Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Microsoft Windows 10 İşletim Sistemi Hakkında Detaylar

Microsoft , Windows 10 işletim sistemi versiyonlarının 2015 yılının yaz ayında dağıtılacağını belirtiyor. Ancak dağıtım tarihi ile ilgili ...

...
Microsoft, Windows 10 işletim sistemi versiyonlarının 2015 yılının yaz ayında dağıtılacağını belirtiyor. Ancak dağıtım tarihi ile ilgili tam bir bilgi vermiyor. Windows 10’un yeni sürüm versiyonlarının dağıtımı hakkında tam bir tarih belirlememesini güvenlik ve işletim açısından önemli bir düşünce olarak değerlendirmek gerekiyor. Microsoft, Windows 10 işletim sistemi versiyonları ile ilgili detayları ise şu şekilde açıklıyor.

Kullanıcı tüketici odaklı olan Microsoft Windows 10 Home versiyonunu masaüstü kullanıcı sürüm olarak değerlendiriyor. Dizüstü ev bilgisayarlarında bu versiyon yüklü olacak. Microsoft’un geliştirdiği Internet Explorer’dan farklı olan Microsoft Edge internet tarayıcısı olarak kullanılacak. Ancak, Microsoft Edge’nin yeterli olmadığı yerlerde yine devreye Internet Explorer girecek. Windows Hello yüz tanılama ve dahili evrensel uygulamaların kullanımı Windows 10 özellikleri ile devam edecek. Microsoft, iş dünyası için ayrıca Windows 10 Pro sürümünü de sunacak. Windows 8’in pro özelliklerini de kapsayacak ticari kurum ve iş yerlerinin Office çalışma ortamlarına bağlanarak Windows’un güncelleme özelliğini de avantajlı olarak kullanabilecek. Windows 10 mobile, akıllı telefonlar, 8 inç’ten daha küçük ekran boyutlu küçük tabletlerde çalışabilecek. Windows 10, yeni sürümün resmi adı da bu arada netleşmiş oluyor.

Office yazılımının dokunma özelliği ve telefon için “Continuum” desteği de Windows 10 mobile sürümünde bulunacak. 

Continuum Nedir? Akıllı telefon ve bilgisayar arasında geçişlere olanak tanıyan bir özellik. Microsoft Windows 10 ayrıca Mobile Enterprise sürümünü de sunacak. Sürüm büyük kurumların işletim sistemini, akıllı telefonlar ve küçük ekranlı tabletlerde kullanım amaçlı lisanslama amacı ile tasarlanmış. Bu ana sürümlerin yanı sıra Microsoft Windows 10 Enterprise, Windows 10 Eğitim, Windows 10 Iot Core gibi özel sürümleri de bulunacak. Microsoft’tan Tony Prophet, Windows 10 ile birlikte başlayacak yenilikleri bu şekilde özetliyor. Arzu eden meraklı arkadaşlarımız bağlantı linkini ziyaret ederek daha geniş bilgilere ulaşıp inceleyebilir.

Hiç yorum yok

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.