Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blogger Üst Menüye Kategori Ekleme (Videolu Anlatım)

Blogger blogumuzun üst menüsüne etiketlerden oluşan kategori uygulamasını resimli olarak anlatmıştık. Aradan geçen zaman sürecinde Sayfala...

...
Blogger blogumuzun üst menüsüne etiketlerden oluşan kategori uygulamasını resimli olarak anlatmıştık. Aradan geçen zaman sürecinde Sayfalar sekmesinde, Yeni Sayfa, Web adresi kısmına yazdığımız etiket yönlendirme kodunun çalışmadığını gördük.
Örnek: http://guneytest.blogspot.com/search/label/Lunapark yazdığımızda ve kaydettiğimizde menüye tıkladığımızda karşımıza “javascript” hatası veren bir görüntü gelmekte.


javascript hatası
Sayfalar sekmesinde yeni sayfa açtığımızda tek bir sayfaya bağımlı kalmamızda istediğimiz sonuçları vermediğine göre; İzleyeceğimiz başka yolları denedim ve bu yolları sizlerle paylaşmak istedim.
Bunlar neler :
1.SAYFADAN YAPILAN MENÜLER
2.BAĞLANTI LİSTESİNDEN YAPILAN KATEGORİLER
Açıklamalar :

SAYFADAN YAPILAN MENÜLER:

Sayfadan yaptığımız menülerde kısıtlı bir içerik paylaşımı mevcut.Tek bir içerik yayınlayabiliyorsunuz. Etiket sistemi ile yazdığınız içeriklerin hepsi görülmüyor.Bu da istemediğimiz bir uygulama olamaktan ileri gidemiyor.

BAĞLANTI LİSTESİNDEN YAPILAN KATEGORİLER :

Yazdığımız içeriklere atayacağınız (isim) etiketle tüm bağlantılara ulaşmanız mümkün. İşte bizim istediğimiz yol da bu.Yazımızı yazacağız, yazdığımız her yazıya kategori özelliğine göre atayacağımız (İsim) etiket ile o kategorideki tüm yazılara ulaşacağız.
Anlatılan işlemlerin yapılması için ne yapılacak :
Yerleşim sekmesinde = Bağlantı Listesi gadgedini açıyoruz ;

Bağlantı Listesi
Yeni Site URL’si kısmına : http://guneytest.blogspot.com/search/label/Lunapark
Yeni site adı kısmına : Etiketimizin adı (Lunapark) yazıyoruz. Siz farklı bir isim yazacaksınız.

Bağlantı Listesi Gadgeti
Alt kısımda bağlantıyı ekle diyoruz. Örnek : Yapılan uygulama resmi
Lunapark etiketimiz
Bu şekilde 20 adet Kategori yapabilirsiniz. Unutmayın her (etiketi) ilgili içeriğinizin etiketler kısmını yazarken yazınız hangi konuyu kapsıyorsa o ismi yazacaksınız. Verdiğimiz örnekte Lunaparkla ilgili ne kadar yazı yazdıysanız hepsi tek bir isme tıklandığında sayfanızda görülecektir. Klasik blog ve dinamik bloglarda aynı sistem çalışmaktadır. Maus'unuzu icon'lar üzerinde gezdirin Kategoriler kısmını göreceksiniz.
Aşağıda videolu anlatımda hatalı ve doğru uygulama görüntüsü olarak izlediğinizde kafanız karışmasın. NOT: Anlatımda ilk olarak hatalı uygulama görülecek. Sonra doğru uygulamaya geçilecek. Videonuzu seyrederken durdurup işleme adım adım devam edebilirsiniz. Anlatımı mümkün olduğunca uzun tutmaya çalışacağım. Seri anlatımla kafanız karışmasın. Ayrıca dinamik blogumdaki kategori kısmınıda göreceksiniz. Şimdi anlatılanları videoda izleyebilirsiniz. İstek ve önerilerinizi lütfen belirtin.
Blogger Üst Menü (Header) Kategori Uygulama Videosu

28 yorum

  1. Kategoriyi menu cubuguna yerleştirebilirmiyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Her Tasarım Bir Çizgi İle Başlar ;
      Dinamik blogunuz hayırlı olsun.Yeni, başlangıç belli ancak.Yayınladığınız bağlantılar Google arama motorlarına link oluşturuyor.Blogger ile blog konusunda ciddi iseniz bunlara dikkat etmenizi öneririm.
      Sorunuza gelince. Kategoriyi menü çubuğuna yerleştiremiyorsunuz.Ancak verdiğiniz etikete bağlı olarak kaç adet yaın varsa sadece onlar gözüküyor.Bir bağlantı listesi ile 50 bağlantı yapılabileceği düşünülürse aşağıya doğru uzun bir listenin olması çirkin bir görünüm verir.Sizde takdir ederseniz hoş bir görünüm olamayacaktır.
      Yorum için teşekkür ederim.Görüşmek üzere.

      Sil
  2. gerçekten çok guzel bı paylasım adnan bey ellerınıze saglık

    YanıtlaSil
  3. Güzel anlatım özellikle acemiler için :) Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Hüseyin Balcı
      Bey,Teşekkür ederim. Teknoloji gelişiminde hepimiz acemi sayılırız.Sonsuz bir boyut çünki.

      Sil
  4. Adnan bey verdiğiniz bilgilerden dolayı çok teşekkür ederiz.Size bir sorum olacaktı.Şimdi benim blogta üst menüde yer alan PARA VE İŞ yazısına nasıl ketegori oluşturabilirim.Yani PARA VE İŞ Yazısına tıklandığında ANA SAYFA gibi bir çok sayfanın görülmesini istiyorum.Yardımcı olursanız çok memnun olurum.Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Necdet Yaşar Bey yorum için teşekkür ederim. yukarıda anlatılan uygulamanın aynısı olarak;
      Sayfalar web bağlantısını açın ve bağlantı kutusunda üst kısma (Para ve İş) alt kısmada ;
      http://blog isminiz/search/label/para ve iş
      yazın ve kaydedin. Menüde şu şekilde görülecektir.
      Para ve İş
      Bu yazınıza bağlantı vermesi için yeni yazınızda etiket olarak (para ve iş ) yazısını yazarsanız ki otomatik yazarken karşınıza çıkar ekleyin.bu işlemi menü başlık konusunu içeren tüm yazılara uyguladığınızda menüye tıkladığında bir çok yazı görülecektir.

      Sil
  5. Adnan bey yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim.Bloggerde yeni olduğum için tam anlayamadım.Şimdi şunu demek istiyorum.
    Menüde yer alan PARA VE İŞ yazısına tıklanınca ANA SAYFA daki sayfalar gibi sayfaların oluşmasını istiyorum.Mesela yan tarafa bakarsanız sizin dediğiniz gibi PARA VE İŞ adıyla bir kategori açtım.Peki bundan sonra.Şimdiden teşekkürler
    http://sanalpazarlamamekani.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Necdet Yaşar
      Bey yukarıda anlatmıştım konuyu.yan tarafda verdiğiniz isimde birşey yok.Kazanç teknikleri var

      Sil
  6. Tamam oldu paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Necdet Yaşar
      Bey, ben teşekkür ederim.Evet baktım çok güzel olmuş. Tüm yapacağınız kategori mantığı bu. kolay gelsin beğeninizi g+1 iconu ilede paylaşabilirsiniz.

      Sil
  7. Adnan bey asıl bizim size teşekkür etmemiz lazım.Yardımcı oluyorsunuz.Allah razı olsun.Yalnız ben bu g+1 icon olayını anlayamadım.Hocam birde şunu soracağım maşallah google ye blogger ile ilgili ne yazsam sizin siteniz çıkıyor.Çok faydalanıyoruz.Ayrıca bunun için de teşekkür ederiz.Malum yeni olduğumuz için ilk sıralara çıkmak için bizden daha tecrübeli biri olarak siz bize ne tavsiye edersiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Necdet Yaşar
      Bey merhaba ,Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.Google dostu olmak için blog yazıyorsanız özgün ve içerik politikalarına dikkat etmek SEO'nun yarısını tamamlamak demektir.Geri kalan sizin yapılandırma ve hayal gücünüze kalıyor.Yazılarımın aramalar da çıkmasını çok kişi söyledi ve bundan büyük grur duyuyorum.Herhalde özgün ve insanlara yardımcı olma duygusunun ön planda olması nedenlerden biri olsa gerek.
      G+1 kısaca bir paylaşım icon'udur.Facebook beğen gibi, ancak daha çok sosyal faydaları vardır.Google mantığı ile kısaca "Doğru, güzel, faydalı, yararlı" olabilecek yayınları Toplum olarak paylaşmamıza yarayan küçük ama işlevi büyük bir icon'dan ibaret.Yazılarımı kategori yapıyor ve şu anda güncellemelerle uğraşıyorum.Menü kısmındaki Google plus öğesine tıklarsanız, solda açılan Google plus ile ilgili tüm yazılara ulaşabilirsiniz.Daha fazla açıklama ile İnsanların Facebook'dan başka Sosyal paylaşım ortamı olduğunu ve Dünya ile bütünleşecek farklı yerlerinde olduğunu anlatmaya çalışıyorum.Bu konuda çaba gösteriyorum.Bir örnekleme yaparsan yazıları açtığınızda beğendiğiniz, Toplumun faydalanabileceği yazıdaki G+1 iconuna tıkladığınızda size bağlı çevrelere de bu yazıyı önermiş ve okuyun deme şansına sahip oluyorsunuz.Diğer İnsanlarda yazıyı beğenerek paylaştıklarında Toplum zinciri oluşuyor.Artık Dünya ile buluşmanın zamanı geldi ve geçiyor.Umarım biraz olsa yardımcı olmaya çalışmışımdır.Değerli yorumlarınız için tekrar çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. adnan bey çok saounlun benimde bir sorum olacaktı çözemedim

    Sitem:http://toycitolgahan.blogspot.com/

    En yukardaki menü çubuğu var mavi olan onun içine sayfa ismi ve link yazcam onu nasıl yaparım? sizin için kolaydırda benim için zor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Tolgahan Toyci
      Senin blogun ile bu uyuşmaz çünki senin teman blogger değil.Temayı kurarken indirdiğin dosya içinde menünde yer alan kodlar olması gerekir.Veya yerleşim sekmende HTML/JavaScrip gadgeti içinde Lİ/ LU gibi yazan ve # gibi görülen kodlar olacak orada;
      # olan yere görülmesini istediğin linki koyacaksın.
      CATEGORY1 yazan yerede link ismini yazacaksın. Hepsi bundan ibaret.Yabancı temalar ile ilgili yazı yazmadım ancak yazacağım.Bu arada bu işi anlatan 4 videolu yazı var.Neden bunları incelemiyorsunuz ? Sizin sorunuzun tam karşılı olan anlatım mevcut.Ben size örnek olsun diye bir link verim.Gerisini siz bulmaya çalışın lütfen.
      http://guney59.blogspot.com/2013/08/css-ile-dikey-menu-olusturma-ders-1.html
      Linkin alt ve üst kısmında diğer anlatımlar mevcuttur.

      Sil
  9. Merhaba hayırlı geceler Adnan hocam bir konuda sorum olacaktı size?
    Benim blog sitemde eskiden kullandığım hazır bir temam vardı ve ben o temayı kendime göre neredeyse her şeyi değiştirmiştim ama bazen makale hazırlarken bazen oluşturduğum gadgetler görünmüyordu yani kısacası artık şablon işlevselliğini kaybetmiş hiç bişey yapamıyodum değiştirdim temamı.Yine hazır tema kullandım önce ki temamda üst kısımda ki menüleri istediğim kadar çoğaltmıştım ama şimdi ki temada bunu beceremedim blog sitemdeki kullandığım temama bir göz atar bir fikir verirseniz çok sevinirim.
    Blog sitem : http://etralibela-61.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Mustafa Kaba :
      Bey merhaba, hayırlı akşamlar teşekkür ederim.Yeni blogunuz çok güzel olmuş.Kullandığınız tarayıcı ne olduğunu bilmiyorum ancak tarayıcılarda bazen gadgetlet görülmüyor.Önerim Chrome tarayıcıdır. Üst menüde yer alan kodlarınız için aşağıdaki kodu aratın.Burada tam çıkacak mı bilmiyorum.Büyük ihtimalle çıkmayacaktır.Şu şekildede bakabilirsiniz (nav-container) parantezleri görmeyin.
      div class="nav-container
      # şu işaretli kısma search li olan linkinizi home link yazan yerede ismi girin çalışacaktır.Link eklemek isterseniz li olan kod satırını bir alt kapanış kodundan sonra kopyalayıp yapıştırın ve linkleri ekleyin.
      Gördüğüm katarı ile menüler bomboş. Şu yazımda size faydalı olabilir.
      http://guney59.blogspot.com.tr/2013/10/blogger-aclr-menu-olusturma.html
      Ve en önemli konu ; Google Plus resmini seni tanımlayan bir resim ile değiştirirseniz aramalarda daha sık çıkarsınız.Resmi değiştiğinizde sonuçları göreceksiniz.

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. @Ahmet Sami İblar;
      Bey sende sağol teşekkür ederim.Blogunuzu yeni açmıssınız hayırlı olsun.Birçok eksiklerin var ama zamna içinde tamamlayacaksın eminim. Sana yardımcı olması açısından menü kısmında pages ismi üstüne gidip açılan pencerede Blogunu kur sekmesine tıklayarak dah hızlı bir gelişim sağlayabilirsiniz.Yazıları en alttan okumaya dikkat edin.Şu verdiğim linki kesin inceleyin. http://guney59.blogspot.com.tr/2012/12/blog-yazarlar-icin-20-altn-kural.html
      Kolay gelsin.

      Sil
  11. Vallaha Adnan abi bende bir anlama sıkıntısı var herhalde ben açılır menu dedim bana yardm amaçlı dedinizki hatalı yapmşsnz buna bakayım dedim birşey anlamadım bağlantı listesi ekledğimde hiç birşey çıkmıyor ? açılır menu nasl yapılır onu anlatn bide aramada nasl çıkcak basit bir söyleyin video çok uzun anlamadm yani . zaten acelem var bi oturtamadım siteyi çok sıktı artık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Tarik TURAN; bey konu hakkında açıklama yazdım.blogger yardım formu linki.
      https://productforums.google.com/d/msg/blogger-tr/uOfJsU_7l5U/TOEyY56cjxYJ

      Sil
  12. Merhabalar, Ana sayfa sekmesini eklemek için, her makaleye ana sayfa eklemek zorunda mıyım? Çünkü geriye dönük olarak 100 e yakın makalem var ve hepsinin içine girip anasayfa yazmam gerekecek. Tek yol bu mudur?

    Sizin üst menü anlatımınızı denedim oldu şuan hepsine tektek girip yapılandırıyorum. Hepsine ana sayfada mı yazmak zorundayım onu merak ettim.

    http://gizlikullanici.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Kuzey Atakol;
      Merhaba, Her sayfaya ana sayfa eklenmiyor. Ana sayfa bir tanedir.Yazılarınızda verdiğiniz etiketler yeterlidir.Menü başlığına baktım Ana sayfa linki hariç diğerleri doğru. Ana sayfa linki sadece blog URL olacak.Siz search/label/anasayfa yazmışsınız. Yukarıda bana gönderdiğiniz link gibi olacak.başka birşey eklemeyeceksiniz.

      Sil
    2. Düzelttim çok teşekkürler. Bir sorum daha olacak. Yeni başladığımda adsense başvurusu yapmıştım. Kabul görmemişti. Yavaş yavaş geliştirdim. Sizin eklememi tavsiye edeceğiniz özellikler var mı? Adsense özelinde söylüyorum.

      Sil
    3. @Kuzey Atakol;
      Adsense için söylememgereken sadece acele etmemeniz.Biraz daha yazılarınız fazlalaşsın, okuyucu girişi üst noktalara gelsin.Bu zaman içinde sizde biraz daha gelişmişve bilgi sahibi olursunuz.blogger istatki girişi kontrol edin.Artış başladığında reklam verenler için talep oluşur.Bu aşamada iken başvurun.

      Sil
  13. blogger e ust menu nası eklenıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @HALO ALTUNTAS;
      Merhaba, blogger sayfalar uygulaması değiştiği için bu yazıyıda güncellemem lazım. Ancak anlatım aynıdır.Sadece menü ayapacağız yer değişti.Bunun için yerleşim Gadgetlerden sayfa gadgeti açın ve bağlnatı linki ekle kısmına yukarıda link kalıbını hazırlayıp yapıştırın.Menü oluşacaktır.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.