Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blogger Blogspot Tr Sorunları Düzeliyor

Blogger’un , 21 Ocak 2014 tarihinde Türkiye de başlayan Blogspot.tr uzantı sorunları 27 Ocak 2014 tarih itibari ile düzelmeye başladı. G...

...
Blogspot Tr Sorunları
Blogger’un, 21 Ocak 2014 tarihinde Türkiye de başlayan Blogspot.tr uzantı sorunları 27 Ocak 2014 tarih itibari ile düzelmeye başladı. Google’un blogspot.com subdomain linkinin sonuna, Ülkeyi temsil eden Tr uzantısını getirmesi sunucu veri akışını etkilemişti. Çok doğal olarakta birçok eklenti ve gadgetler çalışamaz duruma geldi. Blogger yazarlarının en çok sevdiği izleyiciler gadgeti ve site sıralama trafiğini ölçümleyen Alexa verileri yok oldu.
Türkiye de Blogger yazarları mağdur, okuyucular ise şaşkın bir bekleyiş içerisindeydi. Bununla da kalmayıp şarkı besteler gibi kodlar yazıldı dağıtıldı.
Yani sonuç olarak herkes birşeyler yapmaya çalıştı. Ancak değişmeyecek bir gerçek vardı. O da, Google’un blogspot.tr uzantısı için başlattığı bu çalışmaları, siteler tarafından hazırlanan hiçbir kod durduramayacağı gerçeğiydi. Blogspot.tr uzantısını kodlar ile gizlemek veri akışında birçok hatalara neden olabileceğini ne yazık ki unutan bazı arkadaşlarımız olduğu gibi destekleyen yazarlarımızda oldu. 26 Ocak 2014 tarih ve sabah 05,00 saatinde başlayan gelişmeler 27 Ocak 2014 sabah saatlerinde etkisini göstermiş olmalıki Alexa verilerinde bir gün önce 23 milyon olan veri göstergesi şu anda 3,5 milyonlara kadar geriledi. Bu şu anlama gelmektedir. Önümüzdeki birkaç gün içinde tüm eski verileri, eskiden olduğu gibi görebileceğiz. Sabah olması nedeni ilemi, bilinmez ancak şu anda Blogger açılışı çok hzılı ve internet adeta uçuyor.Umarım bu hız devam eder.

27 Ocak 2014 saat 07,13 Alexa Blogspot com uzantılı verinin resmi.
Alexa Blogspot com uzantılı verinin resmi.
27 Ocak 2014 saat 07,15 Alexa Blogspot com tr uzantılı verinin resmi.

19 yorum

  1. Yine ustaca hazırlanmış bir makale abi tebrik ediyorum seni gerçekten çok yararlı bir konuya değinmişin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Jason Walker :
      Desteğinden dolayı teşekkür ederim.konunun takipcisiyim ve çözülene kadar bilgi geçeceğim.Şu anda bile çözülmeler devam ediyor ve gözlemliyorum.Sabaha bir yazı daha atabilirim.Son durumu almam lazım.

      Sil
  2. Benim bloğumun verileri hala daha görünmüyor maalesef. Bunun için bir süre daha beklemelimiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Juliette :
      Merhaba bir süre daha beklememiz gerekecek herhalde.Zannedersen 2 gün içinde durum düzelebilir.Bu konuyu takip ediyorum ve çözülmeler başladı.Son durumlar hakkında devamlı bilgi geçiyorum.Görüşmek üzere teşekkür ederim.

      Sil
  3. adnan hocam konunun farkına varır varmaz direk sizin yanınıza koştum geldim.Daha öncede sizinle @kes olarak iletişime geçmiştim hatta blog'umdaki problerimi halletmiştiniz. Hocam bu com tr uzantısı nedeniyle ilk önce cod vs.. yapmayı düşündüm ancak bi nedenle blog ziyaretçi sayımda ciddi anlamda artış oldu.
    Bende google analytics deki com uzantılı site adresimi tr olarak değiştirdim.Benim bir kaç sorum olacaktı.
    1- Alexa dan site adresi kısmından com.tr olarak değişmelimiyiz kendi kendinemi olur yada oluyor.
    2- Türkiye geneli tekil ziyaretçi sayım arttı ancak Yurt dışı odaklı ziyaretçi sayım yerlere düştü. Ne yapmalı?
    3- Com.tr olması ne anlama geliyor. Türkiye odaklimi oluyor yani normalde google aramalarında (türkiyede) ilk sırada çıkan bir sayfam, almanyada yaşayan biri googlede arama yaptığında benim blog alt sıralardamı çıkıyor. Bu bizi nasıl etkiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @byking
      Merhaba hatırladım sizi. Bir nedenle blog ziyaretcinizde artış oldu derken ne oldu anlamadım.Bence hiçbir yerdeki linki değiştirmeyin.Şu anda Google veri akışını etkileyen bir sonuç alabilirsiniz.
      Alexa uzuantısınıda değiştirmeyin.Sayaç sıfırdan başlar yaklaşık 23 milyondan başlarsınız.
      Yurd dışı için birşey diyemeyeceğim.Bu tamamen Google'un içerik önerme sistemi ile ilgili bir durumdur.Bu diğer ülkeler ile olan irtibatı etkilemez.Com tr olması için diğer yazılarımda belirtmiştim.Google ülke bazında bazı konuları denetlemeis ile ilgili bir konu.Ülkede alınacak bir ysaklama veya engellemeyi tr uzantısı ile çözülmesi diyebiliriz.Biraz uzun ve siyasi de denebilir.İçerik ve hizmet polikaları ile ilgili konular olduğundan resmi bir açıklamada bulunmuyor zaten.Bu nedenle fazla irdelememek lazım.

      Sil
    2. Hocam tam olarak tr olmadan önce günlük tekil ziyaretçi sayım yaklaşık (analytics'ten bakıyorum) 500 600 kişi idi. Şuanda tr. olduktan sonra günlük 1500k nın üzerine çıktı. önceden dünya genelinde ziyaretçi alıyordum bloggerin yönlendirdikleri falan. şimdi %90 türkiye ağırlıklı oldu. google aramalarında ilk sayfa 3. yada 7. olarak çıkan konularım şimdi ilk sırada çıkıyor. benim avantajıma oldu.
      Alexa da .com olan site adresini silmedim ama com.tr adında ikinci bir adres ekledim.
      sadece google analyst adresini değiştirdim okadar. çünkü tr olduktan sonra ziyaretçi sayısını 0 olarak gösteriyor.
      Cevaplarınız için teşekkürler hocam.

      Sil
    3. @byking:
      Şu anda olması gereken biçim bu şekilde.Verilere aldırmayın her an değişebilir.Veri aktarımı halen devam ediyor.Biraz uzun da sürebilir.Alexa için yeni eklenti en yüksek rakamdan başlayacaktır.Diğer eklentiniz ile ilgili olmayacaktır.Teşekkür ederim.

      Sil
  4. merhaba
    benim şablonum tam gözükmüyor ve hala izleyici bölümüm yok ne yapmam gerekiyor acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Burcu Aşçı:
      Hanım merhaba, izleyicilerinizin geri gelmesini 40 sn. de çözeceğiniz şu linke bakabilirsiniz.
      http://guney59.blogspot.com.tr/2014/02/izleyici-gadgeti-nasl-gorulur-yaplr-gfc.html
      Ancak şablonum görülmüyor kısmını anlayamadım? Teşekkür ederim.

      Sil
  5. Üstat iyi günler. Bu konuda sormak istediğim birşey var: ben blogspot.com.tr olduktan sonra bir blog açtım yaklaşık 15 gün kadar oldu. Buna rağmen, blogspot.com uzantısıyla indexlerim daha fazla ve daha yeni yani günceller. Bunun çözümü ne olabilir? Şimdiden çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Leone-KG ;
      Merhaba, 15 günlük bir blog ve index iyi.Bu çok güzel.Tr uzantısı yaklaşık 4 aya yakın devam ediyor. Ancak bu anlattığınız konuda sorun kısmını görmedim. Yazı özgün ve okuyucunun ilgisini çeken bir biçimde ise Google 1 gün bile olsa hemen index atar.

      Sil
    2. Hocam .com uzantısı daha güncel ancak com.tr uzantısında bu güncellik yok. cache parametreside oldukça farklı iki uzantı içinde. yani .com uzantısı normal ilerlerken com.tr uzantısı bayağı geride. indexleme konusunda. beklemeli miyim yoksa birşeyler mi yapmalıyım?

      Sil
    3. @Leone-KG ;
      Com uzantıları için sorun yok.Tr uzantısından etkilenmiyorlar.Com tr için Google veri akışı devam ettiğinden bu çok doğal.Ancak bayağı yol alındı.90 gün dolaylarında bu işlem son bulacağını düşünüyorum.Alexa verileri devamlı kontrol ediyorum ve bayağı ilerleme oldu.Bir yada 1,5 ay daha devama edeceğe benziyor.İndex konusunda birşey yapmanız gerekmiyor.Site haritası gönderdiniz ve index için bootlara bilgi geçtiniz.Blog yeni olduğu için birkaç gün içinde arama sonuçlarında görülmeye başalayabilir.Blog istatiklerine bakın.Google.com veya com.tr görürseniz anlayın ki siteniz index almaya başlamıştır.

      Sil
    4. www.google.com
      www.google.com.tr Evet her ikisindende trafik almış öyle gösteriyor. Anladığım kadarıyla tek yapmam gereken sabırla beklemek. Çok teşekkür ediyorum ustam. Zamanınızı ayırdınız.

      Sil
    5. @Leone-KG;
      Merhaba her ikiside trafik alır haklısınız.Beklemekten başka çare yok.Ayrıca Blogger profilinizi Google profiline biran önce ayarlayın.Bende teşekkür ederim.Her zaman bilgi paylaşımı için zaman ayırırım içiniz rahat olsun.

      Sil
    6. Çok teşekkür ödüyorum üstadım. Önerinizi uygulayacağım.

      Sil
    7. Leone-KG; Rica ederim bende teşekkür ederim.Kolay gelsin.

      Sil
  6. Çok teşekkür ederim ustam. Önerinizi uygulayacağım.

    YanıtlaSil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.