ana sayfa ve hiçbir yapılandırma mevcut değil.Yukarıda verilen yazıdaki bağlantı linkini doğru gönderirseniz olmaması için bir neden yok.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. @Bill Jobs :
      Gönderdiğiniz site haritası doğru.Kod içinde bir eksik yok.Önce yukarıda bahsettiğim gibi test olarak gönderin ve kontrol edin.Hata yok ise normal gönderin.Birde şu kodu deneyebilirsiniz.
      /atom.xml?redirect=false

      Sil
  4. paylaşımınız için teşekkür ederim.ben daha önce bir kez site haritası gönderdim 250 paylaşımım var su an ama dizine eklenen url 201.şimdi bir daha site haritası göndermeyi düşünüyorum bu doğrumu sizce yani paylaşım yaptıkça site haritası göndermelimiyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Ali Türkmen :
      Bey teşekkür ederim.Site haritası göndererek Google'u bilgilendiririz.Siz göndermesenizde Google zaten indexler.Ancak asık soru burada.Yazınızı biri siz indexlenmeden alır ve kullanırda site haritasını siz index almadan yazıyı kullanan kişi site haritası veya ping atarsa index sizden önce index alır ve arama sonuçlarında üst sıraya çıkar.Bu nedenle sunucularda sorun olabilir sitenize geç bootlar gelebilir.Bunun önüne geçmek için Google gönderdiğiniz site haritası ile; bak ben yeni bir yazı yazdım ve bu yazımı indexle dersiniz.Bootlarda geldiğinde son yazınızı indexlerler.Burda yapacağınız tek şey yeni bir işlemyaptığınızda site haritası göndermektir.Bu durum Bing arama motorları içinde aynıdır.

      Sil
    2. hocam cevabınız için teşekkür ederim.benim bir sorum daha olacak size ilk sorumu sorduğumda 250 paylaşım vardı.Benim şu an blogumda 678 paylaşımım oldu ve dediğiniz gibi paylaşım sayım 500 ü geçtiği için
      atom.xml?redirect=false&start-index=501&max-results=500
      kodunu kullanarak site haritası göndermeye başladım ancak önceki gönderdiğim site haritasında örneğin 500 paylaşımdan sadece 460 ı google a eklenmiş.Şimdi ben site haritası gönderirken 2 kodu da kullanmalımıyım yoksa ilk gönderdigim 1den500 e kadar olan kodu silmelimiyim...

      Sil
    3. @Ali Türkmen ;
      Bey merhaba bende teşekkür ederim.Eklediğiniz kodları kaldırmayın.Her ilerleme durumunda yeni kod eklediğiniz(500 yazı olunca) bir önceki kodlar dursun.Bu kodlar zaten 26,500,100,ve üstü olarak devam eder.Bir önceki yazınız ilk 500 lük dilim içinde olduğundan ve dilim içinde bir URL hatası olduğunda gönderdiğiniz o site haritası kısmı örnek 500 > 490 gibi çıkar.Bu 10 URL hatası mevcut demektir ve bu URL'ler zaman içinde size döner.Siz düzenlemeleri yaptığınızda da rakam 500> 500 olarak karşınıza çıkacaktır.Ayrıca konuyu daha net anlayabilmeniz için şu linkede bakabilirsiniz.
      http://guney59.blogspot.com.tr/2013/11/blogger-icin-sitemap-sorunun-cozumu.html
      Kolay gelsin.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. @halis demirci
      Bey, merhaba sizde sağolun teşekkür ederim.

      Sil
  6. Merhaba Adnan Abi,

    Bu gün ki sorum Blogger sitelerde kategori indexi nasıl olur. Aşağıda ki resimde ki gibi benim siteminde Google de indexlenmesini istiyorum. Nasıl yapabilirim acaba abi ?

    Resim: http://i.hizliresim.com/Kg0lOQ.png

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unforqiven Zey ;
      Blogger da tags index yoktur.Search ile başlayan hiçbir yazı index almaz.Web yönetici araçlarında da search ile dikkat edersen hatalı hiçbir sayfa çıkmaz, çünki indexlenmez. Wordpress, Tumblr gibi blog sistemlerinde tags etiketi index alır.

      Sil
    2. İlgilendiğin için teşekkür ederim abi. Ama attığım site de Blogger tabanlı bir site. Adam google de kategorileri indexletiyor bende şaşırdım kaldım..

      Sil
    3. Unforqiven Zey ;
      Rica ederim.Bende teşekkür ederim.Neden ilgilen miyim? Site blogger tabanlı olabilir ama kodlama sistemi PHP yada farklı olabilir.All in on seo paketi kullanıyordur.Ancak bu biraz garip geldi bana.Search ile index hiç görmedim.Tag olsa tamam diyeceğim.Bir şey kullanıyordur.Yakında çıkar ortaya.Site linkini resimde karartmasaydın bakardık.

      Sil
    4. Bende ilk defa blogger sitelerde kategori indexlemeyi gördüm. Çok şaşırdım Adnan abi ye sorayım kesin biliyordur diye. Siteyi de reklama geçmemesi adına kapattım. Siteyi E-posta ile yolluyorum şimdi abi iyi geceler.

      Sil
    5. Unforqiven Zey;
      Teşekkür ederim sanada iyi geceler.Bakalım neymiş bu?

      Sil
    6. Sitede ki gözlemlerinin sonucunu bizimle de paylaşırsan sevinirim abi :) Belkide yazmak için güzel bir konu hatta devrim konusu olabilir. Bu arada siteyi e-posta olarak yolladım.

      Sil
  7. diyelim 500 lü olanı gönderdim, bu daha sonra 1010 oldu. 500 lüyü silip 1000 lik mi göndrecedeğim yoksa , 500,100,1500 ... şeklinde site haritaları listelenecekmi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korbakor;
      Aşağıda verdiğim linkte site haritası konusunu biraz daha geniş anlattım.İnceleyin lütfen.konuyu daha iyi kavrayacaksınız.
      http://guney59.blogspot.com.tr/2013/11/blogger-icin-sitemap-sorunun-cozumu.html

      Sil
  8. Blogger tabanlı derskalemi.com adlı siteme yukarıda belirtmiş olduğunuz yöntemi uyguladım ama site haritası eklenmiyor yardımcı olur musunuz....Wordpress tabanlı siteme ekledim ama blogger tabanlı sitede işe yaramadı anlattığınız yöntem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Sınıf Evrakları ;
      Blog'unuzda kullanabileceğiniz ve bizlerinde kullandığı site haritası bunlar. Wordpress sitede bu kodlar çalışmaz hata verir.Aldığınız hatayı bir resim ile belirtebilir misiniz?

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.