Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blog Sayfalarla Menü Butonu nasıl yapılır

  Blogger, Sayfalar ile Menü Butonu nasıl yapılır? Blog kumanda yönetim panelimize geçiyoruz. Sayfalar > Yeni sayfa, sekmesi ile sayf...

...
 
Blogger, Sayfalar ile Menü Butonu nasıl yapılır? Blog kumanda yönetim panelimize geçiyoruz. Sayfalar > Yeni sayfa, sekmesi ile sayfamızı oluşturuyoruz. Yukarıda gördüğünüz menü butonları gibi yaklaşık 20 menü açabilirsiniz. Blogger sayfalar menüsünü daha önceleri 10 ad. olarak açabiliyorduk. Şimdi bu sayı 20 ad.'e kadar yükseltilmiş. Yerleşim sayfalar bölümünde artık harici bağlantı ekle ile yeni sayfa oluşturabiliyoruz. Not: İlgili yazı 01.02.2016 tarihinde Blogger tasarımının değişiminden dolayı yenilenmiştir. İlgili video ile yazılanlar arasında farklılıklar vardır. Ancak işlemler aynıdır.
Blogger Sayfalar görünümü

Şimdi yapmamız gereken açılan sayfamıza vereceğimiz isim. Yukarıdaki menüde örneğin ben Hakkında yada Hakkımda diye bir menü oluşturmak ve bu menü içerisinde kendimi tanıtmak istiyorum. Sizde bu şekilde sayfalar açarak bir menü yaratabilir farklı isimlerde verebilirsiniz. Önce Hakkımda ismi ile bir menü başlığı oluşturalım.

Yeni sayfa seçeneğine tıklıyoruz, içerik editörümüz açılıyor. Başlık kısmına Hakkımda yazıyoruz. İç kısmına da daha önceden hazırlamış olduğum kendi hakkımdaki yazıyı buraya kopyalayıp, yapıştırıyorum. Diğeri de Videolar ismi ile açtığımız sayfa menüsüydü. Bu kısmı daha önce anlatmıştık.

Embed kodunu nasıl koymamız gerektiği videoyu nasıl eklememiz gerektiği hakkındaki yazımıza bakabilirsiniz. Blog'a Video Nasıl Eklenir Buraya kadar yaptığımız işlem statik bir sayfa oluşturmadan ibaretti. Statik sayfalar ile diğer yazılara bağlantı vermeniz mümkün değildir. Statik sayfalara sadece hakkında, iletişim, gibi sabit okunabilir sayfalar yapabilirsiniz.

Şimdi bu uygulamamızın farklı bir alternatifine bakalım :

Yine sayfalar sekmesini kullanacağız. Ancak bu defa statik bir sayfa değil, diğer yazılara bağlantı veren ve tıklandığında aynı etikete sahip yazılarında görülmesini sağlayan bir uygulama olacak. Diğer anlatımla etiketlerimizi Kategori olarak hazırlama gibi düşünebilirsiniz. İlk okuduğunuzda biraz zor gelebilir ancak yapmaya çalışırsanız hemen anlayacaksınız.

1. Yerleşim > Sayfalar gadget'ini açın.
2. Gadget içinde harici bağlantıya tıklayın.
Açılan pencerede üst kısma bir isim veriyoruz. Bu isim altında ne kadar konu varsa toplamamız için. Örnek benim ana sitemde (Bu deneysel sitem) Blog sitesi kurulumu diye başlık ismi yazdım. Başlık ismini yazarken yazım hatası için bir sorunumuz yok. Ancak alt kısımdaki link ekleme penceresine eksiksiz linkimizi eklememiz gerekiyor. Bu nedenle harflerden biri hatalı olduğunda etiketimiz çalışmayacak ve sayfamızda açılmayacaktır.

Menümüzün Başlığını yazalım : Blog sitesi kurulumu ( Burada istediğim gibi aralık veriyorum. Web adresi kısmında bu aralık verilmeyecek bitişik olacak. Şimdi her ikisini de görelim.
Blog sitesi kurulumu ( başlık Kısmı)

http://guney59.blogspot.com/search/label/Blog sitesi kurulumu

Web adresine yazdığımız kısım. Son olarak ben blog sitesi kurulumu yazdım, siz moda, resim, heykeltraş gibi konular yazabilirsiniz. Başlık kısmına vereceğiniz etiket ne ise aynısı olmak kaydı ile yazdığınız yada yüklediğiniz videolarda veya resimlerde yazı içerik etiketleme kısmına yukarıdaki başlığı yazdığınızda tüm yazılarınız bu etiket altında toplanmış olacaktır. Yani etikete link vererek kategori yapmış olacağız. Aşağıda yapılan videolu anlatım 2012 senesindeki Blogger uygulamalarını kapsadığından size fikir vermesi açısından inceleyebilirsiniz.
İlgili videonun resimli anlatımını incelemek için tıklayın. Daha yeni anlatımları incelemenizi tavsiye ederim. Menü Oluşturma kategorisindeki diğer yazıları da inceleyebilirsiniz.

23 yorum

  1. bir sürü yerden okumuştum ama anlamamıştım gerçekten çok açık ve anlaşılır yazmışsınız menü yapabildim çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fay anlaşılır olmasına, ve size faydalı olabildiğime sevindim.Yorum için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Çok teşekkür ederim,harika bir anlatım.Çok rahat uyguladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ceviz Bende teşekkür ederim.Blogunuz güzel.Tebrik ederim.

      Sil
  3. Adnan bey merhaba etiket olarak değilde benim oluşturcağım klasörde gösterilmesini istiyorum, bunu nasıl yapabiliriz?,benim bloguma bakarsanız sevinirm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Yasin Çiftçi; Bey merhaba ,
      Ana sayfada Sayfalar ve Sayfalara bağlantılı linkler den başka bir şey yapamassınız.
      Sonuç olarak bunların tabanında etiketler yatar.Sayfa kısmında bir alt seçenekte istediğiniz kısma bağlantı vererk bu işi yapabilirsiniz.Örnek: Ayın Dizileri
      örnek linkten konuya bir bakın.
      http://guney59.blogspot.com/2012/10/yazya-resime-link-verme-videolu-anlatm.html
      Diğer bir konuda sidebarda birçok yayına bağlantı verebilirsiniz Örnek link
      http://guney59.blogspot.com/2012/10/sidebarda-yazya-baglant-vererek-gadget.html
      Ve bir başka konu ve tam size gör bir konu sidebarda istediğiniz yazılara istediğiniz kadar resimli açıklamalı ve yorum sayısı göstergeli bağlantı örnek inceleyin.
      http://guney59.blogspot.com/2012/11/ozel-kategori-widgetini-bloguna-ekle.html
      Blogunuz güzel olmaya başlamış ancak çok eksiği var.Zaman içinde bunları tamamlayabiliriz.
      Detaylarda zorlanırsanız yorum ile belirtin lütfen
      Görüşmek üzere.

      Sil
  4. cok tesekkur ederim:) aynen dediginiz gibi, karisik gorunuyor gibi, ama yazdiklarinizi birebir uygulayinca, cok kisa surede ve kolay bir sekilde bloguma menu yapabildim:) yazi icin ellerinize saglik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Anonymous,
      Yorum için teşekkür ederim.Kısa anlatmış olsaydın tam anlamanız biraz daha zor olacağından yazıyı biraz uzun ve detaya yer verdim.Aslında yazı üç kısımdan oluşuyor.
      1.Etiketi ekleyeceğiniz sayfa ve etiket adı
      2. Kategori menüsü kalıbı (yazı biçimi)
      3. Yazıyı taşıyacağınız kısım yani başlık yada kenar çubuğu

      Sil
  5. adnan bey gerçekten mükemmel teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @sami eski, Bey teşekkür ederim.Dinamic view kategorisinde daha fazlasını bulacaksınız.

      Sil
  6. Merhaba Adnan bey...
    Ben blog um da özel bir index sayfası kullandım o sayfada link ekleye biliyorum (
    <a href="/oguzhanfm.html ) Gibi Benim sorunum blog da ek sayfalar açamıyorum ben istiyorum ki blog da sizin dediginiz gibi 20 sayfa ekleye biliyorsam index ten bunlara link verebilirim fakat o sayfaları kuramıyorum Bu konuda yardımcı olabilirmisiniz ???

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Adnan bey...
    Ben blog um da özel bir index sayfası kullandım o sayfada link ekleye biliyorum (
    <a href="/oguzhanfm.html ) Gibi Benim sorunum blog da ek sayfalar açamıyorum ben istiyorum ki blog da sizin dediginiz gibi 20 sayfa ekleye biliyorsam index ten bunlara link verebilirim fakat o sayfaları kuramıyorum Bu konuda yardımcı olabilirmisiniz ???

    YanıtlaSil
  8. @oguzhan01fm; Bey Merhaba, Blogunuzu inceledim çok değişik ve güzel.Deri arka planıda çok güzel oturmuş. Sayfa açmanız için videolu bir anlatım var size lik bırakıyorum.Buradan bir inceleyin.Takıldığınız kısım olursa tekrar görüşelim.Birde şablonunuz özel olduğu için bazı kodlama veya uygulamaları kabul etmeyebilir.Ancak sayfanın açılması gerekli.
    Link :
    http://guney59.blogspot.com/2012/09/blog-sayfalar-ile-menu-yapm-resimli-ve.html
    Görüşmek üzere kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  9. Sayın Hocam ilginiz için sonsuz teşekkür ederim ...
    Fakat sanırım kendimi anlatamadım Sayfamıza bakmışsınız sayfamızda bazı linkler var o linkler hep bir başka siteye açılıyor onları eklemekte sorun yaşamıyorum benim istediğim kendi blog sayfamdan aynı adres altında bir başka sayfa açmak örnek vermek gerekirse oguzhan01fm.blogspot.com/radyo.html Gibi yani oguzhan01fm e bağımlı açılan bir ek sayfa daha sonra ben onu ana sayfada link butonu ekleyip başka bir sayfada açmak ana sayfamıza ek olarak sayfa eklemeyi yapamıyorum oysa bir çok blog da görebiliyorum...
    Verdiğim zahmetler için özür dilerim ilginiz için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @oguzhan01fm; Bey bende teşekkür ederim.Evet sayfada tüm likler nerede ise başka sitelere bağlantı veriyor.Blogunuz gerçekten güzel.Değerini koruması için yabancı sitelere bağlantıları bence kaldırmanız size fayda verecektir. Evet konuyu yanlış anlamışım.Anlatımda bir kelime konuyu değiştirebiliyor.Yine yanlış anlamamak adına konuyu ben yazıyorum.Yanlışım varsa lütfen düzeltin.
      1. Açtığınız bir sayfada (oguzhan01fm) bu sayfaya bağlantılı birçok sayfa açabilirsiniz.
      2. Hangi konuda yazı yazarsanız yazın etiketler kısmına
      (oguzhan01fm) yazdığınızda yazılarınız bu başlık altında toplanır.Örnek :(oguzhan01fm)'e tıklandığında farklı yazılar tek bir sayda (oguzhan01fm)adı altında açılır.
      3.Burada konunun özü etiketler kısmına verdiğiniz isimdir.Yani değişik konularda 4 yazınız var diyelim.Bu 4 yazınıza etiketlerde (oguzhan01fm)yazıdınız, (oguzhan01fm) tıklandığında bu etikete bağlı yüzlerce sayfa açabilirsiniz.
      5. Yukarıda anlatılanları yapmak için boş sayfa açmıyorsunuz.İkinci seçenek olan web adresi tıklayıp yazdığınız yazının linki alt tarafa kopyalamak olacaktır.Bu aşamada görülen isim sadece üst kısma yapıştıracağınız (oguzhan01fm) etiketiniz olacak.
      6.Anlatılanları toparlarsak.Şu anda baktığınız sayfanın adı : Blog sitesi kurulumu (üst kısma yazılan)
      Sayfanın linki :
      http://guney59.blogspot.com/2012/01/24sayfalarla-menu-butonu-nasl-yaplr.html (alt kısma yazılan)
      7.Canlı örneğini;
      Sağ tarafda açılan menüde kategorilere tıklayın ve listedeki (Blog sitesi kurulumu) yazısının üzerine mausunuzu getirin. Tarayıcınızın sağ en kısmına bakın şöyle bir ifade gereceksiniz.
      http://guney59.blogspot.com/search/label/Blog%20sitesi%20kurulumu?max-results=10
      Labelden den sonra yazılı olan etiket :(Blog sitesi kurulumu)
      hemen onun devamındaki :?max-results=10 da açılan sayfada görülmesi gereken ad belirtilmiştir.Yani 10 bağlantı linkini göster şeklindedir.
      Herhalde bu defa doğru anlamışımdır.Konu hakkında görüşlerinizi bekleyeceğim.Kolay gelsin.Görüşmek üzere.
      Saygılar.

      Sil
  10. Sayın Hocam mutlaka ki siz anlamış ve çok iyide anlatıyorsunuz bundan kuşkum yok olay benden kaynaklanıyor ben anlatmakta zorlanıyorum bunu da mazur görün 55 yaşından sonra PC öğrenmeye kalkarsanız bunlar başınıza gelmekte normaldir...
    Özür dileyerek ten yaptığım ve yürüdüğüm adımları resimledim resimlerin linklerini size yolluyorum mutlakaki bir yerlerde yanlışlar yapıyorum size zahmet verdiğim içinde çok çok özür diliyorum fakat kafama da takıldı kendimi de frenleyemiyorum şayet olursa sevinirim olmasa da sizi daha fazla rahatsız etmekte istemem her şey için sonsuz teşekkürler...

    http://i1132.photobucket.com/albums/m566/oguzhan_01fm/Blogger1.png

    http://i1132.photobucket.com/albums/m566/oguzhan_01fm/Blogger2.png

    http://i1132.photobucket.com/albums/m566/oguzhan_01fm/Blogger3.png

    http://i1132.photobucket.com/albums/m566/oguzhan_01fm/Blogger4.png

    http://i1132.photobucket.com/albums/m566/oguzhan_01fm/Blogger5.png

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @oguzhan01fm; Bey konu hakkında yanıtla seçeneği ile geri bildirim yaptım size.Konu uzun olduğundan buraya taşıyamadım.Resimli ve linkli açıklamalar mevcut.Yazı size ulaşmazsa lütfen bilgi verin.
      Görüşmek üzere.

      Sil
    2. Merhaba sayın hocam...
      Çok özür dilerim fakat bana hiç bir şey ulaşmamış :(
      Emekleriniz için çok teşekkür ederim...
      Mail olarak yollaya bilirseniz beni çok mutlu etmiş olursunuz...
      ALLAH rahatlık versin...

      Sil
    3. @oguzhan01fm; Bende teşekkür ederim.Hemen mail göndereceğim.Kusura bakmayın bu arada bilgisayara format attım geç cevap yazım.Lütefen mailden sonra tekrar görüşelim ve bu uygulamayı halledelim.Sizden çok ben son duruma getirmek istiyorum.
      Saygı ve Sevgilerimle

      Sil


  11. Günaydın Adnan bey...

    Her şey için sonsuz teşekkürler çok iyisiniz paylaşımcı lığınız mükemmel sizin derslerinizden faydalanan tüm arkadaşlar adına teşekkür ederim...
    Ashmpoo yu indirdim yükledim ve internette nasıl kullanılır diye bir ders videosu aradım ne yazıkki bulamadım sanırım bu bayağı bir eksiklik zamanınız olduğunda nasıl kullanıldığına dair ve hangi elemanın ne işe yaradığına dair bir ders videosu hazırlamanız mümkün mü ???
    Programı açtım o bana baktı ben ona baktım durduk :)
    Tüm emekleriniz için tekrar tekrar teşekkürler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @oguzhan01fm;
      Merhaba Oğuzhan Bey;
      Rica ederim.Blog arkadaşlıkları ,sosyal gelişim ve paylaşımlar bunlar.Ashompo konusunda pek yazmazlar.
      Ancak tabiki bu konuda bir yazı hazırlayabilirim.Aslında yardım sekmesine tıkladığınızda birçok konu açıklaması mevcut.Kısa yollarla neler yapılacağı anlatılıyor.Fakat önerinizi değerlendireceğim.
      Neden olmasın.Çok derine dalmadan konu hakkında açıklama yazarım.Video ilede desteklerim. Yorum ve düşünceleriniz için teşekkür ederim.

      Sil
  12. adnan bey ben sımdı resım dıye bır katagorı kısmı actım o etıketlerde gorunmuyo sızde nıye olabılır ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @gün doguşu
      Bu verdiğim linkteki yazıyı iyi okuyun.Ayrıca video'yuda durdura durdura hemyapın hem izleyin.Kesin olur
      http://guney59.blogspot.com/2012/01/24sayfalarla-menu-butonu-nasl-yaplr.html

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.