Renault, 1971 yılında piyasaya sürdüğü Renault 17 coupe modelini, modern bir dokunuşla elektrikli R17 ismiyle yeniden tasarladı. Elektr...
Renault, 1971 yılında piyasaya sürdüğü Renault 17 coupe modelini, modern bir dokunuşla elektrikli R17 ismiyle yeniden tasarladı.
Elektrikli araç teknolojisi hızla gelişirken, otomobil dünyası da klasik tasarımlara yeniden hayat veriyor. Renault, 1971 yılında piyasaya sürdüğü Renault 17 coupe modelini modern bir dokunuşla yeniden tasarlayarak, R17 elektrikli konsept modelini tanıttı. Hem retro havası hem de modern teknolojiye sahip olan araç, 400 kilometre menzile sahip. İşte aracın tüm detayları…
Renault, 1971 tasarımından ilham alan R17 isimli yeni elektrikli araç konseptini tanıttı
Yeni R17, klasik modelin DNA’sını korurken, modern elektrikli araç tasarımına uygun detaylarla bezenmiş. Orijinal Renault 17’ye göre 6.7 inç (17 cm) daha uzun olan model, karbon fiber şasi sayesinde hafif ve dayanıklı bir yapıya sahip. Aracın ön kısmında dikkat çeken en büyük değişiklik, klasik yuvarlak farların yerini ince ve dikdörtgen LED ışık şeritlerinin alması.
Yan pencerelerin arkasındaki ızgaralar ve arka bölümde kullanılan mat siyah detaylar, klasik modeli yeniden hatırlatırken, modern aerodinamik detaylar da araca teknolojiye uygun bir stil katıyor. Galaksi kahverengisi adı verilen özel bir renkle kaplanan araç, dikkatleri üzerine çekecek şıklıkta.
Renault, R17 modelinin iç mekanında da modern dokunuşlarla geçmişe selam veriyor. Klasik modelde bulunan yuvarlak direksiyon simidi yerini, daha fütüristik görünen kare bir direksiyon simidine bırakmış. Ayrıca, eski modelde yer alan 17 analog gösterge paneli, yerini 4 adet dijital ekrana bırakarak sade ve şık bir görünüm kazandırmış. Ayrıca, orta konsolda bulunan dokunmatik ekran, tüm araç fonksiyonlarını kontrol etmeye de izin veriyor.
İç tasarımda kullanılan kahverengi merinos yünü ve bej tonlarında kumaşlar, araca lüks bir dokunuş katmış. R17, sadece görünümüyle değil, performansıyla da dikkat çekiyor. 270 beygir gücündeki elektrik motoru ile nostaljik araç, modern bir canavara dönüştürülmüş. Araç, tam şarjla 248 mil (yaklaşık 400 kilometre) menzil sunuyor.
Yani, şehir içi ve kısa mesafe yolculuklar için fazlasıyla yeterli. Ayrıca, aracın hafifliği ve aerodinamik yapısı sayesinde enerji verimliliği de oldukça yüksek. Şu an için Renault R17 sadece bir konsept araç olarak tanıtıldı. Ancak Renault yetkilileri, bu araca gösterilecek ilginin yüksek olması durumunda seri üretime geçebileceklerini söylüyor. Eğer üretime geçerse, konsept araçtaki birçok estetik ve teknolojik özelliğin korunması planlanıyor.
Hiç yorum yok
Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.