Sigarayı bırakmak için size gelen bu mesajdan “İnme” daha büyük bir mesaj olabilir mi?

İnme, dört harf ve bir kelimeden oluşan, görünüşü söylemi küçük ancak etki ve tepkileri çok büyük olan “İNME” diğer adı ile “Felç olma” mesajını aldı iseniz, Sigaraya dur deme zamanı gelmiş demektir!
İNME,” Vücudumuzun baş, gövde ve ayaklar bölümünde yaratacağı en küçük bir rahatsızlık günlük yaşantınızı etkileyerek mutsuz ve huzursuz bir yaşam sunar.
İnsana huzursuzluk verecek bu dört harfli canavara yenik düşmeyip güçlü olmamız lazım.

Konunun önemi gereği İNME” mesajını iyi bilmemiz, internette küçük azda olsa bir araştırma yaparak düşmanınız hakında bilgi toplamanız gerekir. Google arama penceresine “İnme” yazıp binlerce yazıya ulaşabilirsiniz.

İnmenin en büyük dostu Hareketsizlik, beslenme bozuklukları, kolestrol ve gelelim başrol uyuncusu “Sigaradır
Bu makale benimde yaşadığım “İnme” Rahatsızlığını yaşamış tüm insanlık ve Sevgili arkadaşım, Nesil Sanlav
, aynı rahatsızlığı yaşamasından dolayı ilgili konu makaleye dönüştürülmüştür. Bu makale umarım sigarayı bırakmak isteyen arkadaşlara destek ve güç verir.

Konu: İnme

Tarih: 22 Şubat 2017

Yer: Hayatın gerçek mekanları
Belirtiler: Kol sol bilek kısmında uyuşma, muhtelif araçları tanımlayamama, durgunluk, yorgunluk, dengesizlik, endişe.
Rahatsızlık süreçleri:
Hastahaneye gidiş, tahliller ve sonuç;
Karar:
1. Sigara bırakılacak: En önemli kararlardan biri, detayları aşağıdan takip edebilirsiniz.
2. Beslenmeye dikkat edilecek: Doktorlar zaten size ne yapmanız gerektiği hakkında bilgi veriyorlar. Yapmanız gereken tek şey bu yolu sakin ve emin adımlar ile takip etmek.
3. Hareketsizliği önlemek için, günlük zorlanmadan yürüyüş veya benzeri hareketler yapmak.
4. Su: Bol bol su içmek. Belki bilmiyorsunuzdur? Ancak inme problemi ve hatta birçok rahatsızlıklarda bol bol su içmeniz gerekiyor. Yaklaşık 2,5/3 litre günlük. Başlarda zor gelebilir ancak kararlı adımlar ile yaparsanız alışkanlık haline geleceğinden zorlanmayacaksınız. Bu çalışmayı aracınıza koyduğunuz yakıt gibi düşünebilirsiniz.
5. Dinlenme: Aşırı çalışma hayatınız olabilir. Ancak bunu dengeleyip dinlenmek için gereğinden fazla zaman ayırmanızın vakti geldi demektir.
6. Stresten uzak durma: Biraz zor ancak olmazsa olmazlar grubunda. Yapmanız gerekiyor. Gelelim en büyük sorun olan Sigaranın bırakılmasına.

Sigarayı bırakın unutun:

Bir insana, sağlık görevlilerince söylenebilecek en basit cümlede olsa, artık sağlık görevlileri bile dikkate alınmadığını bildiklerinden söylerken ısrar etmeden yapıcı, bilgilendirici, eğitimci edası ile anlatmaya çalışıyorlar.
Lütfen şu sihirli kelimeleri unutmayın. Ne, Neden, Niçin, Nerede, Nasıl, bu kelimeleri rahatsızlığınız başladığında veya tedavi sürecinde daima kendinize sorun. İç dünyanız ile iletişim kurun ve ondan gelecek cevapları hissederek, inanarak gerçekci olarak cevap verin. Doğruyu bildiğiniz halde yanlışta yapsanız o sizi uyaracaktır. Üç saniyenizi onu hissetmeye çalışın. Size yardımcı olacaktır.

Kimseye sigarayı bırak demeyin:

Sigara içen birine sigarayı bırak demek, ona şimdi git bir sigara daha yak demekle eş anlamlıdır.

Sigarayı bırakmak için bir neden gereklidir:

Kimsenin sizi rahatsız edemeyeceği, dikkatinizin dağılmayacağı bir konum belirleyin. kesinlikle düşünürken bir tepki almamanız gerekiyor.
Bu ortamı yakaladı iseniz sigarayı bırakmak için ilk adımlara hazırsınız demektir.
Olayı hızlandırmak için çok sevdiğiniz, anlamlı ve hüzünlü hafif bir müzik dinleyebilirsiniz.

Şimdi düşünün, sigara yüzünden göremeyebilirsiniz, hissedin. Çok sevdiğiniz şeyleri hissetmeyebilir algılamayabilirsiniz bunu hissedin. Zorlukla çıktığınız merdivenleri, nefes nefese kaldığınız buhran buhran terlediğiniz o kötü anları yaşamayı hissetmeye çalışın. Kısa bir süre için burnunuzu sıkın ve nefes alamadığınız o an için yarın zorunlu nefes alamayacak durumda olduğunuzda neler olabileceğini düşünün ve şimdi de nefes alamamanızın nedeninin sigara olduğunu düşünün ve bunları hissedin. içinizin daraldığını düşünüyorum. Eğer sizde bu daralma hissine başladı iseniz. Sigarayı bırakmak için ilk adımları atmaya başladınız demektir.

Günde 3-5 adet içiyorum ne olu ki? demeyin!

Yukarıda anlattığım maddeleri hissetmeye başladığım da ben bu sigarayı bırakacağım dedim. Aklıma kesinlikle 3-5 adet kelimelerini getirmedim. Başarıp başaramayacağımı da düşünmedim. Beynimde tek düşünce bırakacaksın, seni kimse esir edemez, dünyanın sonu değil, yeni bir hayatın başlangıcındasın dedim ve o gün bıraktım.

Sigarayı bıraktıktan sonra bilmeden yaşanan gerçekler:

O günün akşamında:
Sigarayı bırakmak için bir doktar tavsiyesi veya önerisi almayıp bu işi kendimin çözmesi gerektiğini düşündüğümden, akşam sıtma gibi titreme yaşadım. Nefesim daraldı. Ne olduğunu anlayamadım. Bu durum birkaç saat sürdü.Hiç aklıma sigaradan olabileceği gelmedi. Sakız çiğneyip, yürüyüş yapıp gerginliğimi azda olsa yatıştırmak istedim. Zaman zaman ellerimi kenetleyip parmaklarımı sıkıyordum. Sigara yine aklıma gelmedi. Ertesi gün yine aynı saatlerde sıtma gibi titreme baslamıştı. Yine birkaç saat sürdü. Hatta gece acile çıkmış nedenini araştırmak istedim. Ancak nedenini yine bulamadım. Kimsede bana sigaradan olabilecğini söylemedi, sormadı bile.
Sigarayı bırakışımın 3. günü akşamı yine aynı titremenin geleceği, dürtü ve endişesi ile akşam üzerine doğru, annem emekli hemşire olduğundan telefon açıp titreme ile ilgili konuyu ona danıştım. Durumu anlattım.
Gerçekten inanması zor bir açıklama ile karşılaştım:
Yaşadığım olayın sigaradan kaynaklı “Nikotin” krizi olabileceğini ve uzman bir doktorla görüşmem gerektiğini söyledi.
İşin uzmanları ile görüşme:
Bulunduğum şehir Üniversitesinde bir Profesör Dr. ile görüşme sağladım. Yaşanan olaylar tek tek anlatıldı. Sıtma gibi yaşanan krizin Nikotin krizi olduğu, dünya genelinde 4-5 milyonda bir kişide yaşanabileceğini ifade ettiler. Demek ki o kişilerden biride bendim.
Nikotin bantları için yapılan görüşme:
Yaklaşık 45 dakika süren bir görüşmeden sonra, Doktor bana sigara bağımlılığını düşünce yolu ile yendiğimi, geçen süreninde sigarayı bırakmamım artı zamanlaması olduğunu söyledi. Ancak! Sigara içenlerin yanında durmamamı bir sigara dahi içilse bağımlılığın devam edeceğini söyleyerek Üniversite hastahanesinden çıktım ve sigarayı bıraktığım 22 Şubat 2017 tarihinve bu makaleyi yazdığım 20 Nisan 2018 tarihine kadar ne sigara içtim nede sigara içenlerin yanında bulundum. Kokusu bile 1,5 metreden rahatsız ediyor Tiksindiriyordu.
Son söz: Zor olan, Sigarayı bırakmak değil! Sigarayı bırakmak için karar almak ve yukarıda bahsetdiğim gibi sihirli kelimeleri kendinize sorarak işe başlamanız.
Not: Bu arada Sigarayı bırakma aşamasında yeme içmeye dikkat etmeniz de gerekiyor. Şimdilik ben 8/10 kilo çok fazla almadan başardım Bundan sonrası aldığım o kiloları bu sene vererek daha sıhhatli bir şekilde yaşamımı sürdürmem.
Sigarayı bırakma konusunda sizde sorularınızı yorum penceresinden sorabilir, aklınıza takılan konular hakkında yardım alabilir hatta düşüncelerinizi paylaşabilirsiniz.
Sigarayı bıraktığınızda İnanın Dünyayı çok daha farklı göreceksiniz...