Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blogunuzu iki şekilde yedekleyeceğinizi biliyormusunuz

Blogger bloglarınızı nasıl yedekleyeceğinizi biliyormusunuz ? Farklı yerlerden aldığınız ve bloglarınıza uyguladığınız birçok kod parçal...

...

Blogger bloglarınızı nasıl yedekleyeceğinizi biliyormusunuz ? Farklı yerlerden aldığınız ve bloglarınıza uyguladığınız birçok kod parçaları ile blogunuzda hata olduğunda blogunuzu nasıl geri getireceksiniz ? Hataları basitce nasıl yok edeceksiniz. Birçok blog sitelerinde JS, CSS gibi benzeri kodlar verilir, bizlerde bu kodları uygulayarak bloglarımızda değişiklikler yaparız. Ancak bir hata anında elimiz ayağımız dolanır.

İnternet sitelerine yada kodu aldığımız siteye giderek yorum kısmından sorular sorarız.Peki yaptığınız iş geç saatte ise ve cevap alamayacağınız bir zaman dilimini içeriyorsa ne olacak ? Hüsrana uğrar bir sonraki günü beklersiniz.Hatta blogunuzu kullanamayacak duruma dahi düşebilirsiniz. Bu duruma düşmemek veya düştükten sonra yapılacak işlemleri kısaca öğrenelim ;

Öncelikle blogunuzun mülkiyeti sizin üzerinde olduğundan, ilk önlemler tarafınızdan alınmalıdır. Bilmediğiniz güvenmediğiniz sitelerden kod almayın.Kod aldığınız sitenin güvenilir ve geri dönüşümü olan bir alt yapısı olaması gereklidir.Örneğin: Blogların hiçbir hata yapma şansları yoktur.Bağlı oldukları kuruluşlar tarafından devamlı denetlenir ve uyarılırlar.Hatta blogları bile kapatılabilir.

Blogda iki türlü yedekleme vardır

1.Blog şablonu yedekleme
2.Blogu komple yedekleme

Açıklama :

1. Blogunuzda şablon ile ilgili yapacagınız işlemlerde şablon yedeğini alırsınız
2.Her türlü virüs, format, disk hatası gibi işlemlerde blogunuzu komple yedeklersiniz.
Blogunuzu komple yedekleme (dışa aktarma) işleminde farklı bir blogada yazılarınızı yükleyebilirsiniz.Bu da bir seçenektir.
1.Blog şablonu yedekleme nasıl yapılır ;
Resim : 1 Blog şablonu yedekleme görseli
Şablon/Blogunu yedekle
Blogunuzda Tasarım>> şablonlar >> Yedekle /Geri Yükle açılan sayfada ;
Resim : 2 Tam şablonu indir tıklayın.Yedeğinizin nerede bulunmasını istiyorsanız belirleyin ve .XML uzantılı dosyayı indirin.İndirilen bu dosya şablonunuzun yedeğidir.
Şablon ve Blogunu yedekle
2. Blogunuzu komple indirin yedekleyin ;
Blog sayfanızda şu şekilde yazar (Blogunu içe aktar / dışa aktar / Sil )
Blogunu içe aktar: Yedeklenmiş bir blogun yüklediğiniz yerden geri yüklenmesi işlemidir.
Blogunu dışa aktar : Yukarıda anlattığımız blogun komple yedekleme işlemidir.
Sil : Blogunuzu silmek istediğinizde kullanacağınız menü yazısıdır.
Biz Blogumuzu dışa aktarıp komple yedekleme işlemine devam ediyoruz.
Resim 1. Blogunu dışa aktar görseli ;
Blogunu dışa aktar yedek al
Tasarım>> Ayarlar>> Diğer işlemlerden>> Blogu dışa aktar tıkla, blogu yükle tıklayarak .XML formatında bilgisayarınıza indirin.Artık blogunuzun yedeklemesi yapılmış hangi hata ile ilgili işlem yapmak isterseniz işlemin tersi olarak yüklediğiniz .XML dosyanızı bularak Dosya yükleye tıklayarak geri alabilirsiniz.
Resim 2. de Dosya seç kısmını seçip yüklemek istediğiniz dosyayı geri yükleyebilirsiniz.
Öneri : Masa üstüne bir klasör açın.Klasöre bir isim verin.Örnek: Blog Adnan blog yedekleri bu klasörün içine iki klasör daha açın. Birine Blog Adnan şablon yedekleri adını verin.Diğerinede Blog Adnan Komple blog yedeği adını verin.Bu şekilde yaparsanız yarın hangisini yüklemeniz gerektiği konusunda zorlanmazsınız.
Blogger Yedekleme konusunu videomuzda inceleyelim

30 yorum

  1. Teşekkürler Paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ALPer SAGLAM , Bey çok teşekkür ederim.Bu konuyu o kadar çok kişi biliyormuşta haberim yoktu inanın, bir ben birde siz bilmiyormuşuz.Baksanıza yorumlar dolmuş taşıyor.
      E bizim gibi yeni öğrenenlere Allah kolaylık versin demekten başka birşey kalmıyor.

      Sil
  2. Merhaba, elleriniz dert görmesin.
    Bilmediğim bir çok şeyi öğrendim.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ahestebeste; Hanfendi çok teşekkür ederim.Sizler bilgi sahibi oldukca inanın bende mutlu oluyorum.
      Saygılar..

      Sil
  3. adnan bey blog yedeklemeyi biliyorum onda sorun yokta. söylediğiniz gibi komple bloğu yedekle ve teplate yedekle yaptım fakat yedekleme yaptığımda komple blog yedeği 150kb ve template yedeği ise 75kb lık xml dosyası iniyor. bu dosyaları tasarımsız olan bloguma yüklüyorum fakat sonuç olmuyor. sadece arka plan değişiyor. ne sağdaki menü sekmeleri nede diğer sayfalar eklenmiyor
    bu blogtan yedekleme aldım http://sogutucugazlari.blogspot.com/

    bu bloga yükledim ve sonuç

    http://erbaticaret.blogspot.com/

    yukardaki gibi olmuyor. aynen söylediğinizi yaptım fakat ne sayfalar nede linkler nede logo eklenmiyor. teşekkür ederim ilginize

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. abidin sarıhan
      Bey; Bu sorunuzu aşağıdaki linkte cevaplamıştım.Farklı bir sayfada aynı kalıp yazı ile karşılaştım.Düşünmek istemiyorum.Ancak bu konu beni düşündürüyor ?

      http://guney59.blogspot.com/2013/01/blogger-tema-degisim-sorun-ve-cozumu.html

      Sil
  4. Oluşturduğum temayı sıfırladım sıfır yedeğini aldım...
    sonra yeni tema oluşturup tüm ayaralarını yeniden yaptım bununda yedeğini aldım burada anlattığınız gibi http://guney59.blogspot.com/search/label/%C5%9Fablon?max-results=10 zip dosyası olarak inmedi xml dosyası olarak temayı da arşivledim blogu 'da dışa aktarıp arşivledim.acemiliğimi atmak istedim dışa aktardağım dosyayı içer aktar seçeniğini kullandım tüm gönderiler ikilendi onları da temizledim :)

    ama renk değiştirme sorununu çözemedim hal bu kısımdaki rengi değiştiremiyorum http://a1303.hizliresim.com/17/8/kuzct.png

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Tuba Tb
      Hanım çok güzel bir ilerle, tebrik ederim. Facebook giriş yaparak kodu aldığınız yerde colar renk yazan kısmım var ok kısmına tıklayın blog koyu ve açık olarak seçim mevcut.Siz koyu seçin her ikisi arasında istediğinizde değişim yapabilirsiniz.Renk beyazlayacaktır.Daha net bir görünüm alır.

      Sil
    2. Şimdi uyguladım buraya abonelik almayı unutmuşum...Teşekkürler

      Sil
    3. @Tuba Tb
      Hanım herhalde çift gönderi oldu

      Sil
  5. Şimdi uyguladım buraya abonelik almayı unutmuşum.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Tuba Tb
      Hanım aman dikkatli yapın.Unutmayın sakın.Bazı konular geri alınamayacak duruma gelebilir.

      Sil
    2. Tamam dikkatli yapıyorum İnşaallah doğru ilerlerim.Evet çift gönderi oldu pc hata verdi bilemedim.

      Sil
    3. @Tuba Tb
      Hanım Dinamik blog konusunu ne yaptınız ? Benim bir önerim var.Farklı bir isimde blog açın ve bu blogu dinamik görünümde açın.Üzeinde çalışmalar yapın.Bloglar araında mukayese yapma şansınız olur.Bu arada her iki blog açlışmasını da anlamış olursunuz.Yarın birgün blogunuzu dinamik yaptığınızda sizin içinde alt yapı hazır olmuş olur.Bu bir test blogu olabilir.Birçok blog açabilirsiniz.Kısıtlama yoktur.Benim 17 blog var.Bazıları test amaçlıdır.Sizde denemelerininizi kormadan çekinmeden rahatlıkla yaparak gerçek blogunuzda uygulamaya alabilirsiniz.

      Sil
    4. Dinamik blogu değişiklikleri kaydetmeden ön izlemesine baktım ben karar veremedim yanındaki kişilerden öneri aldım diğer blogu daha canlı buldular şimdilik bu şekilde kalsın diye düşündüm ama sizin dediğiniz gibi test blog açıp tekrar bakayım...Teşekkürler.Yazı stilimi değiştirdim pc'den pc ye görüntü mü farkediyor bilmiyorum ancak ben yazı stilini çok düzgün görürken başka bir pc de yazılarım çok kötü görünüyormuş..

      Sil
    5. @Tuba Tb
      Hanım PC inç yani ekran boyutuna göre değişebilir.Dinamik blog test olarak inceleyin.Klasik blog dursun.

      Sil
    6. Evet açtım test blogu orada deneme yapacağım sayfa daha hızlı yüklense de sorduğum kişiler görsel olarak dinamik blogu sevmediler ama artık bir test blogum var http://inanankalpler-test.blogspot.com/

      Sil
    7. @Tuba Tb
      Hanım Sayfanın hızlı yüklenmesi + bir konu.Her iki blog arasındaki farkı göreceksiniz.Yarıştırın sonuçları alın.URL nin sonuna keşke 2 koysaydınız.Yani kalpler2 gibi.Test yazmanız gerekmez di.Neyse olmuş yinede.Alışın bakalım göreceksiniz.Okunma sayılarına bakın göreceksiniz.

      Sil
    8. valla ilk baştan 2 yazmıştım ama sonra vazgeçtim amacım test bloğu idi diye düşündüm ve öyle yaptım hayırlısı artık :)

      Sil
    9. @Tuba Tb
      Hanım olsun sorun değil.Güzel oldu.Yapılanmayı bitirdikten sonra artık fikirleriniz hakkında yazılarınıza bakarız.Forumda Maderatör görevi yaptınız.Artık burda da görelim.

      Sil
    10. sıkıldıkça bakacağım test bloga çünkü asıl adresteki temamı çok sevdiler dinamik blogu sevdiremedim çevremdekilere ama ben üzerinde çalışacağım özelliklerini araştıracağım çok teşekkürler tavsiyeler için:)

      Sil
    11. @Tuba Tb
      Hanım herkes klaik bloga alışmış.Aslında tek farkı birçok şeyi yapamamanız.Burda amaç çok önemli.Benim amacım insanlara birşey kazandırmak.Bu nedenle en hızlı ve olgun olanı kullanmak isterim.Bir yazı için 2 ve 3 saat harcıyorum.Dinamik bloga alıştım ve çok hızlı kullanabiliyorum.İnsanların vitrine bakmalarını değil, bilgi edinmelerini tercih ederim.Bu konudada başarılı oluyorum.Verilerden bu başarıyı görüyorum.Klasik blogcuların hiçbiri dinamik blogu sevmez.Ancak hep dinamik gibi çalışmak isterler ve başaramazlar.Herhalde nedemek istediğimi anladınız.

      Sil
    12. @Tuba Tb
      Teşekkür ederim.

      Sil
  6. Faydalandığım bir yazı oldu, blogumu ve şablonumu yedeklerdim.
    Ayrıntılı biçimde anlattığınız için teşekkürler Adnan Bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @beyza aydin baser
      Hanım merhaba, teşekkür ederim.Çok kişinin bilmediği bir konudur.Tanıdıklarınıza önererek onları da aydınlatabilirsiniz.

      Sil
  7. Bu yazı sayesinde artık blogu yedeklemeyi ezberledim. Çok teşekkür ederim. Çok anlaşılır ve açıklayıcı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sevda hanım. İnanın çok sevindim. Gerçekten blog yedeklemeyi bilmeyen ve bu nedenden dolayı çok emek verdiği blog'unu eski haline getiremeyen yazar arkadaşlarımız var. Bir blog yazarının ilk bilmesi gereken kurallardan birisi dersem yalan olmayacaktır. Diğeri de blog ayarları.Bu iki konuyu bildikten sonra blogu darmadağan etseniz de 40 sn de eski haline getirebilirsiniz. Yorum için teşekkür ederim. Saygılar.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.