Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Samsun, kenevirin merkezi olacak

MÜSİAD Milli ve Yerli Üretim Üst Kurulu Başkanı Soner Meşe , dünyanın en kaliteli kenevir tohumu nun Samsun'da bulunduğunu belirterek...

...
MÜSİAD Milli ve Yerli Üretim Üst Kurulu Başkanı Soner Meşe, dünyanın en kaliteli kenevir tohumunun Samsun'da bulunduğunu belirterek, 'MÜSİAD olarak kenevirde Samsun'u pilot il seçtik' dedi.

MÜSİAD Samsun Şubesi 21. Olağan Genel Kurulu'na katılan MÜSİAD Milli ve Yerli Üretim Üst Kurulu Başkanı Soner Meşe, Samsun'da bulunma nedeninin kenevir olduğunu söyledi. 


Meşe, dünyanın en kaliteli kenevir tohumunun Samsun'da olduğunu söyleyerek, "MÜSİAD olarak kenevirde Samsun'u pilot il seçtik. Kenevirde Samsun bir adım atarsa biz iki adım atmaya hazırız" ifadelerini kullandı.


TÜRK KENEVİRİ TESCİLLENMELİ
Meşe, Türkiye'de bazı stratejik ürünlerin üretimine izin verilmediğini belirterek, "Örnek olarak polyeter polyol ürünü ülkemize gelmediğinde, otomotiv, buzdolabı, mobilya, inşaat sektörü duruyor. Bunun gibi ürünleri belirleyerek, üretimini sağlamalı ve kimseye muhtaç kalmamalıyız. 


Bu nedenle Türk keneviri adı tescillenmeli. Kenevirde Türkiye'nin ana ili Samsun. Merkezi de Vezirköprü Narlı Köyü. Türk kenevirinin dünyada eşi benzeri yok. Kökünden çiçeğine müthiş bir cevher. Sadece çiçeğinden dünyada 100 milyar dolarlık üretim yapılıyor ve dünyanın en kaliteli tohumu bizde" şeklinde konuştu.

ÇALIŞMALAR BAŞLAMALI

Keneverin kökünden çiçeğine kadar büyük bir üretim sağlayacağını vurgulayan Meşe, Samsun Valisi Osman Kaymak'a endüstriyel Türk keneviri çalışmalarının Samsun'da başlanması için ricada bulundu. Meşe, Türk keneviri araştırma enstitüsü kurulmasının gerektiğini söyleyerek, "Amasya, Kastamonu, Samsun üçgeninde tohumlar yerleştirilip sanayiye dönüştürülmeli. 


Kenevirden elde edilecek selüloz ve iplik için Samsun'da fabrikalar kurulmalı. Kanserin en önemli ilacı kenevirdir, MS hastalığının tek çözümüdür. Siz bunun yanında olursanız MÜSİAD olarak her gün burada olmaya hazırız" diye konuştu.


Kaynak: http://www.habergazetesi.com.tr/haber/5428838/samsun-kenevirin-merkezi-olacak

Hiç yorum yok

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.