Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Sitelerde Yazılara Uygulanan Fare Engeli

İnernette gezerken birçok site/bloglarda, blogger yazıların üzerinde iken, fareye (maus) sağ tıklama engeli koyulduğunu görüyorum. Site...

...
Site Sayfaları Fare kilidi

İnernette gezerken birçok site/bloglarda, blogger yazıların üzerinde iken, fareye (maus) sağ tıklama engeli koyulduğunu görüyorum. Sitenize ekleyeceğiniz bir kod parçası ile yazılarınızın kopyalanmasını içeriklerinizin çözümlenmemesini engelleyebilirsiniz.Çağımızın, internet, bilgi paylaşım ve gelişimi olduğu bir dönemde bu tür engellemelerin çok hoş olmadığını düşünüyorum. 
Sonuç olarak birçok kod parçalarını birçok değişken yerlerden bularak, blog yada sitelerimize eklenti, widget, gadget olarak ekliyoruz. Konunun özüne indiğimizde uygulamaların özgürce yapılması, sayfalarınızı beğenen kişilerin, beğendikleri bazı eklentileri kendi bloglarında da kullanmaları çok doğal olmak la beraber çağdaş bir yaklaşımdır.
Kod bilginiz olmayabilir, nasıl yapıldığını da anlamayabilirsiniz. O kadar çok uygulama var ki bunları anlamanız, öğrenmeniz, uygulamanız, çok uzun zaman gerektirir. Bir çok yabancı ve yerli site ve bloglarda yaptığım incelemelerde, site sahiplerinin kodları kendinin hazırladığını görüyorum.Bu bir emek işidir. Tabiyki takdir göreceklerdir. Ancak en çok kızdığım konu kodların içine konulan yönlendirmelerdir. Yönlendirme ne diyebilirsiniz? Kodların yapısını incelediğimizde kendi sitesine bağlantı veren linklerdir. Bu likler ne işe yarar, SEO olarak konuyu ele aldığımızda bacling, geri bağlantılardır. Falancı sitenin bacling’i 300 kişiymiş vay be ne adam, ne yazılar yazmış da bak ne kadar bağlantısı var diye düşünülebilir. Benim düşünce yapıma tersdir. Bir yazı yazacaksın 50 bacling alacaksın. Google da bunu yutacak. Google bu kadar enayi mi ? 
Arkadaşlarlar yazılarınızı özgün yazmaya bakın. Yazılarınızda insanlara birşeyler verin onları teşvik edin. Yazılarınız zevkle okunuyor ve takip ediliyorsa en doğal bacling SEO budur. Okuduğum neler neler var. Hiç boşuna farklı işler peşinde olmayın. Kendiniz olun. Zamanı gelince ödülünüz verilir.Merak etmeyin. Diyeceksiniz ki ya hangi konuya baktık ne okuyoruz. Evet fakat bu tür anlatımlarda insanlara birçok şey kazandırır unutmayın.Gelelim sitelerinde yazılarını mausun sağ tıklamasına kapatanlara. Bırakın mausu rahat çalışsın zorunuz nedir? İçerikleriniz alınacakmış ! Bundan mı korkuyorsunuz ? Bırakın alsınlar. Vatandaş uğraşmıyor emek vermiyor. Vermesin o kendinin bileceği bir iş. Onun ne yaptığı belli. Onun gören görmesi gerektiği zaman görür merak etmeyin. Sizden aldığı yazıyı farklı bir şekilde değerlendirip konuyu leğinize çevirebilirsiniz. 
Nasıl mı ? Tynt Başlıklı yazdığım yazımı okuduğunuzda konuyu net anlayacaksınız. Benim yazılarım, profilim herşeyim açıktır. Alan alsın. Zaten kimin aldığını ne aldığını görüyorum.
Ve bunlar bana rapor olarak muntazam sunuluyor. Bir kaybım yok tam tersi kazancım var.

Sitelerine kopyalama yasağı koyanların sayfaları nasıl görülür ? Bu yazımdan sonra herhalde sitelerindeki kopyalama yasağını kaldıracaklardır.

Örnek vererek konuyu açıklayalım :
Diyelim ki ben siteme maus'u engelleyen kod koydum. Mausunuza sağ tıkladınız ve size

“hııııı.. bak hırsızlık yapma” gibi bir ileti gösterdim. Sizce bu etik midir ? Hayır...

Yapılacak işlemler ve örnekler :
Tarayıcıdaki site linkim  : http://guney59.blogspot.com/
Tarayıcıda site linkinin görüldüğü şekil : guney59.blogspot.com

Şimdi sayfasını yasaklayan kişinin sayfa kaynağını nasıl göreceğim :Yazı kümesini kopyalayın : view-source:
Tarayıcıdaki, biraz önce verdiğim örnek linkin önüne yapıştırın ve tıklayın. İşte sayfa kaynağı karşınızda. Hani kopyalama yasağı ne oldu ? Uçtuuuuu.

Sonuç örnek link şu şekilde görülür :
view-source:http://guney59.blogspot.com/

Tarayıcıdaki görünümü de bu şekildedir :
view-source:http:guney59.blogspot.com
Blogunuzda kendiniz deneyin görün. Açılan sayfa blogunuzun sayfa kaynağıdır.


6 yorum

  1. :)Cidden, her sağ tıklayan hırsızlıkla itham ediliyor gibi oluyor ve insan alınıyor:)

    Fakat son zamanlarda bir çok blog arkadaşım da, yayınlarının olduğu gibi alınıp bir de resimlerinin üzerine kişinin kendi imzasını atmasından şikayetçi.
    Onlar da, emeklerinin çalınması yüzünden üzüntü ve öfke duyuyorlar.
    (bkz:http://lezzetyagmuru.blogspot.com/2013/01/gunaydin-arkadaslar.html)
    Bazıları da deşifre etmek için çalışmalar yapıyorlar.(bkz:http://hirsizfotografcilar.blogspot.com/)
    Ben, biraz da onlara yardımcı olmak niyeti ile bu yazınıza baktım.
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
    İyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ahestebeste; Hanfendi haklısınız.Maalesef emek ... ismini demek bile istemiyorum.Fakat bu işlemler yapılıyor.Emeklerin boşa gitmemesi için yukarıda TYNT konusunu anlattım.Bu uygulama istem dışı konularda bağlantı veren bir uygulama.Aynı zamanda ücretsiz.Bunca zaman harcayan birçok arkadaşımız mevcut.Bu uygulamadan faydalanarak blogunda harcadığı emeğin karşılığını görebilir.Umarım faydalı bir yazı olmuştur.Yorum ve görüşleriniz için çok teşekkür ederim.
      Saygılar.

      Sil
  2. Merhabalar,
    Ahestebeste arkadaşımın yönlendirmesiyle blog'unuza geldim.
    Bir çok faydalı bilgileri bizlerle paylaştığınız için önce teşekkür ediyorum.

    Maus engelinin etik olmadığını yazmışsınız.Belki haklısınız,ama ben bu düşünceye maalesef katılamıyorum!
    Birinin saatlerini harcadığı emeğini çalarak 1 saniyelik kopyala yapıştır işlemiyle.Hem de başkasının resmine kendi ismini yazmak etik mi?
    Kendisine kibarca kaldırmasını yoksa şikayet edeceğimi uyardım.2 gün sonra sadece resimleri kaldırdı.Tarifi de kaldırmasını yazdıktan sonra resimlerimi tekrar koydu.
    Hadi ne yapacaksan yap dercesine.Bu olaydan sonra, görüyorum,her gün bloğuma geliyor!
    Bu emek hırsızlarını durduracak bir şey yok mu???
    Faydalı bilgi paylaşımlarınız için teşekkürler ve iyi çalışmalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @SEVALCE LEZZETLER; Hanfendi Merhaba,
      Öncelikle çok dolu ve gergin olduğunuzu biliyorum ve rahatlamanız için Aheste beste Hanfendi çaba sarfetmiş araştırmalar yapmış ve size yönlendirmiş kendisine çok teşekkür ederim. Blogunuza giriş yaparak yorumların hemen hemen tümünü okudum.Arkadaşlarınızın da ayrıca size verdikleri büyük desteği gördüm. Bu blog desteğinden de ileride Dosluk ile kaynaşarak bütünleşmiş.
      Evet maus enegelinin etik olmadığını yazdım. Ancak anlatmak istediğim ana konu bu değildi.Benimde kızdığım emek hırsızları idi. Maus hareketindeki hırsızlık kelimesinin doğru olmadığını vurgulamak istedim. Yoksa yazı yazmanın ne kadar zor bir iş olduğunu bilen araştıran ve konunun arkasında olan biriyim. Şu andan itibarende sizin yanınızdayım.Ve devamlı blog desteklerimi ifade edeceğim.
      Hatta o vatandaşla bizzat ilgilenmek istiyorum. Bir kere metin resim çalmak web ortamında resmen hırsızlık kabul edilir.Bu işin kanuni karşılıda telif haklarını ihlaldır. Kişi hakkında yapılan uyarıları 48 saat en iyimser saat olarak bildiriyorum, konuyu kaldırması hatta paylaşım yaptı ise o izleride yok etmesi gerekmekte.Kendi bazı konuları ya bilmiyor saf, yada kafadan zoru var.Bakacağız.Her ikisinin de tedavisi mümkün. Biri tımarhane yani akıl hastanesi, diğeride sanal hayatına artık veda eder.O sadece bu işi oyuncak zannediyor.Ömrü billah kendi kimliğini değişmedi sürece web de hiçbir şekilde site açamaz.Bunları herhalde okumadı.Burada tesadüfen okuyorsa da dikkat etmesini uyarırım. Bu arada sizlere önerim TYNT nasıl eklenir blogunuza ekleyin lütfen.Bu işe son verene kadar en azından yaptıkları iş ona değil SEO olarak size geri döner.Sizde tek istediğim o kişinin sizden aldığı link bağlantısını tam vermeniz.Yani sizdeki sayfa linki ve o kişinin o yazı hakkındaki sayfa linki net olsun. Yazı paylaşmanın bir kuralı var.Buna uyabilir.Birebir kopya yapamaz. Yazıyı ⅓ kullanabilir, alıntı belirtebilir, kaynak belirtebilir. Varmı öyle üç köfte bedava.Ve lütfen kişini adını, blogunu, ÇALDIĞI İÇERİK LİNKİNİ belirtin, ayrıca çalınan yzının sizin sayfanızdaki bağlantı linkinide yazın.
      SEVALCE LEZZETLER Hanfendi konuyu bende takip edceğim. Bakalım nasıl olcak. Bu şahsiii dengesiz ne yapacak.Çok merak ediyorum.Onun terazisinin ayarı bozulmuş.
      Görüşmek üzere.
      Saygı ve Sevgilerimle

      Sil
  3. Tekrar merhabalar Adnan bey,
    Desteğiniz ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum.
    Az önce yorumunuzu gördüm,ayrıca sayfamı ziyaret ederek verdiğiniz bilgiler ve yorumunuz için de teşekkür ediyorum.
    ''GÜNAYDIN ARKADAŞLAR'' adlı yazımda ling'leri vermiştim,sanırım okumuşsunuz aşağıda da size veriyorum.
    Ben de durumdan,bu tarife gelen uyarıcı bir yorumla haberdar oldum.

    Bana ait olan börek tarifinin lingi;
    www.lezzetyagmuru.blogspot.com/ıspanaklı börek

    O bloğun lingi; http://www.hamaratanne.com/ispanakli-borek-tarifi.html

    Hayırlı Kandiller dileğiyle,iyi akşamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @SEVALCE LEZZETLER; Merhaba,
      Değerli yorumlarınız için bende teşekkür ederim.Evet okudum.Yazınızın bir bölümünü noktasına kadar kullanmış. Bazı yerleri değişmiş.Fakat bu yazının size ait olduğu belli kalıp sözler bu kadar tesadüf olamaz.Bir de onun yazısınızn altındaki tarihe bakın.28.12.2012 saat 12,41 sizin yazı tarihiniz 11.09.2012 yaklaşık 2,5 ay sonra yayınlamış.Rssimler farklı bir kaynaktan alınmış.Yani yazının bir kısmını kullanmış, tamamı kullanılmamış.Bu durumda hak iddia edebilirsiniz.Ancak geçerliliği biraz tartışılır.Yazıyı ve resimleri birebir koysaydı o zaman tam hak iddiasında bulunabilirdiniz.Kaynak vermemiş.Vermeyebilir.Kısa bir özet.Ama sizden aldığı virgülüne kadar doğru.Konuyu Web Yönetici Araçlarında belirtebilirsiniz.Yazıyı yazan yarım profesyonel biri, blog olduğuna bakmayın.Tag etiket kullanımı ve yazı düzenini biliyor.Ancak hani derlerya "hırsız iz bırakmadan gitmez" oda bırakmış.İki noktalarına kadar aynı.Burada çuvallamış zaten.Bu konuda araştırma yapıyorum.İlk yazım kısa olacak ama geniş yazıyı hazırlayacağım.Kısa bir döngüden sonra yazdığım yazının linkini size vereceğim blogunuza uygulayın.Hatta şu anda bir önlem ve belge olması açısından Blog yazımdaki TYNT konusu okuyun ve uygulayın.Bu kopya içerik alanları takip eder.Bu konuda bir yazı daha hazırlıyorum.Ama ilk olarak dediğim yazıyı uygulayın.İkinci olarak linkleri tam vermek kaydı ile Web Yönetici Araçlarına giriş yapın ve iki linki ilk etapda bildirin. TYNT linki :
      http://guney59.blogspot.com/2013/01/blogger-blog-tynt-kodu-nasl-eklenir.html
      Web Yönetici Araçları Linki ;
      http://www.google.com.tr/webmasters/
      Tekrar görüşmek üzere.
      Saygılar

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.