Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Silinen Eski URL’i Yeni URL’ye Yönlendir

Blogger ile yazdığınız popüler yazılarınızı , herhangi bir neden ile sildi iseniz 404 sayfa bulunamadı hatasınını diğer popüler yazını...

...
Blogger ile yazdığınız popüler yazılarınızı, herhangi bir neden ile sildi iseniz 404 sayfa bulunamadı hatasınını diğer popüler yazınıza yönlendirebilirsiniz. Blog yazılarında zaman zaman konu başlık isimlerini farklı nedenlerden dolayı değiştiririz. Başlık ismi değiştiğinde, konu başlık link'ide değişir. Bu durum Web yönetici araçları ve Google arama sonuçlarında, (SEO) linkinize tıklandığında 404 sayfa bulunamadı hatası vermektedir.
Yazı içeriğiniz değişmediği halde başlık ismi değiştiğinden dolayı, arama sonuçlarında bulunamayan sayfanızda yeni link başlığına yönlendirmek için yapılabilecek basit adımlar mevcuttur.
Örneğin :
“Üzümlü Kek Tarifleri” başlıklı yazınızı yanlışlıkla “Üzümli Kek Tarifleri” şeklinde yazdığınızı düşünelim. Yani ü harfi yerine i harfi yazıldı ve yazınızı yayınladınız. Yazınız arama sonuçlarında görülmeye başladı. Bir müdted sonra, arkadaşınız sizi uyardı ve başlık isminin yanlış olduğunu ve düzenlemeniz gerektiğini söyledi. Popüler yazınızı düzenlediniz ve yayınladınız. Ancak popüler yazınızın URL’si halen Web de hatalı URL olarak gezeceğinden 404 sayfa bulunamadı hatasını alacaksınız. İşte böyle bir durum yaşadığınızda yapılması gereken Özel yönlendirme işlemlerini adım adım uygulayabilirsiniz. Aşağıdaki Özel yönlendirme pencere resmini inceleyin.

Özel yönlendirme nasıl yapılır
1. Blogger kumanda paneline giriş yapın.
2. Ayarlar → Arama tercihleri sekmesine tıklayın.
3. Hatalar ve yönlendirmeler→ başlığı altında, Özel yönlendirmeler→ Düzenle tıkla.
4. Yukarıda 2 ad. pencere açılacaktır. Bu pencereler şunlardır.
Kaynak : Eski hatalı URL girişi yapılacak. Ters sılaç (/) işaretinden sonrasını
koyacaksınız. Şu şekilde bir görüntü olacak.
Hedef : Yanlış bağlantıyı doğru bağlantıya yönlendiren URL.
Kaynak kısmına koyulacak yanlış URL :
/2014/02/üzümli -kek -tarifleri.html
Hedef kısmına koyulacak doğru URL :
/2014/02/üzümlü -kek -tarifleri.html
5. Daha fazla URL hatalarını bu şekilde düzenleyebilirsiniz.
Bu tür bazı Url hatalarınızı yönlendirebilirsiniz. Sizlere Web yönetici araçlarını devamlı kullanmanızı ve deneyimlerinizi geliştirmenizi öneririm. Web yönetici araçları çok zor gibi görülen ancak kısa zamanda alışarak zevk alabileceğiniz bir araçtır. Hataları düzelttikce daha fazla kullanma ihtiyacı duyacağınıza eminim.

7 yorum

  1. Güzel bir konuya değinmişsin abi. Eskiden o URL'yi blogta düzenler daha sonra eski hataları URL yi Webmasters'dan kaldırır ve yeni url bildirimini yapardım. Böyle yapınca eski url sırlamasını kaybedebiliyordu.

    Bu konu ile aklıma takılan abi mesela başlıkta hata oldu ama url de sıkıntı olmadı başlığı düzenleyince konu google de ki sıralamasını kaybeder mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Unforqiven Zey:
      Merhaba, yorum için teşekkür ederim.Yazı başlığında bir virgül dahi değişseniz, URL hata verir.URL yazı başlığından oluşuyor.Aynı yazının değiştirilmiş halini yönlendirme yaptığınızda 404 sunucu hatası almayacağınız gibi yanlış olan bağlantıda yeni sayfanızı açacaktır.

      Sil
    2. URL başlık kısmından oluştuğu ve bazen yazılarımda Başlık uzun olduğu için URL kısmı hepsini almıyor. Mesela ;

      Türkiyenin En Güncel Oyun Hile Sitesi MyHile.com yaptığımızda URL kısmında örnek olarak ;

      türkiyenin-en-güncel-oyun.html oldu.

      Bu durumda URL ye dahil olmayan Başlık kısmnı değiştirsek sıralamasını kaybeder mi abi ?

      Sil
    3. @Unforqiven Zey:
      Yazı başlığının değişimi URL'nin değimesine neden olur.Sonuç olarak yazı yeni yazılmış işlemi görür.

      Sil
  2. Adnan Bey tekrar merhaba :) ben bu özel yönlendirmeyi denedim, bazı hatalı url lerim var onları düzeltmek istiyorum ama mesela o içeriğim pinterest de hit almış, url yönlendirme yaptım ama Pinteres'de tıkladığımda blogta 404 hatası çıkıyor. Nerede yanlış yapıyorum acaba 😔

    YanıtlaSil
  3. Sorumu geri alıyorum hocam😊 dediğiniz gibi yaptım oldu, ben urlnin hepsini yazıyormuşum,( /) sonrası ekledim, süper çok teşekkür ediyorum 😊 o zaman aklımdaki başka soruyu sorsam, şimdi adsense hesabımda iki blog kayıtlı, ilkini eklerken kod vs eklemiştim htmlye, ama ikinci için öyle bir şey istenmedi gerçi sadece ekledim onay bile istemedim ama. Son olarak, iki blog içinde aynı kazanç istatistikler sayfasını göreceğiz? Yani iki blog içinde ayrı kazançları gördüğüm bir sayfa yok sanırım birleşik mi olacak?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Betül hanım, evet kaç blog olursa olsun bir hesap bağlıdır her zaman. Kazançları gördüğünüz tek sayfa olacak. Ancak adsense sayfasında raporlar olması gerekli.Yol: Kazançlar >Kazançları görüntüle >Raporlar>Siteler ilgili sitenin yana açılmış bağlantısına mausu yanaştırın her her bloğun kazaçların ı görebilirsiniz.

    YanıtlaSil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.