Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blogger İletişim Formu nasıl yapılır

  Blogger Blog ve Google Sites Sitenizde İletişim Formunu Google Dökümanlarla oluşturun Blogunuza iletişim formu oluşturun başlıklı...

...
 
Blogger Blog ve Google Sites Sitenizde İletişim Formunu Google Dökümanlarla oluşturun
Blogunuza iletişim formu oluşturun başlıklı yazımda Google dökümanlarda iletişim formu nasıl oluşturulur konusunu anlatmıştım. Google dökümanlarda iletişim formunu çok kısa ve öz olarak herkesin tam anlayabilmesi için tekrar ele aldım. Yazdıklarımı takip ederek sitenize iletişim formunu hemen uygulayabilirsiniz.
Başlangıç
Google hesabınızla Dökümanlar ana sayfasına  giriş yapıyoruz.Google hesabınız yoksa, google gmail hesabı nasıl açılır, ile ilgili yazımı okuyarak hemen bir hesap oluşturabilirsiniz.

Döküman Oluşturma
1. Dökümanlar Oluştur → Form tıklayın
2. Başlıksız Form adında boş bir sayfa karşınıza çıkacak
Başlıksız Form yazısına tıkla →  Sitenizin adını girin
(Örnek: AdnanGuney59) Başlıksız Form (Boş sayfa site adı gireceğiz)

3. Başlıksız Form yazısını yapılandırma
Başlıksız Form yazısına tıklıyoruz, yukarıda bahsettiğim AdnanGuney59 benim site adım gibi siz sitenizin başlık adını yazıyorsunuz. Başlıksız Form yazısına site adının yazın.
4. Sayfa görüntünüz ingilizce görülüyorsa ne yapılacak
Sayfa ayarınız farklı bir dilde görülebilir.Hemen hangi ülkenin dilini kullanıyorsak seçim yapmak için adımları takip edin.
Sağ üstte dişli tıkla →  Dil ayarlarınız seç → Ülke dilini seç →  tamam tıkla
Not: Daha önceden iletişim formu oluşturduğumdan dişliyi artık ben görmüyorum.Yada google dökümanlarda yenileme yaptığından görülmüyor olabilir. 

Dişli ayarlarını görmeyebilirsiniz. Dil ayarları otomatik olarak değişmiş olabilir. 
Sağ üstte çift sayfa icon görüntüsü :
Çift sayfa icona tıkla → Soru Başlığı yazan yereAdınız Soyadınız” yazın
Yeni bir soru oluşturacağız →  Çift sayfa icona tekrar tıkla
E-Posta Adresiniz” yazın
Not :Tekrar aynı sayfa gibi algılayabilirsiniz.Aynı isim gelecek.Sizi yanıltmasın.
Yeni gelen sayfadada Adınız Soyadınız yazılı olan yerin üstüne “e posta adresiniz” yazıyorsunuz.
Yukarıda yaptığım açıklamada üstte ve altta aynı isim yazılı.İkinci açtığımız yeni sorguda biz Soru Başlığı yazan kısma “E-Posta Adresiniz” yazıyoruz. Çift sayfa iconuna tıkladıktan sonra gelen Soru başlık kısmındaki yazıyı değiştiriyoruz ve eposta adresi yazısını yazıyoruz.
Diğer sorgu işlemlerini aynı yolu izleyerek istediğiniz kadar sorgu oluşturabilirsiniz. Yaptığımız işlemlerde Web Adresinizi de aynı yolu izleyerek uyguluyorsunuz.
5. Yukarıda anlatılanlardan farklı olarakMesajınızyazısında metin kısmını açın ve paragraf olan kısma tıklayın. Parağraf kısmına tıkladığınızda Mesajlar kısmı genişleyecektir.
6. İletişim sayfanızda okuyucularınıza bazı bilgileri (üst sayfa açıklaması) vermek isteyebilirsiniz. 
Bilgi vermek için izleyeceğimiz yol ;
Öğe ekle →  Bölüm üst bilgisi →  Açıklamanızı yazın →  Sayfada yazdıklarınızı kontrol edin.
7. İletişim formumuz için isteklerimizi yazdık.
İletişim formumuzun son şeklini sayfa altında google’un bize sağladığı bir önizleme kısmı var. Yayınlanan formu buradan görüntülüyebilirsiniz” yazısına tıklayarak sayfamızı görüntülüyebiliriz. Unuttugumuz bir konu yada ilave edeceğimiz bir yazı sorgusu varsa kalem kısmına tıklayarak düzenlememizi yapabiliriz. Alt kısımda Tamamlandı tıklayın →  Üst sağ köşede kaydet tıkla
8. Tüm işlerimiz bitmedi sadece formu oluşturduk. Devam ediyoruz.
Bu yaptığımız işlemi sitemize gömmemiz gerekiyor.
Takip edelim ⇒Sağ üstte Diğer eylemler → Ekle tıklayın → Açılan pencereden size verilen kodu kopyalayın → Site sayfanıza gidin ⇒
Kumanda panelinizden Sayfalar → Yeni boş sayfa açın → Sayfa başlığına İletişim yazın → HTML düzenle tıkla → Aldığınız kodu buraya yapıştırın → Oluştur tıkla → İletişim formunuz görülecektir.Sayfanızı kaydedin.
Başlık kısmında İletişim formunuzun görüntüsü görülmektedir.
9. Son olarak yapmanız gereken işlemse ;
Google Dökümanlara geri dönerek ,size mesaj gönderildiğinde bunun e-posta adresinize bir mail olarak haber verilmesi için gerekli ayarları yapmak bunun içinde sırası ile aşağıdaki adımları uygulayın.
Araçlar → Bildirim kuralları tıklayın
Açılan pencerede Herhangi bir değişiklik yapıldığında ve E-posta – hemen yazan seçenekleri işaretlemeniz yeterli. Google'un bizlere sunduğu sınırsız iletişim forumundan yararlanın.
İletişim Formunu Google Dökümanlarla oluşturun videolu anlatım

60 yorum

  1. Uzun süredir aradığım paylaşım sitesini buldum sonunda gerçekten mükemmel makale ve paylaşımlarınız var. Teşşekkür ederim. Njoy spor salonu olarak kaliteli hizmet sunmaktayız.

    YanıtlaSil
  2. Altın değerinde bilgiler,paylaşımlar.Zorlanmadan işlemleri takip ederek yapabliyoruz herşeyi..teşekkürler Adnan bey abi::

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ibrahim akkaya Yorum için çok teşekkür ederim.Elimden geldiğince, zaman buldukca sizlerinde kolay bir şekilde işlemleri yapabilmeniz için çalışıyorum. Blog yazarları olarak tüm yorumlar bizleri bir adım daha ileri götüren unsurlar.
      Görüşmek üzere.

      Sil
  3. slm adnan abi benım 4 aya yakındır blogger sitemi çaldı bi arkadaş domainle beraberdi ama domaini alabildim ama blogspotu alamadım bi yardımcı olun ne olur grup-hepsi-resimleri.blogspot.com onu www.gruphepsigrubu.com domaine yönlendirmiştim abi bi yardımcı olun lütfen alamıyorum yemıne diyorum 4.5 bin tleye aldım ne olur bi yardımcı olun lütfen önceki giriş kirazads@gmail.com bundan çaldı kendi hesabına aldı şu anki gmailim 21firatcelik21@gmail.com ulaşın bana lütfen abi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @fırat Bey Merhaba Özlettin kendini ;
      4 aydır Blogun çalındı Birincisi bu konuyu merak etme blogunu kimse sen istemedikten sonra çalamaz.Çalacağı sadece şifredir.O da bir işe yaramaz.Hallederiz.Anlamadığım domain blog çalınma diye bişe olmaz ki.Sen bunları yolda bulmadın. Bunların bir kullanım alanı var.cep onayın var, web mülkün var, adsense kaydın var, DMC var, Google şikayet var var da var.Valla bu yazımı bu işi yapan okuyorsa kısa zamanda sana iade eder.Yoksa kendini aklaması için avukat masarafı dil tecrübe masrafı, yaptığı işin cezası hepsini yaşayacaktır.Bu ne ki bu kadar para verdin anlamadım.Amacın rant ise benden neden koptun.Parasız da yapılan bir iş bu.Sana ulaşacağım.Beni google Plus da ekle.Emailimi orada açık.Umarım o kişide bu emalime cevap yazar yada bir şekilde ifadesini yazar.
      Biliyorsun bu konulara İrlanda bakıyor.Detayı gmail ve google plus da görüşürüz.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. @ALPer SAGLAM
      Faydalı olmasına sevindim.Yorum için teşekkürler.

      Sil
  5. Zeka örneği bir yazı olmuş çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Bumin, Benim için çok özel bir yorum.Çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. Hocam merheba anket düzenledim ve etiket olarak bunu yaptım ve etiketin ismide anket. Sorum şu; anketin altında sol tarafta şu yazı yazıyor; Bu içerik Google tarafından oluşturulmamış veya onaylanmamıştır. bu yazıdan bir sorun olduğunumu anlamalıyım? ve formu düzenlerken atladığım bir şeymi olmuştur.ve şu yazı yazması gerkemezmiydi; Google Dokümanlar tarafından hazırlanmıştır. hocam cevabınızı bekliyorum. saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sami eski,
      Bey; merhaba Anket düzenlerken google drive etkinmiydi? Yoksa bilgisayarınızda çevrim dışımı uygulama yaptınız.Google Drive giriş yapın yaptığınız işlem senkronzie olsun.Aktif olacaktır.Atladığınız bir konu yok.Sadece giriş yapmamıssınız. Yazdıklarınızdan onu anladım.Yoksa neden desteklemesin ki.Birde Anketiniz neyi kapsıyorsa etiket olarak o ismi deneyin.Anket genel bir isim biliyorsunuz.

      Sil
    2. Hocam google dirve bilgisayara indirdiğim için web üzerinden ziyaret edin kısmında tıkladım ve formu o şekilde hazırladım çevrim dışı olarak hazırlamadım.Yani şifre girmeden girebiliyorum. bunun bir etkisi olmuşmudur? şifre girerek mi hazırlamam gerekirmiydi?

      Sil
    3. sami eski, Bey Şifre girmeden girersiniz.Birçok işlem yaparsınız.Ancak yaptığınız işlem webde yayınlanması gerektiğinde Google Drive yapılan işlemin sizin tarafınızdan yapıldığını teyid edebilmesi için, Google Drive olarak yeni sekme açın ve gmail bilgilerinizle giriş yapın.Yaptığınız anket projesini sağ üst kısımda webde yayınla tıkladığınızda paylaşıma açar ve size blogunuza eklemeniz için bir kod verir.Bu işlemleri yaptınızmı bilmiyorum.Yapmadı iseniz bu yolu takip edin lütfen.Denemek için yeni bir sekme açın ve drive.google.com yazın direk sayfanızı açıyorsa sorun yok.Sayfayı açarken şifre isterse giriş yapın.Formunuz otomatik kayıt yapıldığından Dizin içindeki dosyadadır.

      Sil
    4. Hocam söylediğinizi yapacağım, çok teşekkür ederim.

      Sil
    5. sami eski, Bey Bende teşekkür ederim.problem yaşarsanız tekrar görüşürüz. Bilgisayara format attım.Yorumlarınızı geç cevapladım kusura bakmayın.Görüşmek üzere.

      Sil
    6. Önemli değil hocam, görüşmek üzere.

      Sil
    7. Hocam söylediklerinizi yapıyorum lakin anketin altında parantez içindeki yazı yazıyor. web dede yayınladığımda olmuyor. htmail kodunu ekliyorum ankete cevata veriliyor lakin Google Dokümanlar tarafından hazırlanmıştır yazısı yazmıyor. (Bu içerik Google tarafından oluşturulmamış veya onaylanmamıştır.)

      Sil
    8. sami eski,Bey; Teşekkür ederim. 3 Gb güncelleme yapınca aç kapa sıkıntı oluyor.Ancak herhalde bitirdim.

      Sil
    9. sami eski.Bey,
      Paylaş kısmından bana mail gönderirmisiniz.İncelim.
      adnan.guney59@gmail.com

      Sil
    10. Hocam şimdik çıkmam lazım bir konu vardı ve konumun alt kısmına anket koyacaktım fakat olmayacak galiba. Hocam tekrar görüşmek üzere.

      Sil
    11. sami eski. Bey Tamam. Müsait olunca bana gönderin lütfen.Çok merak ettim neden olmadığını.
      Görüşürüz.

      Sil
    12. Hocam formu size gönderdim alt kısımda (Bu içerik Google tarafından oluşturulmamış veya onaylanmamıştır.) yazısı var. Bu şekilde de yayınlana biliyor ve oylama yapılabiliyor ama Google Dokümanlar tarafından hazırlanmıştır yazısı yazmıyor.

      Sil
    13. sami eski, Bey; Merhaba formu inceledim.Google içerik politikaları gereği bazı kısımları hakkında yanıtla ile size geri bildirim yaptım.Bir bakın lütfen.Görüşmek üzere kolay gelsin.

      Sil
    14. Hocam okudum mesajınızı çok teşekkür ederim.

      Sil
    15. sami eski, Bey Bende teşekkür ederim

      Sil
  7. hocam iyi günler bende dokümanlardan iletişim formu yaptım yeni yayın oluşturdurdaki html ye yapıştırdım etiketede İletişim dedim çıkan sonuç şu http://cocugumunilkadimlari.blogspot.com/ size zahmet bi yol gösterebilirmisiniz.kullandıgım tema sosyalv1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @mustafa altan
      Bey merhaba yol gösterim de hangi yolu sordunuz onu anlayamadım.Verdiğiniz link blog URL si ana sayfayı açıyor.Yaptığınız işi anladım.Ancak yapamadığınız nedir? İletişim ise verdiğiniz URL ile söylemek istediğiniz anlaşılmıyor.Biraz net yazarmısınız lütfen.

      Sil
    2. http://cocugumunilkadimlari.blogspot.com/search/label/%C4%B0leti%C5%9Fim hocam link bu az önce yanlış gönderdim pardon.iletişim kategorisini tıkladıgımda direkt form önüme çıksın istiyorum ama benimkinde iletişim kategorisini tıkladıgımda devamını oku şeklinde çıkıyor.ins anlatabildim hocam.

      Sil
    3. @mustafa altan
      Bey; Verdiğiniz linke baktım.Aşağıda verdiğim google de ara bağlantılı bir kod iletişim formu içinde mevcut.
      http://www.google.com/search ?hl= tr&q=
      Ayrıca Google Dökümanlarda yaptığınız kodu tekrar yükleyin.Büyük ihtimalle blog editöründe kullandığımız kesme yani yazının devamı işareti kullanılmış.Böyle bir kod yok zaten.Döküman kodu İframe kodundan oluşuyor.İçindede yönlendirme yoktur.Google hiç sevmediği SEO olarak da değer biçmedi bir durumdasınız.Kodlarınızı kontrol edin lütfen.

      Sil
    4. @mustafa altan
      Bey sayfa html şablonunuzda bu koddan 7 tane var.Her açtığınız başlıkta bu çıkacak.Google ara ve yeni sekmede aç komutu içeriyor.Bu kodu siz yüklemedi iseniz Temanızdan kaynaklanan bir durum.Benim fikrim bu script kodunu kaldırmaya çalışın.

      Sil
    5. hocam nasıl kaldıracam bilmiyorum ki yardımcı olurmusunuz

      Sil
    6. @mustafa altan
      Bey Google da beni ekleyin.Bana emalinizi gönderin.Bu kod zaten başka bir siteye yönlendirilmiş.Kodu size posta ile göndereceğim.HTML şablonunda bulun bunu ve kaldırın.Kodun başlangıç ve bitişine dikkat edinyalnız.Kaldırmadan öncede blog yedeğinizi alın.Tema ve Blog tam yedek.Nasıl alındığını buradan ibceleyin lütfen
      http://guney59.blogspot.com/2012/03/blogunuzu-iki-sekilde-yedekleyeceginizi.html

      Sil
  8. adnan bey bende göm çımıyo her yere baktım yok defalarca uyguladım acaba nıye olmadı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @gün doguşu
      Eskiden diğer eylemler kısmında göm yazıyordu.Şimdi ekle olarak değişmiş. Ekle tıkla sana kodu verecektir.Bu arada bende yazıyı güncellim.Yorum için teşekkürler

      Sil
    2. Asıl ben TEşekkur ederım Adnan bey

      Sil
    3. @Emre Dallı
      Bey birşey değil. İletişimi kurdunmu yazmamışsın.Herhalde bitirdin.

      Sil
  9. Hocam gönderdiğiniz formu ekledim bloğuma adresi şu şekil de gözüküyor. http://eflal.blogspot.com/p/iletisim_7456.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @sami eski
      Bey başlık url hatalı.Web yönetici araçlardan o URL kopyalayın URL kaldırdan kaldırın.Sonra da tekrar edit açın ve başlık yeniden yazın.İlk baktığınızda önbellekten göstereceğinden eskisini göreceksiniz.10 dk sonra başlık düzelmesi lazım.

      Sil
    2. Hocam urlyi kadlırma istediğin de bulundum.Olabilirimi bilmiyorum.Kendim oluşturmaya çalıştığım da araçlar menüsünü olmamasını anlmadım yeni görünüm de yukar da bahsettiğiniz görüntü yok.Daha önce çok rahat hazırlamıştım sanırım görmediğim bir şey var.

      Sil
    3. @sami eski
      Bey, Drive görünümü değişti siz forum mu yoksa E tablo mu açmak istediniz.Etablo açarsanız görürsünüz.Forum farklı bir uygulama.Tekrar mail göndereceğim.Ayrıca İletişim sayfasınız silin ve yeniden bir sayfa açın.URL kaldırdınız zaten.

      Sil
    4. Hocam ben forum açıyormuşum e tablo açtımı görüyorum araçlar menüsünü

      Sil
    5. Ama yinede olmuyor.Hocam okadar program yüklüyorum hiç bukadar zorlanmamıştım.

      Sil
    6. @sami eski
      Bey,Evet açabiliyorsunuz.Siz farklı bir forum açmıssınız da ondan.Sorun değil yeni yapabilir yada gönderdiğimi kullanabilirsiniz.Hangisini kullanacaksanız bilgi verin ki bendeki formu silim.

      Sil
    7. Hocam olmuyor gömüyorum yine olmuyor.Olmayıversin iletişim menüsü teşekkür ederim yardımınız için.

      Sil
    8. @sami eski
      Bey size gönderdiğim formu kullanın.

      Sil
    9. @sami eski
      Bey sizi bunaltmış.Sakin bir zamanda yine bakarsınız.Gönderdiğim formu kullanmaya bakın lütfen.Denemek için sonra tekrar yapabilirsiniz silebilirsiniz sorun olmaz.

      Sil
  10. merhaba hocam,dediklerinizin aynısını yaptım şuan blogumda iletişim kısmı gözüküyor.ancak bi deneme yapıyım dedim başka bir bilgisayardan iletişim formunu doldurup yolladım ancak kendi mail adresime bildirim olarak gelmiyor sebebi ne olabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Murat Kılınç
      Bey, ilk gönderim 15 dk falan sürebilir.Bu süreyi çok tan aştı iseniz. Yukarıda anlattığım 9. maddeyi tekrar kontrol edin lütfen.Bu işlemi de tam yaptı iseniz, Dosya kısmında web de yayınla ve şimdi yayınla kısmına tıklayın.Kesin email gelecektir.

      Sil
  11. Birader öncelıkle ben şunu belırteyım bu blog temanı degiştir cok berbat söylım bunu söyledıgım ıcınde kusura bakma ıkıncısı benım google form hazırladıgımda bana altta link vermıyo o yuzden olusturdugum formlar google tarafından oluşturulmamıştır dıye bır şey yazıyor form sonunda bunu nasıl degıştırcez daha öncede yazdım aynısını size ama cevap yazmadınız nıye acaba bılmıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @kimsesiz bela
      Merhaba, Blog teması dinamiktir.Benim sevdiğim bir temadır. Siz sevmeyebilirsiniz saygı duyarım.Ancak ben seviyorum..
      Diğer bir konu yazdığınız yorumu takibe almadığınızdan okuma şansınız olamaz. 19 Mayıs 2013 tarih ve 18,48 de yazınıza bir saat içinde cevap yazılmış.
      Yazılan cevabı buradan okuyabilirsiniz ;
      http://guney59.blogspot.com/2013/04/google-sites-site-haritas-gonderme.html
      İlgili link içinde size bilgi verilmitir. lütfen incelin.

      Sil
  12. Bunu da uyguladım, teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @müjgan Akyüz dündar
      Ben teşekkür ederim.Çok hızlı ilerliyorsunuz.Tebrik ederim.

      Sil
  13. sizin yorumlarinizda nasil resimli oldugunu lutfen bana da oyretermisiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @genel admin :
      Yorumlardaki kişi profil resminden mi bahsediyoruz, yoksa balon iconundan mı?

      Sil
  14. yorumlariniz nasil resimli

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Adnan bey iletişim fırmunu oluşturdum kolay oldu da mailler google driveye geliyor normal olarak bu maillerin gmail hesabıma gelmesini sağlayabilsek çık güzel olur yapılabilir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Mustafa dertli; Bey merhaba, formunuz hayırlı olsun.Mailler google drive gelmez.Drivenin mail sistemi yoktur.gelen Google Drive ile hazırladığınız forum listesidir.buda gmailinize gelir forum olarak.Ayrıca formun arka plan resminide değişebilirsin.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.