Elektrikli otomobil satışları beklenmedik bir tökezlemeyle karşı karşıya. Daha birkaç ay öncesine kadar büyüme ivmeleri gösteren sektör,...
Elektrikli otomobil satışları beklenmedik bir tökezlemeyle karşı karşıya. Daha birkaç ay öncesine kadar büyüme ivmeleri gösteren sektör, son aylarda satışların yavaşlamasıyla birlikte zorlu döneme girdi. Ford, Tesla ve Mercedes-Benz gibi markalar stratejilerini değiştirmeye başladı.
Elektrikli otomobil satışlarında frene basıldı
Elektrikli araç sektörü, küresel çapta satışların yavaşlamasıyla zorlu bir dönemden geçiyor. Ford, Tesla ve Mercedes-Benz gibi üreticiler, son çeyreklerde beklenenden düşük satışlar ve zayıflayan kârlar açıkladı. Ford, düşen talep nedeniyle F-150 Lightning’i üreten Michigan fabrikasını kapattı.
Tesla’nın Model 3 ve Y araçları da önceki yıllara kıyasla düşük satış başarısı gösterdi. Benzer bir yavaşlama Avrupa pazarında da yaşanıyor. Volkswagen gibi devler, Almanya’daki fabrikalarında üretim kesintilerine hazırlanıyor. Avrupalı markalar, AB tarifelerine rağmen genişleyen Çinli şirketlerin rekabetiyle karşı karşıya.
Bu yavaşlamanın çeşitli nedenleri bulunuyor. Goldman Sachs analistleri, ABD seçimlerine yönelik belirsizlikler, yüksek faiz oranları ve ikinci el araçlara artan ilgiyi olumsuz faktörler olarak gösterdi. Yetersiz şarj altyapısı ve üreticilerin cazip teklifler sunamaması da satışları etkiliyor.
Türkiye’de de benzer bir durum var. 2024 yılının Ocak ile Eylül aylarındaki otomobil ihracat ve ithalat verilerini gösteren raporlara göre hafif ticari araç pazarı, aynı dönem içerisinde geçen yıla oranla yüzde 8,4 azaldı.
Elektrikli araçların yaygınlaşmasının beklendiği bir dönemde bu tür zorlukların yaşanması, şirketlerin daha fazla çaba göstermesi gerektiği anlamına geliyor. Tabii sektörün bu zorlu dönemeci atlatıp atlatamayacağını zamanla göreceğiz.
Hiç yorum yok
Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.