Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blogger Blogspot meta tag eklemek

İlk olarak meta tag nedir? Sorusu ile başlayalım ve sonra blogger yani blogspot uzantılı subdomain alt domain için nasıl meta tag eklenir ...

...
Blogspot meta tag eklemek
İlk olarak meta tag nedir? Sorusu ile başlayalım ve sonra blogger yani blogspot uzantılı subdomain alt domain için nasıl meta tag eklenir ondan söz edelim. Meta taglar arama motorlarının web sitelerinize gönderdikleri örümceklerin (spider) okuduğu kodlardır. Web sitenize gelen ziyaretçileriniz bu html tag’ları görmezler. Bunları görmeleri için siteniz üzerindeyken tarayıcıların kaynağını görüntülemesi gerekmektedir.

Description, keywords, author, distribution, content-language, robots, revisit-after v.s. gibi birçok meta tag bulunmaktadır.

Description ve Keywords meta tag etiketleri, Blogger blog'unuza nasıl ekleyeceksiniz aşağıda inceleyelim. Meta tag, sayfalarınızın Ana şablonunda <head>ve</head> kodları arasına eklenir.
1. Blogger kumanda paneline giriş yapın.
2. Şablon → Html'yi Düzenle→ CTRL+F ile aşağıdaki satırı bulun. Aradığınız etiketin hemen üst kısımda olduğunu göreceksiniz.

<b:include data='blog' name='all-head-content'/>
Bulduğunuz bu etiketin hemen altına aşağıdaki kodlarımızı ekliyoruz. Tırnaklara dikkat edelim açık kalırsa hata verir.
<meta content='Açıklamanızı buraya ekleyin' name='description'/>
İlk etiket ile sonraki etiket aynı değildir. Lütfen farklılığa dikkat edin.
<meta content='Anahtar kelimeleri buraya ekleyin' name='keywords'/>
Aşağıda yaptığımız işlemin sonuçları görülmektedir inceleyelim
Resim 1 :
Meta taglar

Resim 2 :

Meta taglar
Description: Web sitenizin tanımıdır.
Keywords: Web sitenizi arama motorlarına anlatan anahtar kelimelerdir. Aralarına virgül koyarak ekleyin. 20 taneden fazla kelime eklememeye dikkat edin. 
Blogger blog’unuza Description meta tag’ı eklemediğinizde info:siteniz.blogspot.com türü sorgularda google'un verdiği karşılığı görürsünüz. Genellikle ilk yazdığınız post'a ait satırları alıyor. Fakat bu Description tag’ını eklerseniz sitenize ait tanım çıkmaktadır. Yukarıdaki resimden ne demek istediğimi anlayabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken önemli bir noktada /> şeklinde görülen etiketlerin kapatılmış olmasıdır. Çünkü blogger'a meta tag eklenerken karışılaşılan sorunların başında tag kapama hatası gelmektedir.

25 yorum

  1. Yanıtlar
    1. @ÖZLEM SEZEN; Hanım bende teşekkür ederim.Faydalı olmasına sevindim.
      Saygılar ve Mutluluklar dilerim.

      Sil
  2. Teşekkür ettim Açıklama kodunu sayenizde öğrendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayalcin
      Yorum için teşekkürler.Siz zaten öğrenmissiniz.

      Sil
  3. Çok güzel anlatmışsınız,çok teşekkür ederim hocam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyun Oyna Yorum için Teşekkürler.Sayfa kaynağınızda sizler çok daha güzel eklemissiniz.

      Sil
  4. Adnan bey Cok önemli konuya değinmişsiniz ve herkesin anlayacağı şekilde paylaşınızı yapmışsınız blogger için Meta-tag cok önemli hatta en can alıcı noktası budur bence şunuda eklemek lazım Meta-taglara 260 kelimeyi gecmeyecek acıklama ve etiketleme yapmak daha önemli sanırım size yine teşekkür eder başarılar dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canlı tv, Uyarı için teşekkür ederim.Yazıyı güncelleyeyeceğim zaten.Çok geride kaldı.Bloglarda dahi birçok değişim sağlandı.Ancak bu yazı önemli konuyu biraz daha görsel hale getirmem gerekli.
      Görüşmek üzere.İyi yayınlar.

      Sil
  5. tüm dediklerinizi uyguladım fakat arama sorgusunda hala son yayından ibareler yer alıyor http://stenddor.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @tolga han
      Merhaba Yukarıdaki yazı Robatlara blogunu tanıtan bir meta etiketidir.Aramalarda bu yazdıklarınız zaten çıkmaz.Sadece blog tanımlaması yapan bir tag dır.Blog yazınızı aramada kontrole ttim.Gerekli görünüm yerinde ve problemsiz.Sizin yapmak istediğiniz konuyu tam anlayamadım.

      Sil
    2. merhaba adnan hocam blgunuzdaki yazıları tamamını çok severek okumuş biri olarak benim blog biraz farklı hile vs.. programları içeriyor ancak. bu meta konusunda gereğini yaptım. dnamik blog kullanıyorum. ama hala aramalarda etiketler ön planda çıkıyor acaba biraz zaman geçmesimi gerekiyor, birde seo ile ilgili bir sorum olacak, seo analizlerde meta yapmadan önceki puan 79 du bunun normali nedir. 100 mü olması gerkiyor yoksa 79 iyimidir. yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

      Sil
    3. @bürütüs
      Merhaba, yazıları severek okumanıza sevindim.Çok teşekkür ederim.
      Hile derken herhalde oyun hileleri ? Şimdi benim kafama takılan bazı konuları önce çözelim. Zaten bunları çözdüğümüzde sizin de sorunlarınız çözülecektir.
      1. bürütüs ismine tıkladığımda "profil uygun değil" çıkıyor ve blogunuzu bulamıyorum.
      2. Dinamik blogger hız ve konum itibari ile en çabuk index alan bir blog yapısına sahiptir.
      3. İnanmıyacaksınız ama 7 senelik bir yazarlık durumum var bir kere olsun meta etiketlerini kullanmadım.Hiçbirinde de yoktur.Zaten gerek te yok.Meta etiketleri çok yakında tamamen kaldırılacak.
      4. Aramalarda etiket ön plana çıkmaz.Büyük bir ihtimalle şablonda bozukluk var ki bu düzeltilebilir.
      Alexa, bing, pinterest meta tanıtım etiketlerinizi bir metin dosyasına alın.Hatta CSS kodlarınıda. Bir tane dahi etiket eklemeyin.şablonu önce klasik bloga alın bir 5 dk önbellekte kalsın sonra dinamik bloga alın.
      Yedeğe aldığınız meta tanıtımları ve CSS kodlarını ekleyin.
      5. Blog isim ve blog tanım kısımları zaten meta etiketleri içermektedir.Tanım kısmına çok fazla olmamak şartı ile blog açıklamarını yazın. Meta etiketi dediğimiz budur zaten.Hiçbirşey yazmasanız bile Blogger sizin yerinize tanımlama yapar.
      SEO analizi derken birşey yapmanıza bile gerek yok.Google Analytics bu iş yeterli.Diğerleri Alexa verileri falan filan.
      Hiçbiri birbirini tutmuyor zaten. Alexa değerlerine bakın, Google PR kaç ona bakın yeterli.Blog linkini yazarsanız daha geniş bilgi verebilirim.

      Sil
    4. merhaba adnan hocam siteizden alıntı yaparak uyguladığım bir kaç deneme yanılmayla ki dinamik blog tam bir bela imiş :) bir çok sorunumu halledebildim gerçekten çok ama çok teşekür ederim...
      seo değerledirme puanım 89 oldu.. zaten blogumdaki bir çok konu gogglede aratıldığında ilk sırada çıkıyordu. ama yandex ve diğerlerinde hiç yoktu. site haritası eklemekten tutunda alexsa ayarlamalarına varana kadar hepsini hallettim sayılır şükür. Yukardai önerilerinizide bu akşam uygulayacağım.
      Big yandex ve diğer bir kaç arama motoruna sitemi taıttım.
      site analizi yaptığımda 5 olumlu 1 olumsuz css 2 ve css3 hataları diyor açıklama raporuda var ama okadarını düzeltmeyi kafam almadı açıkcası :)
      Bu arada evet oyun hileleri üzerine., sitemn adresi
      .
      temmizindir.blogspot.com

      Sil
    5. @bürütüs
      Dinamik blog zor değildir de alışkın olmadığından kaynaklanabilir.Diğerlerinide uygalayın.

      Sil
  6. Merhaba Adnan Bey!
    Blogger Ayarlar-Temel kısmından 500 karakterlik blog tanımı kısmını doldurdum. Ayrıca yine Ayarlar-Arama Tercihlerindeki 150 karakterlik metaları da yazdım. Bunun dışında şablona eklenmesi gereken kodlar var mı?
    Bu anlattıklarınız blogger'ın eski tasarımı için mi? Ben zaten yazı olarak yazdığım için şablon HTML kısmına herhangi bir şey eklemedim. İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Rıdvan ÖZKAN
      Bey merhaba en önemli kısımları yapmışsınız.Meta etiketleri yakında kaldırılacak ama şu anda halen kullanılıyor bilginiz olsun.Yenive eski tasarımlar birleştirildi.Eski tsarım 2013 senesinde özelleştirildi halen de devam ediyor.Yazı kısmında html kısmına sadece youtube videolarını eklersiniz.Birde bazen resim ayarlamalar için gibi konularda bakılır.Diğer önemli konular SEO ve web araçları etiketlerinde mevcut.Zaman zaman bakarsanız kısa zamanda gilişim sağlanır.Örnek olması için basit olarak tek sayfalık veri işaretlemi anlattım.Bu konuyu iyi öğrenmeye bakın.Gelecek bu ve bunun gibi veri işaretlemeleri ile yapılacak.sadece şahsi düşüncem ilerde blogger HTML5 duyarlı uygulamaya geçebilir.tarayıcıda bunun belirtileri görülüyor zaten.Blogger ile adepte edilebilir.Tekrar görüşmek üzere teşekkür ederim.

      Sil
    2. Cevaplar için teşekkür ederim. ''Beni Bilgilendir'' kutucuğunu işaretlemeyi unutmuş olacığım ki size geç dönüş yaptım. Kolay gelsin, iyi çalışmalar.

      Sil
    3. Rıdvan ÖZKAN, Hiç sorun değil farkındayım.bazen bende bu hatayı yapıyorum.Teşekkür ederim.

      Sil
  7. benim büyük bir sorunum var reklam şirketiyle anlaşıyorum onay kodu veriyorlar onay kodu olarak bunu nereye koyacam ?

    (şablona eklediğimde olmuyor)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @komik ali;
      Ali bey merhaba.Blogumun menü kısmında Adsense ismine tıkladığınızda birçok açıklama yapılmakta. Menü kısmını fırsat bulursanız inceleyin lütfen.konuyu farklı bir konu altında açmışsınız.
      Sorunuz cevabı ise, gadgetler sekmesini açın Adsense reklamına tıklayın bir boyut seçin ve kaydedin.gadgeti görülmesini istediğiniz yere konumlandırın.Blogger kullanıyorsanız herhangi bir kod eklemeniz gerekmiyor.Adsense gadgeti hazır kod olarak gelir.

      Sil
  8. google da sayfam neden görünmüyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba SEO hakkında bilgi edinip Web Yönetici araçlarını kullanmanız gerek.

      Sil
  9. Hocam o kodlar temamda bulunmuyor ne yapabilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog şablon kodlarında bunlar yoktur zaten. Blogunuzu arama motorlarına tanıtan tanım ve anahtar kelime uygulamasıdır. Makalede açıklandığı gibi yazpğabilirsiniz.

      Sil
  10. Yapamıyorum hata alıyorum blogspot kullanıyorum

    YanıtlaSil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.