Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blogger Grup Formu Yönetim Ayarları

Blogger’a Google Grup Formunun nasıl ekleneceğini , blog temanıza uyum sağlaması için sayfa iframe kodlarıdaki ebat ayarlarının nasıl yap...

...
Blogger Grup Formu yönetim ayarları nasıl yapılır slayt anlatımı
Blogger’a Google Grup Formunun nasıl ekleneceğini, blog temanıza uyum sağlaması için sayfa iframe kodlarıdaki ebat ayarlarının nasıl yapılacağını görmüştük. Şimdi de Grup formu yönetim panelimizdeki ayarların nasıl yapılacağını görelim. Google Grup Form ayarları kategori bazında tek tek işaretlenerek düzenlenmesi çok uzun ve sıkıcı bir yazı olacağından, ilgili ayarları sizlere Google Drive slayt görseli ile sunmayı düşündüm. Sunum akışı şu şekilde seyir edecek. Forum yönetim paneli, sayfadaki kategori ve alt dizin sıralamasına uyarak adım adım takip edilecek. Konu ile ilgisi olmayan ve olduğu gibi kalması gereken sayfa isimleri hakkında slayt resimleri içinde bilgi verilerek diğer anlatıma geçilecek.
Bu anlatım şekli ile hem blog içinde çok fazla resim kullanılmayacak, hemde her kategori ve alt kategorileri adım adım resimde görerek işaretleme şansına sahip olup çok kısa sürede ayarları bitirebileceksiniz. çalışma sırasında bir işiniz çıksa bile, kaldığınız slayt sunum sayısından devam ederek müsait olduğunuz zaman eksik yerleri tamamlayabileceksiniz. Bu düşünceme sizde katılıyor iseniz yazı sonunda Google+ Sayfam ile paylaşım yaparak bana destek verdiğinizi gösterebilirsiniz.

Google Grup Forum ayarlarını yapmak için ilgili adımlar :

2. Sağ üst dişliden Grup ayarlarını açın.
3. İlk kategorimiz Üyeler. Varsayılan ayar olarak gelir.Değişebilirsiniz.
4. Mesajlar bölümü. Gelen mesajlarınızı görebileceğiniz alan. ( Resim yok)
5. Forum ayarlarına başlıyoruz.
Ayarlar :
E-Posta seçenekleri. Resimde görülen yerleri  işaretleyin.
Özdeşlik :
Lütfen bundan sonraki resimlerde gördüğünüz ayarları uygulayınız.
Yönetim ⇒ İletileri yönet
Etiketler : Etiketleri kullanmıyoruz. ( Resim yok)
Kategoriler ⇒ Yeni kategori ekle seçeneğini seçerek resimde gördüğünüz iletileri yazabilirsiniz. Farklı bir isim de verebilirsiniz.Nede olsa sizin kişisel formunuz.
6. İzinler ⇒ Temel İzinler alt kategori listesi
Bu alanda açılır pencereye tıkladığınızda seçenekleri göreceksiniz. Resimde görülen seçenekleri seçebilir veya kendinize göre özelleştirme yapabilirsiniz.
7. Yayınlama izinleri 1. ⇒ Sayfa uzun olduğundan rakamlar ile devamı olarak görülecektir.
8. Denetim izinleri 1. ⇒ Sayfa uzun olduğundan rakamlar ile devamı olarak görülecektir.
9. Erişim izinleri ile devam ediyoruz.
10. Roller Pas geçiyoruz.
11. Bilgiler⇒ Genel bilgiler. Grup başlık, açıklama, dil seçimi ve konu türleri bölümünden oluşuyor.
Grup bilgilerinizin ana sayfada görülen kısmı olması nedeni ile gereken önemi verin.
12. Dizin varsayılan ayar olarak onaylı gelmektedir. Seçim sizin. (Resim yok )
13. İçerik denetimi varsayılan ayar olarak onaylı gelmektedir. Seçim sizin. (Resim yok )
14. Web görünümü ⇒ Okuyucularınızın sorunlarına resimli ekleyebileceği bir alan olmakla beraber, aynı zamanda kod eklemesine yazı karakteri düzenlemesine imkan veren bir html editörüdür.
15. Gelişmiş sekmesi Grubu silme gibi işlemleri yaptığından resim kısmına eklemedim.
Biz kullanmak için uğraştığımıza göre silme kısmının olmaması çok doğaldır.Siz yinede Google Grup Forum ayarlarınızdan bakarak fikir edinebilirsiniz.
Yukarıda anlatılan konuyu beğendi iseniz arkadaşlarınızla paylaşın. Bilgi paylaştıkca değer kazanır. Guney59 Paylaşım blog’umdan istediğiniz bir konu varsa ilgili kategori seçenekleri dahilinde yazmamı talep edebilir, aynı kategori başlıkları dahilinde konuk yazar olabilirsiniz.
Uyarı : Emeği hice sayan, görmezden gelen kopiciler, Panda, Spam, Adsense yayınlarınızın kesilmesini istemiyor veya blog’unuzun kapanmasına neden olabilecek durum ile karşılaşmak istemiyor iseniz copy işleminden önce bir kez daha düşünün. Sizlere Google Şeffaflık raporlarına bir kez göz atmanızı öneririm.Kuralına göre oyun oynamasını bilmeyen önce kuralları öğrenmeli ve ondan sonra yasal hakları çerçevesinde gereğini yapmalı. Kurallar dışına çıkıldığında gereği uygulanacak ve uygulanmaya başlanmıştır.
Dosthane tavırla sadece küçük bir hatırlatma…..!!

Google Drive Slayt döküman linkini tarayıcı yeni sekmede açıp, Google Grup Forum ayarlarınızı yapın. Link girişi
Google Grup Forum ayarlarını anlatan görsel slayt.

2 yorum

  1. Tek kelimeyle mükemmel bir anlatım, adım adım ancak bu kadar iyi anlatılırdı. Her ayarı yaptım ve sorunsuz olarak çalışıyor artık. Ellerinize sağlık, Tekrar çok çok teşekkür ederim. Beni bilmediğim ama çok rahat kullanabileceğim ve üstelik herkese yardım eli uzatabileceğim bir bölümle tanıştırdığınız için çok çok teşekkür ederim.

    Saygılar olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda hanım merhaba; Biraz geç yazdım kusura bakmayın. Bilgisayarı 3,4 gibi açıyorum.Beğendiğinize sevindim. Ayrıca teşekkür ederim.Formunuza baktım ve ayrıca bir de not yazdım. Kullanımı çok kolay. Blog editörünün aynısıdır. Zorluk çekmezsiniz.Yorumları açık yapabilirsiniz. Spam olabilecek yorum gördüğünüzde tereddüt etmeden silin.Reklam amaçlı konu dışı yazılar için bir ön yazı yazın ana sayfada görülsün.Görüşmek üzere kolay gelsin.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.