Google Analytics’in yeni arayüzü kullanıcılarına açıldı


2017 yılının ilk aylarında test aşamasında olan Google Analytics test çalışmalarını bitirerek yeni kullanım arayüzü ile kullanıcılarına açıldı.

Google Analytics test çalışmalarının bittiği açıklamasını Google Analytics ürün yöneticilerinden Ajay Nainani Twitter da paylaştığı Tweet’e göre Google Analytics’in yenilenen arayüzü rastgele seçilen kullanıcılara açılmış durumda şeklinde belirtti. 

Twite git

Google Analytics kullanıcıları artık yeni arayüz ile web sitelerinin hareketlerini takip edebilecekler.

Google Analytics’in yeni arayüzünü görmek isteyen web site kullanıcıları buradan giriş yaparak incelemelerine devam edebilirler.

Google Analytics’in yeni arayüzündeki tasarımını incelediğimizde yeni tasarımın oldukça başarılı ve kullanışlı menülerden oluştuğunu görüyoruz. Yenilenen giriş ekranı, kullanıcıların ilgisini çekebilecek çok fazla veriye, anında erişebilecekleri şekilde düşünülüp tasarlanmış.

Yapılan değişiklik doğrultusunda ana sayfada dikkatinizi çekebilecek başlıca verilerişöyle sıralayabiliriz.
  • Seçilen zaman aralığındaki trafik
  • Anlık aktif kullanıcılar
  • En aktif sayfalar
  • Seçilen zaman aralığındaki gelir
  • Seçilen zaman aralığındaki dönüşüm oranı
  • Seçilen zaman aralığındaki oturumlar
Ayrıca “Nasıl kullanıcı kazanırsınız?” sorusuna özel bir bölüm ayrılmış. Bu bölümde Analytics hesabınızdaki verilerden (trafik kanalları, kaynaklar, medium, referanslar,) faydalanarak öneriler ve cevaplar yer alacak.

Google Analytics açılış ekranı henüz size açılmadıysa aşağıdaki ekran görüntüsünden inceleyebilirsiniz. Herkese ne zaman açılacağı konusu ise henüz belli değil. Bir sonraki “rastgele” kişi siz olabilirsiniz. 
Google Analytics’in yeni tasarımı hakkındaki düşüncelerinizi sizde belirtin...