Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blogger Resim Arka Plan Gri Rengi Kaldır

Blogger , blog yazılarınıza eklediğiniz resimlerin arka planında çıkan gri font rengi, nasıl düzeltilerek normal beyaz doğal resim...

...
Blogger arka font koyu renk nasıl kaldırılır

Blogger, blog yazılarınıza eklediğiniz resimlerin arka planında çıkan gri font rengi, nasıl düzeltilerek normal beyaz doğal resim rengine dönüştürülür. 12 Ağustos 2013 tarihinde Blogger şablonlarında yapılan yenilikler ile birlikte yazılarımıza eklediğimiz resim görünümlerinde bazı değişiklikler yaşandı. İçeriklere eklenen resim arka planları değişerek normal görünümleri kayboldu. Resimlerimiz, gölgeli gri bir font ile blog editöründe görülmeye başladı. Bu durum düzelir diye bu güne kadar ilgilenmedim. Ancak net çekilen resimlerin gölgeli ve parazitli olması yazı kalitemizi bozmaya başlayınca bu konuyu düzeltmemiz gerektiği konusunu gündeme taşıdı. İlk kendi blog'umda denemeler yaparak doğru sonuca ulaştım.Ve bu sonuçları da aşağıda sizlerle paylaşıyorum.
Blog'unuzdaki resimler gerçek görünüm görselliğinde değilse aşağıdaki adımları takip ederek resimleriniz için gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz.
1. Blog içerik resimlerimizin barındırıldığı alanı bulalım.
2. Google Plus için giriş yapın.
3. Sol tarafda sidebara mausu yanaştırın ve fotoğraflar sekmesine tıklayın.Yukarıdaki resmi inceleyin.

4. Açılan sayfa üst menüde blog ismini göreceksiniz. Blog isminin hemen altında resimlerinizin Picasa, Google Plus ilişkilindirmesi olan 12 Ağustos 2013 ve şu andaki tarihi göreceksiniz.
Google+ resim barındırma alanı
5. Blog ismine mausu yanaştırın gizli hazinenin ismi burada görülecek. Nedir bu hazine ismi?
Seç sekmesidir. Tıklayın seç ismine. Tüm resimleriniz yanında onay çeltiği çıkacaktır. Resimler ay bazında kayıt olduğundan her ay blogunuza yüklediğiniz resimler alt kısımlarda görülecektir. Dikey çubuğu kaydırarak ilk resime mausu yanaştırın ve seçin.
6. Alternatif yöntem olarak sağ üst kısımda tarih sekmesini açılır konuma getirin ve 12 Ağustos tarihinden başlayarak tek tek ayları seçip resim onay çeltiğini aktif edin. Temmuz 2013 ayını yapmanıza gerek yok. Devam ediyoruz.
7. Üst menüde açılır sekme, Diğer ok işaretine tıklayın. Otomatik iyileştirme yazısını açılır konuma getirin ve kapa seçeneğini seçin. Şu kadar fotoğraf orjinal konumuna geri döndürüldü sarı uyarıyı göreceksiniz.

8. Ayrıca diğer resimlere ulaşmak için resim üzerine mausu yanaştırın diğer ismine tıklayarakta sayfayı ilerletebilirsiniz.
Resim ilerleme alternatifi
Blogger içerik resimlerinin düzgün çıkması için yapılacak işlemler;
1. Blog'unuza yeni resim eklediğinizde resim iyileştirme otomatik devreye girecektir. İyileştirmeyi kapatarak resimlerinizin orjinal görülmesini sağlayacağız.
2. Resimlerinizin orjinal görülmesini sağlamak için Google Plus ayarlara giriş yapın.
3. Çubuğu aşağıya doğru kaydırın, Fotoğraflar ve videolar yazısının hemen alt kısmında, Otomatik iyileştirme yazı seçeneklerinden Kapat’ı seçin. Seçiminiz otomatik kaydedilecek, resimleriniz artık ilk gün ki orjinalliği ile blogunuza yüklenecektir.
Google plus Resim otomatik iyileştirmeyi kapat
Blog’unuza yüklediğiniz resimlerin kenarlarında görülen beyaz gölgeli sınır çizgilerinden kurtulmak ister misiniz? Cevabınız evet ise, resim sınır renklerini düzelterek temiz bir görüm elde etmek için blog'unuza uygun bağlantı linkini açın.
Klasik blogger için resim sınır renklerini kaldırma linki.
Dinamik blogger için resim sınır renklerini kaldırma linki.

8 yorum

  1. merhaba Adnan Bey, dün size sormuştum ama sanırım gözden kaçırmışsınız.benim sorum bu konuyla ilgili değil..Ben açılır menü yaptım.Aslında menü yaptım ama onu açmadım.Ama arka planın rengi kırmızı.Daha doğrusu mouse ile menüye tıkladıgımda renk kırmızı oluyor ve benim blogumun rengine uymuyor. yorumlara baktım.Başka biri de renk değiştirmek istemiş.Sidebarda en altta renk kodu var demişsiniz.Ama baktım bulamadım.Rengini pembe yapmak istiyorum.Yardımcı olursanız çok sevinirim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Bianca Dupree
      Merhaba , açılır sidebar bağlantılar yazısına tıklayın. Dikey çubuğu aşağıya kaydırın.Şu yazıyı göreceksiniz. (Renkler Colorpicker) Tıklayın istediğiniz rengi kullanın.Kolay gelsin.

      Sil
    2. arkadaşım bunun word presle ne alakası var bana bi anlatsana

      Sil
    3. @Hakan akçınlıoğlu :
      Wordpress yazısını nerede gördünüz anlamadım.Hiçbir alakası yok.WP tüm yazı ve resimleri kendi sunucusunda barındırır.Sizinde bir Dinamik blog'unuz var ve konu blogger içindir.Teşekkür ederim.

      Sil
  2. peki google+ kullanmayanlar için çözüm var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @gülşah:
      Hanım Picasa kullanmak için google plus da olmanız gerekmiyor.Blogunuz için Picasa ya giriş yapın blog resimlerinzi bir kolasörde olduğunu göreceksiniz.Yalnız Google ürünleri ücretsiz kullanmanız için bir hesap açmanızı tavsiye ederim.Office proğramına bile ihtiyaç duymayacağını göreceksiniz.Hepsi ücretsiz ve sizleri bekliyor.

      Sil
    2. çok teşekkür ederim Adnan Bey.

      Sil
    3. @gülşah :
      Hanım teşekkürler.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.