Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Facebook Web Dünyasına Açılmaya Mı Başladı

Google , Web Dünyasına yıllar öncesinde başlamış G+ Plus ile de bu başlangıcı hızlandırmayı hedeflemişti. Hedeflerinede hergün adım adım ...

...
Facebook Web Dünyasına Açılmaya Mı Başladı
Google, Web Dünyasına yıllar öncesinde başlamış G+ Plus ile de bu başlangıcı hızlandırmayı hedeflemişti. Hedeflerinede hergün adım adım ulaştığını görüyoruz. Google’un hedeflerine çok çabuk ulaştığını blog izleyiciler gadgeti yani Google+ Followers ile görmek mümkün. Dikkat ederseniz hergün artan bir ivme Türk okuyucu kitlesi bu gadgetlerde yer almakta.
Google Gmail hesabı kullanmak bir ayrıcalıktır. Tek bir Gmail hesabınızla yüzlerce uygulamaya içinde gezerek, eğlenebilirsiniz.
Gezinmenin en büyük eksik tarafı Google Plus’a katılan yeni arkadaşların neyi nerede bulacaklarını tam bilmemesi. Sizlere basit bir tiyo vererek Facebook konusuna geçmek isterim. Beğendiğiniz Google hizmetlerine abone olun, güncel yeni haberler Gmail hesabınıza bildirim olarak gelsin. İster okuyun isterseniz okumadan silin. Beğenmediklerinizi alt kısımda abonelikten ayrıl kısmana tıklayarak çıkabilirsiniz.En önemliside Google Hesabınıza girdiğinizde tüm uygulamalara ulaşarak istediğinizi açabilir, yenisini ekleyebilir veya hesabınızı özelleştirebilirsiniz.
Her nedense yıllardır Facebook uygulamalarını sevemedim. Blogumu ilk açtığım dönemlerde facebook gadget eklentisi salgını vardı. Bende bu salgının girdabında gadget oluşturmuş kişilerden biriyim. Fakat şu anda hiçbir blog ve sitemde bu gadgetleri göremezsiniz.
Neden göremezsiniz ? Facbookda yıllardır blog sayfamda paylaştığım konulara bakan yoktur. bakmayı bilen de yoktur. Çünki oyun ve beğenilerden başka hiçbir işe yaramayan bir faaliyet vardır. Bu faaliyetede sosyal medya diyoruz maalesef.
İnsanlara birşey kazandırmayan bana göre öz düşüncem boş zaman harcama işleri. Maalesef arkadaşlarımın çoğu orda olduğu için arada bir bakıyorum. Blog yazılarımı atıyorum. Gönderdiğim bu yazılar neye yarıyor ? Hiç birşeye yaramıyor. Bir çöplükten ibaret orda duruyor. Benim için önemli olan Temiz bir Dünya ile buluşan Web dir. 1998 senesinde Google arama motoru işlerine başladığından beri beri Google ürünlerini takip ediyor ve kullanıyorum. Google’u kötüleyecek bir tane kötü habere spot bilgiye raslamadım.
Fakat Facebook da sayfa ve Api bilgilerim olduğu halde birçok kez banlandım.
Nedenini merak ediyorsunuzdur mutlaka ! Hemen kısaca açıklim. Yabancı ülkeden arkadaşları arkadaş olarak eklemem, arkadaşlarımı eklerken sopa gösterir gibi bana sorduğu soru şu “bak tanıyormusun, tanımıyorsan dikkat et” şeklinde uyarı oldu. Bu uyarının arkasından kısa ve uzun Facebook hesabım askıya alındı. İşte nefret etmemin nedenlerinden biri buydu. Diğer nedenlerden biride blog hesabım ile açtığım sayfalarıma göndermek istediğimde bana devamlı rakamlar ile robot olup olmadığımı yoklaması idi. Arkadaşlar Facebook da Api almak geliştirici olarak görülmektir. Böyle bir yetki veriyor ama rakam ve harflerden oluşan sorusunuda peşinden soran bir zihniyet. Benden mi çekiniyor yoksa kendinden mi korkuyor kararı siz verin. Birçok arkaşımın hesaplarına girildi, onların adına tuhaf mesajlar atıldı. Hepsini eski haline getirdim. Bir kısmını emniyetle çözdürdüm.Savcılık takibine aldırdım. Bugün Facebook sayfasını açtığımda aldığım mesajın resmini ve açıklamasını aşağıda sizlere veriyorum. Birçok arkadaş aynı mesajı kesin almıştır.
Mesaj metni şu şekilde başlıyor ;

İpucu: Sosyal Ağ Araması kullanıcılara sunulmaya başladığı için insanların kendileriyle paylaştığın fotoğrafları ve diğer şeyleri bulması artık daha kolay. Paylaştıklarını kimlerin görebileceğine bakmak için, . simgesine tıkla.
Facebook sayfa iletisi
Tamam sekmesine tıklayıp merak ediyor ve açılan uyarıyı kontrol ediyorum. karşıma gizlik kuralları çıkıyor. Bu kurallar zaten vardı bugün mü biri akıl etti yoksa, çıkabilecek bir spot haberde bak sen bu ayarları yaptın bu nedenle bizim suçumuz yok diyebilecekleri bir savunma sistemi miydi ?
En alttaki “Diğer ayarları gör” sekmeye tıkladığımda yıllardır aynı olan ve yerinde duran ayarları görüyorum. Değişen ne oldu acaba ? Kullanıcılarımı yoksa kendinin savunma sistemi mi gelişti !!
Açılan sekme görüntüsü ve açıklamalar aşağıda resimde görülmektedir.
Facebook yeni sekme özellikleri

Blogger blog kullanıcılarına şu soruyu soruyorum. Bugüne kadar Facebook sayfalarında yayınladığınız kaç yazınız çıktı ? Bu yazılarınızı görebiliyor musun ?
Cevabınız evet ise ben hatalı bir yazı yazmışım. Cevabınız hayır ise neden aramalarda yazılarınız indexlenmiyor. Sırf Facebook gadgeti olsun diyemi bu eklentiyi blogunuzda göstereceksiniz? Google Plus veya Facebook karar sizin. Gerçekleri artık görme zamanı geldi ve çok zaman kaybedildi. Artık okuma, araştırma, geliştirme, test ve sonuca ulaşma zamanı.
Facebook kullanıcılarını çok önemli bir uyarımda şu olacak. Bir oyun oynayacaksanız lütfen oyun için sizden istenen izin konusuna çok dikkat edin ve vereceğiniz yetkiyi iyi okuyun.
Arabanızın ruhsatını başka birinin üstüne geçirmek kadar önemli bir konudur.

Hiç yorum yok

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.