Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Windows 10 Hakkında Bilinen Yanlış Değerlendirmeler

Microsoft Windows 10 işletim sistemi 29 Temmuz 2015 tarihinde dağıtımı başladı. Birçok Windows kullanıcılarının düşüncesinde, ücretsiz wi...

...
Microsoft Windows 10 işletim sistemi 29 Temmuz 2015 tarihinde dağıtımı başladı. Birçok Windows kullanıcılarının düşüncesinde, ücretsiz windows yükseltmesi kalıcı mı? Windows bizden para isteyecek mi? Gibi dalgalanan fikirler ortaya atıldı. Windows 10’un ilk çıkışından günümüze kadar geçen sürede küçük sorunlar yaşanmış olsa da sürekli kendini yenilemesi ve güncellemesi sonucu kullanıcılar arasında kabul görmeye başlamıştır. Windows 10’un son 1511 sürümünde yapılan değişikler önceki makalemizde açıklanmış olup, işletim sistemi performansı da oldukca iyileştirilmiş olarak göze çarpıyor.

Microsoft Windows 10 işletim sistemi Dünya genelinde milyonlarca bilgisayarda kurulmuş olsa da hala Windows 10 hakkında yaygın olarak düşünülen yanlış bilgiler mevcudutiyetini korumaktadır. Bu yanlış düşünceler nelerdir şimdi bunları inceleyelim.

Windows 10 İşletim sistemi yükseltmesi ücretli mi?

Microsoft Windows 10 işletim sistemini Windows 10’a yükselten kullanıcıları için ücretsiz olduğunu ve ücretli işletim sistem kullanıcıları için ise fiat açıklamasını resmi sitesinde belirtmişti. Yani, Windows 10'a yükseltilen bir cihaz, ömür boyunca ücretsiz olarak kullanabilecek. Bu konunun teknik olarak açıklaması ise şu şekilde yapılabilir. Windows işletim sistemini kullanan her cihazın (bilgisayar) bir kullanıcı Id makine numarası mevcuttur. Mevcut işletim sistemi için cihazınızı yükseltme yaptığınızda tıpkı fişlenmiş gibi chazınıza bir Id numarası atanmaktadır. Bu Id mumarası nerede bulunur?

Bilgisayarım → Özellikler → Ürün kimliği; evrensel numaralardan oluşmaktadır. Dikkatinizi bu noktaya çekmek isterim. Ürün kimliği, Windows Ürün anahtarı değildir.


Microsoft Windows Ürün kimliği
Windows ürün anahtarını nasıl öğrenirim?Windows işletim sisteminizin ürün anahtarını öğrenmek için Google da arama yaptığınızda birçok program yardımı ile öğrenebilirsiniz. Ürün anahtarını öğrenme ile ilgili anlatımı bir sonraki yazımda okuyabileceksiniz. Takipte kalın. 

Nasıl takip edilir? Takip edebilmek için ne yapmak gerekir? Web internet kullanan herkesin artık bilmesi gereken konuların ilk başında geldiğinden bu konuyu tekrar tekrar yazmıyorum.

Windows 10 için üyelik gerekir mi?

Windows 10'a yükseltilen tüm cihazlar, Windows güncellemelerini ücretsiz olarak almaya devam edecekler. Ancak; Windows 10'a ücretsiz yükseltme imkanı, Temmuz 2016 senesinden sonra devam edilmeyecek. Windows’un resmi istesinde yapılan açıklamaya göre bu tarihten sonra, Windows Home ve Windows Pro işletim sistem sürümleri 199 $’lara satılacak.

Windows 10’a ön yükleme yapılmış uygulamalar kaldırılamaz yargısı :

Windows 10’a ön yükleme yapılmış uygulamaları kaldırabilirsiniz. İlgili uygulama üzerinde iken mausa sağ tıklayarak, kaldır seçeneğini kullanabilirsiniz.

Windows 32 bit veya 64 bit işletim mimarisi hakkında bilgiler :

Windows işletim sisteminiz hakkında öncelikle bilgi sahibi olmanız gerekmektedir. Hangi işletim sistemi (32-bit, 64-bit) kullandığınızı çok basit olarak çözebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken adımları takip ederek bilgi sahibi olun.

Bilgisayarım → Özellikler → Sistem → Sistem türü, bilgilerine bakmanız yeterli olacaktır.

Microsoft hesabını kullanmanız gerekiyor mu?

Windows 10 kurulum aşamasında iken, ekrana iyi bakmanız gerekiyor. "Yeni hesap oluştur" bağlantısına tıkladığınızda Microsoft hesabı olmadan da oturum açma seçeneğini görebilirsiniz.

Windows otomatik güncellemeyi devre dışı bırakma :

Windows 10'da önemli değişikliklerden bir tanesi de, Windows Update ile gelen güncellemeleri kapatma şansınızın bulunmaması. Sorunlu sürücü güncellemelerini devre dışı bırakabilirsiniz. Ancak Windows 10 Home’un, otomatik güncellemelerini kapatma izini vermiyor. Windows 10 Pro'da ise, otomatik güncellemeler kapatılabiliyor. Home sürümden Pro sürümüne geçiş için ise, 100 $ ödemeniz gerekiyor. Dolayısıyla bu söylentilerin yarısının gerçek olduğunu belirtmek gerekiyor.

Wi-fi sense parolo girişleri dağıtılıyor mu? Wi-fi Sense uygulamasında, parolasını bilmediğiniz Wi-fi ağlarına arkadaşlarınızın, size parolayı şifreli yoldan göndermesiyle bağlanmanıza olanak tanıyor. Parolalar, düz metin olarak değil, şifreli olarak gönderiliyor ve kullanıcı tarafından okunamıyor. Bu yüzden işlev üzerindeki tartışmalar fazlasıyla abartılı gözüküyor.

Hiç yorum yok

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.