Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blogger Üst Bilgi Header hatasını Düzelt

Klasik Blogger bloglarınızda Üst Bilgi (Header) Widget’inde taşıma problemleri yaşayabilirsiniz. Widgetiniz şablonunuzda True olarak karşı...

...
Blogger
Klasik Blogger bloglarınızda Üst Bilgi (Header) Widget’inde taşıma problemleri yaşayabilirsiniz. Widgetiniz şablonunuzda True olarak karşınıza çıkabilir.Farenizle herhangi bir alana taşımak istediğinizde False konumunda olmadığından başarma şansınız yoktur.Böyle bir konu yaşarsanız, yapılacak işlemleri aşağıda, resimli anlatım ile takip ederek düzeltebilirsiniz.

Yapılacak işlemler nelerdir :

1. Tasarım ⇒ Yerleşim ⇒ Üst bilgi Widgetini açın

2. Metin dosyası açın ⇒ Widget tarayıcının (gadget) son kısmındaki header 1 kopyala, metin dosyasına yapıştırın ve kaydedin.

(İşiniz bitince dosyayı silebilir yada arşiv olarak saklayabilirsiniz)
3. Tasarım ⇒ Yerleşim ⇒ Üst bilgi Widgeti resimli görüntüsünü inceleyiniz
Widget hata açıklaması
A. Resim görselinde 1 No ile belirtilen alanda Widgetin taşıma imleci görülmemektedir.
B. Resim görselinde 2 No ile belirtilen alanda Widgetin taşıma imleci görülmektedir.

4. Şablon ⇒ HTML’yi düzenle ⇒ Devam et ⇒ Ctrl+F (Arama kutusu) tıklayın
5. Arama kutusuna “ Header1 “ yapıştırın ve aratın.
6. Arama sonucu karşınıza aşağıdaki resimde görülen bir alan gelecektir
true olan yere false yazılacak
7. True yazan yeri False yazarak değiştiriyoruz ve şablonumuzu kaydediyoruz.
Not: Önemli yazılar küçük harfli olacak.Tırnakları bozmadan yapın.Aksi takdirde Widget çalışmayacak ve hata verecektir.Böyle bir durumla karşılaşırsanız işlemi başlat başlatabilirsiniz.Hata kodu almanız durumunda şablonu geri yükleyebilir yada yedeğinizi geri yükleme yapabilirsiniz.Yedekleme ile ilgili açıklamaları Blogger yedekleme kısmından okuyabilirsiniz.Blogger da iki tür yedekleme olduğunu unutmayın.

Sonuç :

Yapılan işlemler sonucu Widgetinizi artık taşıyabileceksiniz. Şablonuzda bu tür hatalar olduğunda aynı yolu takip ederek çözebilirsiniz.Tek yapmanız gereken önce neyi nerede aramanız gerektiğini bilmenizdir.Bu soruyu kendinize sorduğunuz zaman konunun yarısını çözmüş sayılırsınız.

False nedir : Türkçe karşılı çok anlam taşır Yanlış demektir.Ancak buradaki anlamını ben farklı telefuz edeceğim. False :Açık True : Kilitli, kapalı olarak değerlendiriyorum.Sizde fikrinizi yorum kısmından belirtebilirsiniz.

Tüm gadgetlerde aynı yöntemi uygulayarak gadgetlerinizi aktif yapabilirsiniz.

Sihirli sözcük :

Ne, Nerede, Nasıl kelimeleridir. Kolay gelsin.
Widgetin false yazılarak düzeltilmesi
Resimleri büyüterek izleyebilirsiniz.

20 yorum

  1. Birgün karşınıza çıkabilecek bu tür sorunlardan kurtulmak için bağlantıyı saklayınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneme amaçlı yazılmıştır.Yazılan doğrudur.

      Sil
    2. İşime Yaradı Hocam TşkLer.

      Sil
    3. Yorum için teşekkürler Bedirgan Bey;
      Yardımcı olduysam çok mutlu oldum.Blogun güzel.Başarılarının devamı dileklerimle.

      Sil
  2. Bilgiler için Teşekkürler . Yeni Bloguma göz atmanı isterim .
    http://bilgimkolik.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Fetdah Gümüş Bey ;
      Ne için teşekkür ettiğinizi anlamadım.Bu tür göz at yazılarını yayınlasam blogda yazı kadar sayfa olur.Göz attım evet.Bana göre bir değeri yok.yeterli mi acaba ?
      Ana sayfası yok, Alexa kurulmamış, 1 yazıdan oluşan, görsel ön planlı bir blog.
      Hayırlı olsun.Bu blogun adına yakışıacağını ümit ederim.Lütfen işinize yararlı olan konuyu da açıklarsanız, insanlarında yararlanmasını sağlarsınız.
      Görüşmek üzere...

      Sil
  3. Bende blog yazmaya yeni başlayanlardanım ve blogumda bi karışıklık yaşamıştım. Ve araştırırken bi arkadaş sağolsun sizin sayfanıza yönlendirdi. Tam da istediğim buydu çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler çok faydalı. Sayenizde kayıtlarım sayfamda 2 kez görünmüyor :) başarılarınızın devamını dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Kahve Tadında; Hanfendi, Öncelikle yeni blogunuz hayarlı olsun.Blog yazmak insana çok değişik bir dünya görüşü sağlar.Yorumlarda Juliette gördüm.Herhalde arkadaşımız kendisi.Ayrıca kendisine de teşekkür ederim. Hızlı ve gelişime açık bir yazar.Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.Blogunuzda birkaç eksik gördüm.Tamamlarsanız çok daha güzel ve çekici olacaktır.
      1. Sosyal paylaşım gadgeti yapılandırılmamış yeni blog yavaş yavaş yapabilirsiniz.
      2. Blog ana sayfa genişlik ayarı
      3. Sidebar kenar çuğunu genişlik ayarı
      4. Eposta gönder sekmesini kapatabilirsiniz.Pek kullanılmıyor.
      5. LinkWithink kurulumu (Bunlarda hoşunuza gider) eklentisi
      6. İletişim formu
      Bunları tamamladığınızda görünüm daha değişik olacaktır.
      Blogumda bu konu anlatımlarını zaten görmüssünüzdür.Yardıma ihtiyaç duyarsanız lütfen çekinmeden yorumlarda belirtin.Yorumlarda yazamayacağınız özel yardım konusu için sağ tarafda istek hattını yada iletişim formunu kullanabilirsiniz.
      Hatta blogunuzun tanıtımı ve gelişimine destek amaçlı konuk yazarlık için yazı gönderebilirsiniz.Bu konudaki açıklamalar ana sayfadaki page etiketinin açılan menüsünde yazılır. Tekrar blog dünyamıza hoş geldiniz diyorum.
      Saygı ve Sevgilerimi sunuyorum.

      Sil
  4. Mrb benim sorunum şu gadget ekle'den bağlantı listesi oluşturuyorum buraya kadar herşey normal fakat kaydete tıkladığımda ise Lütfen bu form üzerindeki hataları düzeltin uyarısı alıyorum kaydetmiyor neden olabilir sizce? Bununla ilk defa karşılaştım ve internette hiçbir bilgiye rastlamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Reklam Turko
      Kullandığınız tema farklı bu nedenle bu hata yapabilir.Diğer bir konuda farklı birşey deneyin aynı hatayı veriyormu.Vermiyorsa kod içindeki formattan kaynaklanıyor olabilir.Farklı tema değişimlerinde bu hatalar çıkabiliyor.Şablondan varsayılana döndür işaretleyin ancak blog tam yedeğini almadan yapmayın bu uygulamayı.Sonra tekrar gadget eklemeyi deneyin lütfen.

      Sil
  5. merhaba adnan bey benimde bi sorunum var bloguma gadget eklicem adsense gadgeti ama eklerken "Lütfen bu form üzerindeki hataları düzeltin." yazısı çıkıyor ve eklenmiyor. yukarıdaki anlatığınız şeyleri yaptım ama olmadı. acaba google adsense onayladıktan sonra mı olucak yoksa bi sıkıntımı var form da lütfen yardımcı olursanız sevinirim.
    Teşekkürler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Volkan ADIGÜZEL ;
      Bey merhaba, büyük ihtimal ile eklemek istediğiniz Adsense reklam gadget'i. Adsense onayı almadan bu gadget çalışmaz. Şu anda diğer gadgetlerinizi eklemede bir problem yaşamıyorsanız sorun yok demektir.Teşekkür ederim.

      Sil
    2. çok teşekkür ederim adnan bey yani kafamdaki soru işareti kalktı. bide birşey daha sormak istiyorum benim blogumda paylaştıklarım kendi açtığım web sitesinden alıyorum oyun program müzik vs. acaba bu konular adsenseyle onaylamama gibi bi konu olabilir mi ?

      Sil
    3. Volkan ADIGÜZEL ;
      Bey merhaba, kendi sitenizdeki yayınlardan alabilirsiniz.Yeterki telif hakları içermesin.Dış bağlantılara dikakt edin.Farkında olmadan vereceğiniz bir dış bağlantı farklı siteleri açabileceği gibi +18 gibi sitelerede gidebilir.Bağlantıları test etmeden içeriği yayınlamayın.Görüşmek üzere teşekkür ederim.

      Sil
    4. bağlantıları kontol ediyorum +18 yok paylaşımlarımda örneğin office 2010 indir html dersleri filmler bunlar telif haklarına aykırı mı bu konudada aydınlatabilirmisiniz teşekkür ederim.

      Sil
    5. Volkan ADIGÜZEL ;
      Bey,+18 siz koymazsınız.Verilen bağlantı kontrol edilmediğinde farklı bir bağlantı tarafından yönlendirilir.Html dersleri tam ancak office proğramı indir derken bu crak bir proğramdır.Birçok site blog bu orj olmayan proğram yüzünden DMCA'a şikayet edilmiştir.bence bu tür proğram işine pek yanaşmayın.

      Sil
    6. anladım çook teşekkür ediyorum adnan bey

      Sil
    7. Volkan ADIGÜZEL;
      Bey teşekkürler kolay gelsin.

      Sil
  6. Ben yeni bir şablon yükledim ve üst bilgi ye resim eklemek istiyorm fakat ya sağda yada solda oluyor widgetlarda ortaya alınmıyor nasıl yapabilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Tarik TURAN; Bey sidebarda resim editörleri etiketine tıklayın.Resim nasıl yapılır nasıl yazı yazılır veya başlığa nasıl konulur hepsi var.Ayrıca menü başlık çubuğunda dikkat ederseniz Tema tasarım adında kategori oluşturdum.Bu kısımlarda komple bir tasarım yapılacak bilgi mevcut. Sıfırdan tasarımını yaptığım klasik blogger linki inceleyin lütfen.
      http://adnanguney.blogspot.com.tr/

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.