Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blogger İçin Sitemap Sorunun Çözümü

Blogger, blog site haritası gönderme sorunu yaşıyorsanız yazının devamını okuyarak sorunlarını çözebilirsiniz.Google’un Blogger forumların...

...
Blogger Sitemap nasıl gönderilir
Blogger, blog site haritası gönderme sorunu yaşıyorsanız yazının devamını okuyarak sorunlarını çözebilirsiniz.Google’un Blogger forumlarında, blogger ile yeni blog oluşturmuş yazar veya eski blog yazarlarının site haritası gönderme konusunda sorun yaşadıklarını görüyor ve inceliyoruz. Google’un ürünlerinden olan, Web yönetici araçları , Blogger , Google Gmail ve Chrome yardım forumlarında bulunuyorsanız zaman zaman beni görebilirsiniz. Sizlerde bu forumlara katılarak insanlara yardımcı olabilir veya bilgi edinebilirsiniz.
Web Yönetici Araçları ‘na son zamanlarda giriş yapıyor iseniz, Blog site haritanızda gönderdikleriniz ile dizine eklenen sayıların aynı olmadığını farketmiş olmalısınız.
Blogger site haritası gönderme konulu yazımızda çok fazla detaya girmemiş sadece site harita uzantılarını vermiştim. Ancak son zamanlarda benimde yaşadığım ve bir haftadır sonuçlarını takip ettiğim site haritası gönderme işlemimi sonuçlandırarak sizlerle paylaşmak istedim.
Blogger’un şablon ve gadget yeniliklerinden söz etmiştim. Kısaca bu yenilikleri tekrar aşağıda sıralıyorum. Arzu eden yazar arkadaşlarımız linklere tıklayarak konuları incelemek isteyebilirler.
Blogger Google Plus Rozet Eklentileri
Dinamik Blogger Atıf Gadgetinin Yeni Görünümü
Dinamik Blogger İzleyiciler Gadgeti Kaldırıldı
Dinamik Blogger Arşiv Gadget Yenilikleri
Blogger Dinamik Görünüm Hatası ve Çözümü
Dinamik Blogger Şablon Hata Kodunun Kaldırılması
Dikkat ederseniz anlatılan konular içinde şablon ve gadget’lerde yapılan yenikler bize bazı kodların eklendiğini veya çıkarıldığını anlatıyor. Bu konu hakkında resmi mi açıklamaya henüz raslamadım. Ancak bu yenilikler yapıldı.
Blogger’un çalışmalarını sürdürdüğü bir hafta içinde site haritalarını kontrol ettiğimde
100 ve 400 rakamlarına ulaşan 200 kod’lu (sunucu bulunamadı) URL hatalarını gördüm. Çok doğal olarak ilk defa gördüğüm bu kadar fazla hatalardan dolayı bende şaşırdım.
Ancak Blogger’un çalışmalarını bildiğimden ve 200 kod’lu sunucu bulunamadı hata sonuçlarının bir açıklaması olması gerekiyordu. Bu açıklamalar yapılmadı.
Biraz düşündüğümüzde, Blogger barındırma yani sunucu hizmetini Google yapmakta. Hiçbirimizin bu sunuculara ulaşma yetkisi yoktur. Hata kodu 200 (sunucu bulunamadı) değerini verdiğine göre bizlerin yaptığı bir hatanın olması da mümkün değildi.
Bir blog için 400 url hatasını birkaç günde düzeltebilirsiniz. Fakat birkaç blog ile çalışma yapıyorsanız bu çok zor ve imkansızdır. Peki Yapılması gereken işlemler neler olabilir.
Yukarıda anlatılan konu şahsen yaşadığım ve bir hafta bekleyerek aldığım sonuçların doğruluğunu teyid ettikten sonra sizlerle paylaştığım konulardan ibarettir. Uygulamayı eksiksiz yapmak için lütfen iyi takip edin.
200 değerli sunucu bulunamadı url hatasının çözümü :
1. Google her hafta Web Yönetici Araçalarında bizlere 500 URL kaldırma hakkı tanır.
Hatalı URL linklerinizi önbellekten ve arama sonuçlarından kaldırdığınızda bu sayı eksilir. Bir hafta sonra aynı sekmeye bakarsanız 500 URL kaldırma hakkınızın yenilendiğini görebilirsiniz.
2. Özellikle altını çiziyorum 200 sunucu bulunamadı hatası olan linklerinizin olduğu sekmede sağ tarafda Göster sekmesinden hatalı link sayınıza tekamül eden sayısı seçerek belirleyin. Lütfen resmi inceleyin.
Gideceğiniz menü bilgisi :
Tarama → tarama hataları

Web yönetici araçları url sayısını göster sekmesinde sayı belirleme
3. Tüm linkleri seçmek için indirme yazısının altındaki kutuyu işaretleyerek seçin.
Tüm linkleriniz seçili konumda olduğunda üst kısımda sil sekmesine tıklayarak tüm linkleri silin.
4. Tüm linkleri sildik, şimdi Google’a bulunamadı sunucu hatası (200) hakkında sildiğimiz çalışan bu linkler için tekrar bilgi vererek arama bootlarına bilgi göndereceğiz.
5. Tarama → Google gibi getir sekmesini tıklayın
6. Açılan sayfada hiçbir şey yazmadan kırmızı renkli Getir butonuna tıklayın. getirme işlemi başlayacaktır.Getirme durumu sekmesinde yeşil onay olana kadar bu işlemi yapmanız gerekebilir.Çekinmeden devam edin.Bazen sunucu yoğun olduğundan üst kısımda kırmızı bantla size bilgi verilir. URL dizine gönderildi yazısını gördüğünüzde işlem tamamlanmıştır. İşimiz bitmedi şimdide site haritamız için bazı adımları uygulamaya alacağız. Okumaya devam edin.

Google boot gibi getir
Blogger Site Haritamızın gönderilmesi : (Sitemap)
1. Google ilk defa açılan siterin site haritasını tarayıcı ve önbellek gibi uygulamalardan tasarruf etmek için web sayfanızı 26 ve 30 kadarını gönderir.Bu mantıktan hareket ederek. Her hafta bize 500 URL ekleme hakkını verdiğinide düşünürsek, Google mantığını biraz çözmüş olacağız. Bu şu demektir. İlk blog için göndereceğimiz site haritası ve yazılarımızın adedine göre göndereceğimiz site haritası farklı olacaktır.
farklı site haritası da gönderseniz, Google 501 web sayfasını kabul edecektir.Bizde tüm site haritasını şu şekilde gönderdiğimizde tüm yazılarımızın gönderilmesini sağlamış olacağız.
2. Öncelikle blog yazılarınızın kaç adet olduğunu bilin.
Blogger kumanda paneli → Kayıtlar sekmesine baktığınızda bu sayıyı görebilirsiniz.
(Kayıtlar içindeki taslak yazıları saymayın) Sadece yayınlar geçerlidir.
3. Tüm site haritalarınızı seçin ve silin. Göndereceğimiz site haritasını yazı adetlerimize göre sıfırdan yapacağız.
Yeni blog açmış gibi Google’a göndereceğimiz site haritasını göndermeden önce test edeceksiniz sonra göndereceksiniz. Test işlemini bilmiyorsanız buradan inceleyebilirsiniz.
A. Site haritası test sonucu 26 sayısını verecektir
Aşağıdaki site haritasını önce test edin sonra gönderin.

/feeds/posts/default?redirect=false
B. Blog yazılarınız 500 den az ise göndereceğiniz site haritası
/atom.xml?redirect=false&start-index=1&max-results=500
C: Yazı sayınız 500 den fazla 1000 den az ise göndereceğiniz site haritası
/atom.xml?redirect=false&start-index=501&max-results=500
D: Yazı sayınız 1000 den fazla 1500 den az ise göndereceğiniz site haritası
/atom.xml?redirect=false&start-index=1001&max-results=500
En son gönderdiğiniz site haritasında kalan yazı sayınız çıkacaktır.
Sonuç olarak karşımıza 3 veya 4 gün sonra dizine eklenen toplam sayfamız görülecektir.
4 Gün sonra çıkan sonuçlar aşağıdaki resimde görülmektedir. Umarım yukarıda anlatılanlar birçok blogcu arkadaşın işine yarar ve sorunlardan kurtularak yazılarını rahatca yazmaya devam ederler. 25 Kasım 2013

Web yönetici araçları site haritası gönderme

16 yorum

  1. merhaba adnan bey..dikmiş olduğum ürünlerimi ayrı bir blog sayfamda örğ:butik adı altında yayınlamak istiyorum satış için bunu nasıl yapmam gerekli tekrardan blog oluşturmam mı gerekiyor.ilcihan.blogspot.com adı altında yapabilirmiyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ilcihan Ersöz :
      Hanım aynı blog içinde satış yapabileceğiniz gibi yeni bir blog da açabilir yazılarınızı organize ederek de yapabilirsiniz. Ancak önerim ilcihan uzantılı blog'unuzu kişisel olarak diğerinide ticari olarak kullanarak markalaşma için adım atabilirsiniz.Yeni blog açarken butik isminin kabul edilip edilmediğini kontrol edin lütfen.

      Sil
  2. Faydalı bir yazı olmuş Tekrardan ellerinize sağlıık olsun.Benim 2 aydır idexim hemen hemen hiç artmamasına karşın birde 498 link indexlenmiş.Baktım taradım sadece 48 içerğim var sosyal linklerle birlikte 60'ı buluyor ancak geri kalan 430 link laber olarak karşıma çıkıyor.Arama motorlarında konu üzerine yükselmem gerek laber üzerine değil bu durumu nasıl kontrol altına alabilirim homca,bi akıl verin lütfen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Eyüp Erdoğan Bey : Şu andayeniden inceledim blounuzu.Blog etiketler kısmı başlık linki gibi.Böyle bir etiketleme biçimi yok.Bilmiyorum şablon gereğimi dir bu.Ancak böyle bir şablonı tasarlayan arkadaşın ya bu konudan haberi yok, yada böyle bir sistemin olmadığının farkında değilWordpres All in on Seo paketinde bu kısımlar nofolow dur.Kaldı ki burda resmen indexlensin dercesine ön planda tutulmuş.Birde Blogger 2 hafdadır şablon ve birçok değişimler yaptı. İndexler dahi yenilendi.Bu nedenle size verdiğim linkte konuyu anlattım.Aynı hata bizdede mevcuttu.Şu anda 17 blog üzerinde deneme yaptım ve hepsi tıkır tıtkır çalışıyor ve normai index aldılar.Temanızı yenileyin diyecem ama temaya da yabancıyım.Blogger teması değil.Size yazdıklarımı yaptınız mı ? Birşey yazmadınız bana.Yorum cevabınızı yeni yazdım.Eğer yaptı iseniz normalde 2 veya 3 gün geçmesi gerekirdi.

      Sil
  3. https://www.google.com/search?q=Eyüp%20Erdoğan&tbs=ppl_ids:--106833629845690090202-,ppl_aut:1,ppl_nps:Eyüp%20Erdoğan durum aynen böyle hocam onca emek çalışma 2 sayfdada kalıyor index almıyor ayda gereksiz labellere index veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Eyüp Erdoğan : Bey Merhaba, Blog'unuza çok dikkat edin.Her an iptal edebilecek yazılar içermekte.Blog için size İrlanda menşeli sabaha karşı 05, ile 0,6 aralarında yazı gelebilir ve 48 saat içinde tüm içerikleri silme durumunda kalabilirsiniz.Çok riskli bir çalışma yapıyorsunuz. Warez karışımı bir blog yapısına sahip.Etiket kısmını kaldırın deneyin.Biraz risklidir ama arama açıklamalarında etiketlere nofollow işaretleyin.Pek önermiyorum.Ama söyleyecek bir söz de bulamıyorum.

      Sil
    2. Bu konuda pek sıkıntı çekmeyeceğimi biliyorum warez içerik yayınlamam yada yayınlamamam benim sorumluluğumdadır ki ben o konuyu çok dikkate almıyorum.Asıl konuya gelcek olursa,temanın yapımcısı siteleri label üzerinden yükseltmek istemiş anladığım kadarıyla ama ben bu labelleri nasıl kaldıracağımı bilmiyorum yada nasıl nofollow vereceğimi de.Burada tıkılıp kaldım :( İçeriklerim googleda ilk sırayı alması için her türlü çalışmayı yaptım ama bu sorun çıktı.İsterseniz site temanın kodlarını iletebilirim,zahmet olmazsa inceleyebilir misiniz?

      Sil
    3. @Eyüp Erdoğan : Bey merhaba, Warez tabiki sizin sorumluluğunuzda yanlış anlamayın dost olarak bir hatırlatma idi bu. Her yazıyı yazma haklarına sahibiz ancak ücretsiz kullandığımız Blogger için şartları kabul ettik ve uymak zorunluluğumuz var.ilk blog sizin blog gibiy di.Yaklaşık 7 sene önce.Çok güzel hit yapmış ve birçok da yazım vardı.2 Gün içinde tarih oldu ve uçtu. Emeklerime acımıştım.Bu nedenle size hatırlatma yaptım.Diğer konuda tema tsarımcı kim bilmiyorum ancak etiketler uzun link şeklinde olmaz.Hiçbir sitede de bu tarz bir çalışma yoktur.Label arama sonuçlarında lazım olan bir araçtır.Tek taraflı çalışmaz.Organik olmayan 50 bin ziyaretciniz bu etiektlerden gelse dahi backling alamazsınız.Çünki orgonik değildir.Bunlara en iyi örnek haber ve sosyal paylaşım siteleridir.Şu anda sitenize baktım etiketleri düzeltmişsiniz.

      Sil
  4. çok yararlı bir makale tşkler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Emek Kafee
      Teşekkür ederim. Resimli makale yapabilmeniz için size link vermiştim.Link için de proğram indirme kısmı vardı ve yatay ve dikey iconlu her türlü işlemi yapabiliyorsunuz.

      Sil
  5. İyi akşamlar Adnan Bey. Sitemap değil de benim başka bir sorum olacak. Bloğumdaki arama kutucuğu çalışmıyor. Başka blogger bloglarında da arama yapıyorum ama bir sonuç alamıyorum. Arama kutularında genel bir sorun mu var?
    teşekkürler bilgi için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Juliette :
      Hanım merhaba, Arama kutuları kimsenin çalışmıyor.Hatta bundan kimsenin de haberi yok çünki kimse arama yapmıyor.Google sunucularında ve Blogger da çalışmalar yapılıyor.Bu nedenle bir mütted devam edecektir bu tür arızalar.Blogda birşey yapmayın.Bende 5 klasik blog üzerinde tekrar denedim sonuç aynı çalışmıyor.Şu anda tek Dinamik blogger arama kutusu çalışıyor.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim Adnan Bey. O arama kutusu benim için o kadar elzem ki :))) neyse genel bir sorunsa bekleyeceğim artık.
      çok teşekkürler kısa sürede geri dönüş yaptığınız için. iyi haftalar dilerim...

      Sil
    3. @Juliette
      Hanım merhaba rica ederim.Arama kutusu hepimiz için çok önemli haklısınız.Bazı eklentiler belki uzun bir süre çalışmayabilir.Merak etmeyin kısa zaman da düzelir.Bende takip ediyorum zaten.Teşekkür ederim sizede iyi haftalar dilerim.

      Sil
  6. Çok işime yaradı. Aylardır site haritamda son okuma tarihi değişmiyordu ve bundan dolayı eksik veri oluyordu. Bloğuma buradan göz gezdirebilirsiniz: https://orjnl.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşinize yaramasına sevindim. Başarılar dilerim.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.