Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Yeni Alexa Sitede Site Kaydı Nasıl Yapılır ?

Alexa.com yeni site görünümüne geçiyor .Web siteniz için site doğrulama meta kodu nasıl alınacak, site şablon kodlarına nasıl eklenecek v...

...
Yeni Alexa  Site görünümü değişti
Alexa.com yeni site görünümüne geçiyor.Web siteniz için site doğrulama meta kodu nasıl alınacak, site şablon kodlarına nasıl eklenecek ve siteniz Alexa tarafından nasıl onaylanacak! Alexa sitesinden bloglarımıza eklediğimiz Dünya Trafik istatistik Widget’i kaldırıldı. Eskiden Widget kodunu alıp bloglarımıza ekleyebiliyorduk. Blog veya Sitenizde Alexa verilerinin işlenmesi ve sonuçları görebilmeniz için tek yapmanız gereken işlem Alexa Meta etiketini site şablon kodlarınıza eklemek ve Tarayıcı uzantısını kurmakdır. Alexa.com Seo ve trafiği neden bu kadar önemlidir ilgili bağlantı linkinden inceleyin.

Alexa Meta etiketi blog şablonuna nasıl eklenir ?

1. Alexa sitesine giriş yapıyoruz.Kısa süre önce giriş yapmadı iseniz, Alexa yeni site görünümüne geçiş yapmanız için size bir mesaj gösterecektir.Yeni site görünümüne geçiş yaparak yeni görünüme şimdiden alışın.
2. Blogger TR geçiş döneminden önce blog’unuzun subdomain görünümü blogspot.com olarak görülmekteydi. Blogger, blogspot.com.tr uzantısı eklendikten sonra veri akışı ve bazı istatiki değerler değişti.Ancak bu değerler yok olmadı.Alexa sitesine daha önce kayıtlı olan sitenizin son ekinde şu anda TR uzantısı görülmemektedir. Alexa ile Blog uzantınızı hemen entegre ederek şu anda mevcut Blogger uzantınızı ve Dünya Trafik istatiklerinizin daha verimli çalışması için aşağıdaki adımları takip etmeniz yeterli olacaktır. Bu işlemler Alexa verileriniz daha hızlı değişmesine ve doğru olanı yapmanıza neden olacaktır.
3. Alexa sitesinde (My Dashboard) Kontrol paneline tıklayın. Sitenizi bulun.
Türkçe çevirili görünüm
Alexa Site iddiası nasıl yapılır
4. Site yönetimi → Site iddiası ismine tıklayın. Seçenek penceresi açılacaktır.
5. Açılan pencerede 1 No’lu seçenek ücretli site kullananlar içindir. Siz 2 No’lu seçene tıklayacaksınız. (Yöntem) 
İngilizce görünüm
İngilizce görünüm
6. Meta etiket kodları açılacaktır.Burada dikkat etmeniz gereken nokta Google Chrome yazıyı Ülke dilinize göre çeviri yapacağından alacağınız Meta etiket kod araları açılacağından, bu kodu şablona eklediğinizde başarılı olamadı iletisi alacağınızdan dolayı ; Chrome üst kısmında dil çevirisini Orj. konumuna alın.
7. Alexa meta kodunu ekleyeceğiniz Blog’unuzun şablon → Html’yi düzenle ile şablon kodlarınızı açın. En üst kısımda bulunan “ head” kodunun hemen altına Alexa meta etiketini ekleyin ve kaydedin.
8. Alexa istesine dönün ve “Verify my ID” kimliği doğrula, sekmesine tıklayın. Sitenizin başarılı olarak iddia edildiği yeşil onay iletisini çıkacaktır.Bir müddet sonra Alexa panelinizde blogspot uzantısının TR olduğunu göreceksiniz.
9. Alexa tarayıcı eklentisiniz Ana sayfaya tıklayın alt kısımlara indiğinizde tarayıcı resimleriniz göreceksiniz.Hangi tarayıcıyı kullanıyor iseniz İcon üzerine tıkladığınızda tarayıcı uzantısını kurmanız gereken ileti açılacaktık. Install Alexa Extension ismine tıklayın.Google Web Magazası uzantı kurulumu penceresinden kurulumu tamamlayabilirsiniz.

26 yorum

  1. Merhaba,
    siteye üye oldum dashboard kısmına girip sitemin url sini yazdıktan sonra yönlendiğim sayfada hep paralı yerler çıkıyor site komple ingilizce ve dediğiniz Site yönetimi → Site iddiası yerini bulamıyorum ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Hazel Çelik;
      Merhaba, Yukarıda 2. resmin altında 4. madde (4. Site yönetimi → Site iddiası ismine tıklayın. Seçenek penceresi açılacaktır.) Mausu ok işaretine yanaştırın açıldığını göreceksiniz. Resime dikkat edin en kısımda site iddia yazılı (Claim your site) bu isme tıklayın.2. no'lu daireye tıklayın.Meta kodunu alarak şablona ekleyin.Yukarıda anlattığım yerleri adım adım uygularsanız hiçbir paralı yere geçiş yapmazsınız.Çünki konuyu birebir anlaşılması için test bloglarında yaşayarak ve hata oranlarını görerek anlattım.Sorun yaşarsanız yaşadığınız kısmı lütfen tekrar görüşelim.

      Sil
  2. hocam yeni halinde alexa sitesinden nasıl alexa widget ekleyebilirm siteye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halis bey yukarıda anlatılanları adım adım yaparsanız ekleyebilirsiniz.Yazıyı yazarken adım adım yaparak eksiklik ve karışıklık olmasın diye satır satır yazdım.Bu nedenle bu yazıdan başka bir anlatım da mevcut değil.Yazıda "Dünya Trafik istatistik Widget’i kaldırıldı." şeklinde ifade ettim.Siz tarayıcınıza uzantı ekleyeceksiniz.

      Sil
  3. tools kısmına baktım ama bulamadım

    YanıtlaSil
  4. Siz mevcur site icin anlatmissiniz.Yeni site eklemek kesinlikle parali.

    YanıtlaSil
  5. Siz mevcut site uzerine anlatmissiniz.Yeni site eklemek istersek kesinlikle parali.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @godaju;
      Ben ücretsiz kullanıyorum.Siz yanlış yerlerden giriş yapmışsınız.Paralı olan kısmı seçmişsiniz.Ancak bu soruyu birkaç kişi daha sordu.Hemen konuyu anlatan basit bir anlatım ve video çekimi yapmaya çalışacağım.Tekrar yazıyı bir kontrol ederek nerede yanlış yaptığınızı lütfen kontrol edin.Takıldığınız yeri bana yazın.

      Sil
  6. Merhaba,benimde ucretsiz kullandigim 2 adet sitem var.Ancak su an yeni site eklemek istedigimizde para istiyor.Yanlis yapilabilecek hicbir ikon yok.Add my site.Baska hicbisey yok.Domaini yazdiginiz an aylik 10 dolar istiyor.Bilmedigim birsey var ise ogrenmek isterim.Tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @godaju;
      Merhaba, konuyu hemen yazıya döküyorum.Video için biraz zaman alabilir.Konuyu daha net ve kısa zamanda uygulayabileceksiniz.Görüşmek üzere teşekkür ederim.

      Sil
    2. @godaju;Merhaba elimdeki tüm siteler kayıtlı olduğundan senin vereceğin bir site linki üzerinden anlatım yapmayı düşünüyorum.Müsade edersen hangi site ise bana bildirir misin.Bir com uzantılı siten kayıtlı birde blogger uzantılı mevcut.Bu blogu video kayıt sırasında kullanmak için senden haber bekliyorum.
      http://godaju.blogspot.com.tr/

      Sil
  7. Merhaba,oncelikle size tesekkur ederim.Evet godaju domaini ile 2 adet albirhediye.com domaini ile de 1 adet daha toplam 3 adet site mevcut.Yeni ekleyecegimiz com.tr uzantili www.reklamatay.com.tr .Ancak bunu her ne kadar dogrulayamayacak olsanizda kendi alexa hesabinizla eklemeye calisacaksiniz.Bu konudaki cozumunuz nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @godaju;Merhaba, yorumların çift gelmesi normal.Sunucu tarafında blogger'a da gittiğinden aynı yorum çift olarak geliyor.Ekleme işlemini bir yere kadar getireceğim. Kodu eklemedikten sonra kayıt olma durumu sorun yaratmayacaktır. Ancak yinede risk almamak için kendi bloglarımdan birini de kullanabilirim.Ancak sayfa görselleri değiştiğinden anlatım eksik kalıyor.Bu nedenle sizin Blogger sitenizi denemek istedim.Blogunuza erişimim olmadığından ve kodu ekleyemediğimizden dolayı zaten site iddiası olmayacaktır.Sonuç olarak anlatımıda yarıda kesme duruunda kalacağımdan videoda bir eksiklik olacaktır.Neyse ben test bloglarımdan birini denemeye çalışırım.Herhalde başarı olacaktır.İlginiz için ayrıca teşekkür ederim.Sitenizin biri zaten mevcut.My dasboard girerseniz göreceksiniz.

      Sil
  8. Sanirim yorumlar cift gidiyor.

    YanıtlaSil
  9. Degerli Adnan bey,ben yaklasik 4 yildir alexa kullaniyorum.Daha onceden sitelerimizi ekliyorduk.Ekli olan siteye mudahelede sorun zaten yok.Artik sifirdan yeni bir site eklerken hicbir secenegimiz yok.Yeni site ekle diyoruz,domain giriyoruz direk olarak odeme sayfasi karsinizda.En ufak baska bir link yok orada.En azindan buradan tarif ederseniz bizde bakalim.Video vs zahmete girmenize gerek yok.Herhangi bir domain icin de yapabilirsiniz bunu.Alexa hesabinizla girin yeni bir domain eklemeye calisin sonuc ortada.Ben alexanin artik tamamen parali oldugunu dusunuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @godaju; Haklısınız bu yeni site görünüm biraz paralıya ağırlık verilerek yapılmış.Ücretsiz kullanım da zorlaştırılmış.Ancak şu verdiğim linkten bir giriş yapmaya çalışın lütfen.Bende normal görülen sizde farklı çıkma durumu oluşturabilir.Sonuç olumlu ise geri dönüş yaparsanız yazıyı da fazla uzatmadan kısa keserek anlatmaya çalışırım.Allak bullak yaptılar her şeyi inanın.
      Giriş linki : http://www.alexa.com/pro/subscription/claim?site

      Sil
  10. Çok teşekkür ederim değerli yorumlarınız için.Malesef link doğrulamaya yönleniyor zaten.Alexa dünyada önemli belki ancak çokta canımızı sıkmamak gerekir.Türkiye de bu kadar etkin olduğunu,google ın artık alexayı çokta önemsemediğini düşünüyorum.Bunun sebebi olarakta kendimce alexanın doğallığını kaybetmeye başladığını düşünmem.Aylık 150 dolar gibi bir para öderseniz alexanın sizi nasılda yükselttiğini göreceksiniz.Kısaca artık bunun kullanıldığını düşünüyorum.Mesele basic hesap ile aylık 10 dolar vermek değil.Kim veremez 20 lira parayı aylık? Ancak bunun boşa gideceğini düşünüyorum.Herkes sitesini benzersiz ve doğal yapmaya çalışsın herhangi bir tool a ihtiyaç kalmaz.Google gereken değeri verecektir.Saygılarımla,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @godaju; Merhaba bende teşekkür ederim.Link doğrulama dediğiniz site iddiası ise doğru yerdesiniz.Ücretli kısma atıyor ise gereksiz zaten. Alexa önemini yitirmez çünki tüm domain siteleri verileri bu site üzerinden alıyor.Bu nedenle şımarmış biraz.Zaten yazımıda bu amaçla yazıyorum.İşi biraz zorlaştırmış.şimdi bende daha önce eklediğim bir blogumu tekrar ekleyerek anlatımı video ya dökeceğim.En azından bu olumsuz zinciri kırma adına.Görüşmek üzere tekrar teşekkürler.Video çekimini yapmayacaktım ama bu sözlerinizden sonra yapmam gerektiğini düşündüm.Kolay gelsin.

      Sil
  11. Adnan bey merhaba ben alexaya kayıt olmuştum bildiğiniz gibi yalnız google aramasına blogbirikim yazdığım zaman sitemin altında tr ve com olmak üzere iki alexa kaydı çıkıyor ve com uzantılı olan verileri göstermiyor paralı olmuş her halde haberiniz varmı bi bakarmısınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Mustafa dertli ; Bey Alexa sitesinin yenilenmesin itibaren gerekli tüm açıklamaları yazdım. Bu açıklamaları sidebar kategoriler Alexa ismine tıkladığınızda birçok soru ve ceapları bulabileceksiniz. Zaten öncedende paralıydı. Site görünümü ile bazı uygulamalar değişti, bu konularıda Alexa kategorisnde açıkladım.

      Sil
  12. Adnan bey tr ücretsiz com ücretli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Mustafa dertli ; Bey böyle bir şey yok. Youtube videosunu izledi iseniz nasıl yapılacağını anlatıyorum. Com, Tr ayrımı yok ve olmazda zaten.

      Sil
  13. Adnan bey şimdi aklıma geldi alexaya kayıt olduğum zaman com ve tr ikiside ücretsiz di son 10 veya 12 gün dür com ücretli oldu bilginize

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Mustafa dertli ; Bey,Ben konuyu biliyorum siz iyice araştırın.Tr ülkeye ait bir durum. Com özel bir bağlantı ve isteğe ait kayıt seçeneği mevcut.Sizin com uzantılıdı blogunuz tr yönlendirmesi ile com olarak dönüşüm sağlıyor.Veri normalde tr olarak işleniyor.

      Sil
  14. adan bey site urlsini girerken http://blogbirikim.blogspot.com.tr/ mi yoksa
    http://blogbirikim.blogspot.com şeklindemi gireceğiz sorun burda her halde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Mustafa dertli ;Bey Blogger Türkiye uygulamasında TR kullandığı için com uzantısı çalışmayacaktır. Bu nedenle uzantının sonuna TR ekleyin. farklı bloglarınız varsa onlar içinde ayrıca Alexa girişi yapın. Com uzantısı çalışmayacaktır.Sizin domain uzantısının com olduğuna bakmayın. Verileriniz tr.com olarak Google sunucularına işlenir, yönlendirmeler ile siz sadece com görürsünüz.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.