Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Android’in yerini alması beklenen Fuchsia OS ortaya çıktı!

Android'in yerini alması beklenen Fuchsia OS yeniden kendini gösterdi: Peki yeni işletim sistemi ne zaman çıkacak? Google’ın uzun süredi...

...



Android'in yerini alması beklenen Fuchsia OS yeniden kendini gösterdi: Peki yeni işletim sistemi ne zaman çıkacak?


Google’ın uzun süredir merak konusu olan ve ‘Fuchsia OS ne zaman çıkacak?’ sorularıyla gündeme gelen işletim sistemi, beklenmedik bir gelişmeyle Android cihazlarda kendine yer bulabilir. İşte gelen son bilgiler ve detaylar…

Fuchsia OS ne zaman çıkacak: 2025 yılı olası tarih gibi…


Google, Android işletim sisteminden tamamen vazgeçmek yerine, yine Android üzerinden sanal olarak çalışabilecek bir şekilde tasarlıyor olabilir. Bu anlamda 2016’da tanıtılan ve 2021’den beri adeta kayıplara karışan Fuchsia OS’un, Android cihazlarda bir sanal makine olarak çalışabilecek şekilde gelebilir.



Fuchsia OS, Android ve ChromeOS’tan farklı bir altyapıyla geliştiriliyordu. Android için kullanılan, değiştirilmiş Linux çekirdeği yaklaşımını bir kenara bırakarak, Zircon adı verilen bir mikroçekirdek üzerine inşa edilen işletim sistemi, eğer Google tarafından gelişimine ara verilmediyse, yaklaşık 8 yıldır üzerinde çalışılan bir işletim sistemi olarak biliniyor.


Bu yeni nesil mikroçekirdek mimarisi, sistemdeki güvenilir kod miktarını en aza indirerek verimlilik, esneklik ve güvenlik açısından avantajlar sunacak. Fuchsia Gerrit tarafından gelen yeni raporlara göre, Fuchsia OS, Android cihazlarda sanal makine olarak çalıştırılacak. Bu sayede, yüksek güvenlik gerektiren uygulamalar çalıştırılırken, siber saldırılara daha kapalı bir çalışma ortamı sağlanacak.

Bu gelişmeler, Google’ın işletim sistemleri stratejisinde önemli bir değişikliğe işaret edebilir. Fuchsia OS’un Android cihazlarda sanal olarak çalışması, kullanıcılara daha güvenli bir ortam sunabilir ve aynı zamanda geliştiricilere yeni fırsatlar yaratabilir. Ancak dürüst olmak gerekirse, şu an son kullanıcı için Fuchsia OS çok da yakında değil diyebiliriz.

Sizler bu yeni nesil işletim sistemi hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi bizlerle yorumlarda paylaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.