Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Google 2018 yılı aramalardaki spam - Webspam: Raporunu açıkladı

Google, Web Yöneticisi Merkezi resmi blog unda 21 Mart 2019 Perşembe günü yayınlanan Webspam resmi raporu hakkında bilgi verdi. Goo...

...

Google, Web Yöneticisi Merkezi resmi blogunda 21 Mart 2019 Perşembe günü yayınlanan Webspam resmi raporu hakkında bilgi verdi. Google'un resmi açıklamaları ise şu şekilde gelişti;



"Google, herhangi bir arama için en yüksek kalitede sonuçlar vermeyi amaçlamaktadır. Bunun bir parçası olarak, "webspam" dediğimiz şeyin web yöneticisi yönergelerimizi ihlal eden arama deneyimini, içeriği ve davranışları düşürmemesi için harekete geçiyoruz. 

Çabalarımız, kullanıcıların ziyaret ettiği sonuçların yüzde 1'inden azının spam sayfalar için olduğundan emin olmanıza yardımcı olur. 2018'de nasıl webspam ile mücadele ettik.

Google webspam eğilimleri ve 2018’de webspam ile nasıl mücadele ettik

2018'de savaştığımız spam türlerinden üçü göze çarpmaya devam ediyor:

Saldırıya uğramış web sitelerinde spam: 2017 yılında, arama sonuçlarında saldırıya uğramış web sitelerinde spam’de önemli ölçüde bir azalma olduğunu gördüğümüzü bildirdik. Bu eğilim 2018'de, arama sonuçlarını etkilemeden veya birini zarar vermeden önce saldırıya uğramış web sayfalarının daha hızlı keşfedilmesiyle devam etti. 


Saldırıya uğramış sitelerdeki spam’ın aramayı nasıl etkilediğini azaltsak da, saldırıya uğramış web siteleri web güvenliğini etkileyen önemli bir güvenlik sorunu olmaya devam etmektedir. 

Bir web sitesi kesmesinin gerçekleşmesini engelleyemesek de, web siteleri saldırıya uğramış bir web sitesinden kurtarmalarına yardımcı olacak kaynaklar sunarak web sitelerine zarar veren web yöneticilerine yardımcı olmaya kararlıyız.


Kullanıcı tarafından oluşturulan spam: Kullanıcı tarafından oluşturulan spam olarak bilinen belirli bir spam türü, bizim için sürekli bir odak noktası olmuştur. Kullanıcı tarafından oluşturulan spam, forumlardaki spam mesajların yanı sıra, hiçbiri insanlar tarafından tüketilmemesi gereken ve tümü kullanıcılara değer katmazken konuşmaları engelleyen ücretsiz blog ve platformlardaki spam hesaplarını içerir. 

2018’de, arama kullanıcıları üzerindeki bu tür spam’lerden kaynaklanan etkileri% 80’den daha fazla azalttık. Web sitelerinin sömürülmesini engelleyemesek de, web sitelerinin sahiplerinin kendilerini nasıl koruyacaklarını öğrenmelerini kolaylaştırmak istiyoruz, bu nedenle sitenizin ortak alanlarının kötüye kullanımını nasıl önleyeceğiniz konusunda kaynaklar sağlıyoruz.


Spam bağla: Search için yetkili ve alakalı bağlantıların değerini, önemli bir sıralama sinyali olarak korumaya devam ettik. 

Korkunç link spam'ları ile hızlı bir şekilde uğraşmaya devam ettik ve sıralamayı değiştirmek için daha az etkili linkleme uygulamaları yaptık. 

Her şeyden önce, yıllar içinde bağlantı kurma uygulamalarıyla ilgili olarak ortaya çıkan birçok efsaneye dokunmak için web yöneticileri ve SEO'larla bağlantı kurmaya devam ettik. Web sitesi sahiplerine, daha iyi bir sıralama ve harika içerik oluşturmaya odaklanma girişimleri olarak bağlantılar kurmaktan uzak durursanız, efsaneler veya gerçekler hakkında endişelenmenize gerek olmaması gerektiğini hatırlatmaya devam ettik. 

Her türden spam ile mücadele etmenin en iyi yollarından birinin, web sitesi sahiplerini yalnızca mükemmel kalitede içerik oluşturmaya teşvik etmek olduğunu düşünüyoruz. SEO başlangıç ​​kılavuzu gibi kaynaklar en iyi uygulamaları vurgular ve Google Arama sonuçlarında iyi görünmeleri için gereken bazı genel mitleri ve yanlış anlamaları bozar. 

Bağlantı spam’lerini bildirmek, bu tür kötüye kullanımla mücadelede bize yardım etmenin ve Arama sıralamasında adaleti korumamıza yardımcı olmanın harika bir yoludur.


Daha iyi bir web için kullanıcılar, web yöneticileri ve geliştiricilerle çalışmak
Gündelik kullanıcılar, aramada spam bildirerek, kimlik avı bildirerek veya kötü amaçlı yazılım bildirerek, Filtrelerimizden ve süreçlerimizden kaçan aramada spam, kötü amaçlı yazılım ve diğer sorunları bulmamıza yardımcı olmaya devam ediyor. 180.000'den fazla arama spam kullanıcı raporu aldık ve işleme koyduğumuz raporların % 64'ünde harekete geçtik. 

Bu raporlar gerçekten bir fark yaratıyor ve onları gönderen herkese teşekkür etmek istiyoruz.


Web sitesi sahiplerine, web sitelerinde yanlış bir şey tespit ettiğimizde haber vermenin önemli olduğunu düşünüyoruz. 2018 yılında, web sitelerinin sahiplerine, sitelerinin Arama sonuçlarındaki görünümünü etkileyebilecek olası iyileştirmeler, sorunlar ve sorunlar dile getiren 186 milyondan fazla mesaj ürettik. 

Bu bildirimleri yalnızca, Arama Konsolu'ndaki sitelerini doğrulayan site sahiplerine verebiliriz ve bu iletilerin 96 milyonunu başarıyla ilettik. 

İletilerin geri kalanı, web siteleriyle alakalı oldukları sürece bağlı tutulacaktır, bu nedenle bir web yöneticisi sitelerini Arama Konsolu'na başarıyla kaydettiklerinde görülebilir. Bu mesajların çoğunluğu yeni kullanıcıları Search Console'a davet ediyordu ve en büyük ikinci grup ise Mobile-First Indexing mevcut olduğunda, kayıtlı Search Console kullanıcılarına bilgi veriyordu. Tüm mesajlardan


Yüksek kaliteli içerik spam’i arama sonuçlarından uzak tutar ve bu içeriği oluşturan web yöneticileri için sunduğumuz araçları ve raporları iyileştirmeye devam ettik. 

Hem yeni hem de iyileştirilmiş raporlar (Performans, Dizin Kapsamı, Bağlantılar, Mobil Kullanılabilirlik raporu) ve ayrıca yeni özellikler (URL Muayene Aracı ve Site ve Kullanıcı yönetimi) sunmak için Google Arama Konsolu baştan sona tamamen yeniden oluşturuldu. 

Bu Gelişmiş Arama Konsolu 2018’de beta seviyesinden mezun oldu ve şimdi genel olarak tüm kayıtlı web sitesi sahiplerine açık.

Modern web çalışmasını yapan ön uç geliştiricileri unutmadık ve sitelerini kullanıcılar için mükemmel kılmalarına ve aynı zamanda bir CMS'de olup olmadıklarına bakılmaksızın, kendi CSS ve JS'lerini kullanmaya bakılmaksızın arama dostu olmalarına odaklandık Bir web çerçevesinin üstüne inşa. Lighthouse'daki yeni SEO denetim özelliğiyle, web sayfalarının, geliştiricilerin ve web yöneticilerinin kalitesini artırmak için açık kaynaklı ve otomatik denetim aracı artık sayfalarında işlem yapılabilir SEO sağlık kontrolleri yapabilir ve iyileştirme alanlarını hızla belirleyebilir.


Dikenli konularda size yardımcı olmak için doğrudan web sitesi sahipleriyle de bağlantı kuruyoruz. Özel ekip üyelerimiz hem çevrimiçi hem de şahsen, dünyanın her yerindeki yöneticileriyle düzenli olarak buluşmaktadır. SEO, geliştiriciler ve çevrimiçi pazarlamacılar dahil olmak üzere toplam 170.000'den fazla izleyiciye, 190'dan fazla çevrimiçi çalışma saati, çevrimiçi etkinlik ve 76'dan fazla şehirde çevrimdışı etkinlikler gerçekleştirdik. 

Tokyo, Singapur, Zürih ve Osaka'da dört arama etkinliğinin yanı sıra Hindistan'da düzenlenen 11 kentli Arama Konferansı'na ev sahipliği yaptık. 2018’de, Web saatlerinin Google Web Yöneticisi YouTube kanalımızda yardım, ipucu ve faydalı tartışmalar bulabilecekleri İngilizce, Fransızca, Almanca, Hintçe ve Japonca dillerinde İspanyolca çalışma saatlerini başlattık. 

Ürün uzmanları, web yöneticilerinin bir düzineden fazla dilde resmi destek forumlarımız aracılığıyla çözüm bulmalarına yardımcı olmaya devam etti.

2019’da herkese spam’siz Arama deneyimi sunmak için çalışmalarımızı sürdürmeyi umuyoruz!" dedi.

Yazan: Juan Felipe Rincón, Web Yöneticisi Sosyal Yardım, Dublin

Hiç yorum yok

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.