Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blogger Blog Nasıl Kurulur Videolu Anlatım

Google ürünlerinden Blogger ile Blog açmak çok basittir. Google Gmail hesabınız varsa 5 dakika bile sürmeden bir blog sahibi olabilirsi...

...
Bloger Blog Açma
Google ürünlerinden Blogger ile Blog açmak çok basittir. Google Gmail hesabınız varsa 5 dakika bile sürmeden bir blog sahibi olabilirsiniz. Blog sahibi olduğunuzda kendinize ait olan her konuyu paylaşarak web ortamına aktarabilir kendi kütüphanenenizi oluşturabilirsiniz. En önemlisi hiçbir yaş sınırı olmadan geleceğe adınızı işleterek 2 yıl önceki resim, şiir, edebi eser, aile fotoları, sevdiğiniz filim görseli, videolarınızı gibi birçok paylaşımlarınızı web ortamında saklayarak bir arşiv oluşturmanız mümkündür.

Birçok meslek dalı vardır. Size fikir vermesi için bu meslekleri kısaca yazacağım. Sadece hayal gücünüzün harekete geçmesini sağlayacak size fikir verecek bir örnekle başlamak istiyorum. Bu örnekten sonra çok kısa kazırladığım blog açma videosunu izleyebilirsiniz.

Her meslek alanının yazmaya değer bir konusu vardır ;

Öğretmen, işçi, memur, sanatkar, emekli, boşda gezer işsiz (işsizler için önemle kendilerini web de tanıtabilirler ) bankacı, reklamcı, networkcu, ev hanımı vs bu kadarı herhalde yeterli olacaktır.

Örneklerimizden iki tanesini yazıyorum ;

Öğretmen : Blog açarak boş kaldığı zamanlarda web ortamını da öğrenip geliştirmesini sağlayacak bir uygulamadır. Pozisyonu eğitimcidir. Bu potansiyelini her an aktif potansiyel haline getirebilir. Öğretmen ve öğrencileri ile kaynaşma sağlayacak fikir alışverişlerinin oluşabileceği yazılar yazabilir. Yazıları aynı zamanda toplum için de izleyici bulacaktır.

Yapacağı çalışma ile kendine bir arşiv oluşturarak kaynak yaratabilir. Bu kaynağı iler ki senelerde alacağı bir domain ile para kazanmak için de kullanabilir. Basit bir açıklama yaptım.Siz artık hayal gücünüz ile bu düşünceleri genişletebilirsiniz.

Ev hanımı : Çalışmayan birçok ev hanımı vardır. Ev işlerini, yemek, terzilik, örgü gibi becerilerini yazabilir. Hatta biraz daha geliştirelim yaptığı işleri kendi çevresine veya topluma satarak para da kazabilir. Bu işi şu anda yapan birçok bayan blogcu arkadaşımız mevcuttur. Blog çalışmalarınıda çok güzel ve hızlı bir şekilde geliştirmektedirler. Blog çalışmalarını bayanlar çok hızlı kavrayarak, hayal güçleri ile birçok yenilik getirebiliyorlar. Örneğin bir blogu, bir anda yemek odasına, moble dekarasyonuna çevirebiliyorlar.

Herhalde bu kadar açıklama sizleri bir noktaya getirmiştir. Şimdi bir blog açmak için gereken süremizi kullanarak ne yapılması gerek kısa bir açıklamadan sonra video ile besleyelim ve yeni hayata başlamanızı sağlayalım. Şimdiden herkese kolay gelsin.

Yapılacak işlemler :

1. Google Gmail hesabınızla giriş yapın. Gmail hesabınız yoksa gamil hesabı nasıl açılır inceleyerek hemen hesap açabilirsiniz.
2. Gmail hesabınız varsa ve şimdiye kadar blogger ile blog açmadı iseniz hesap açma penceresinin sol altında blogger resmini göreceksiniz buraya tıklayarakta giriş yapabilirsiniz.
3. Google hesabınız ile emailinizi açtığınızda siyah araç çubuğu (Gbar) Daha fazlası sekmesinde Blogger yazısına tıklayarakda giriş yapmanız mümkündür.

Google Gmail Gbar blogger sekmesi
Blogumuzu nasıl açacağız :
1. Yeni blog sekmesine tıklayın
2. Üst kısma blog başlığı dediğimiz bir isim giri (daha sonra değişebilirsiniz.
3. Hemen alt kısımda blog URL’si olacak blog adınızı gireceksiniz. Burada şuna dikkat edin Blog Url sini değiştiremezsiniz bir kere giriş yapabilirsiniz. onun için iyi bir isim seçin.
4. Seçeceğiniz isimde (ş,ç,ğ,ı,) bu gibi harfler kullanılmaz unutmayın.
5. Blog URL nizi yazdığınızda bir başkası tarafından kullanılmıyorsa sağ tarafda onay işaretini göreceksiniz.
Blogumuzun başlık ismini ve URL kısmını yazdık deavma sekmesi ile devam ediyoruz.
6. Açılan pencereden herhangi bir şablon seçebelirsiniz. Hiçbir seçim yapmazsanız otomatikman Dinamik blog teması yüklenecektir.Daha sonra değişim yapabilirsiniz.
yaklaşık bir hafta bu konuyu peşpeşe işleyerek yazıları bir yerde tutmaya çalışacağım. Bir hafta içinde tüm alanlar hakkında tek tek ne yapılacak yazacağım ve video ilede destek vereceğim. Bu nedenle yazılarımı takip etmenizi öneririm.
Yazılarımı takip edebilmeniz için blogumun en alt sağ sekmede açılan menü altında (Subscribe) Abone Ol penceresinde email’inizi yazıp (Submit) Gönderme ile takibe alabilirsiniz. Veya buraya tıklayarak abone olabilirsiniz.
Sonuç :
1. Blogger Blog başlık ismimizi oluşturacağız
2. Blogger Blog için kendi alan adımızı (URL) oluşturacağız.
3. Temamızı seçeceğiz veya otomatik açılan temayı kullanacağız.
Bir sonraki yazımda blog yapılandırmaları ile devam edeceğim. Takip edin İzlemede kalın. Görüş ve isteklerinizi yorumlarda belirtin lütfen.
Örnek :
Blog Başlığımız : Blogunu Kur olsun
Blog URL linkimizde : guney6 olarak belirleyeceğim.bir başkası bu ismi almadı ise kuruluma bu şekilde başlayacağız.
Sonuç URL’miz : http://guney6.blogspot.com/

Blogger Blog nasıl açılır videomuzu izleyelim

10 yorum

  1. Adnan bey merhaba, size çok komik bir soru soracağım. El yordamıyla kurduğum ve henüz yapılandırma konularını yeni yeni öğrenmeye başladığım, görünümü son derece sıradan iki tane bloğum var. Bloglarımı güzelleştirmek için kendimi eğitmek istiyorum. Bunun için deneme bloğu açmaya çalışıyorum blogger'da fakat beceremedim. Bir türlü isim alamıyorum. Gmail adresimi aldım. Yeni blog aç sekmesini tıklayınca gelen pencerede başlık kısımına deneme1-2 yazıyorum fakat alt satıra blog adresi olarak ne yazarsam yazayım bir türlü kabul edilmiyor. Tek bir harf yazıyorum o harfe bile malesef bu adres kullanımda değil yazıyor. Kendi bloglarımı açarken nasıl yaptım hatırlamıyorum. Bana yardım eder misiniz? cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @gunes gungun
      Merhaba; Lütfen öğrenmenin komikliği olmaz.Çok doğal bir işlemdir.Hepimiz öğrenerek bir yerlere geliyoruz. kendinize haksızlık yapmayın lütfen.Sorunuzu çok basit bir şekilde açıklim. Başlık istediğinizi yazabilirsiniz kabul eder.URL kısmına şunu yazın test blogu açacaksınız bir sıra takip etsin.
      gungor1 veya gungortest, bu ismi sonuna ardışık rakamlar koyarak birçok test blogu açabilirsiniz.

      Sil
  2. Hızlı cevabınız için çok teşekkür ederim. Sorunun ne olduğunu anlayamıyorum. Adres yazmam gereken yere; deneme1 yazdım. Daha "d" harfini yazarken -malesef bu blog adresi kullanılabilir durumda değil- yazıyor. www.deneme1 yazıyorum, tamamlarken aynı mesaj geliyor. Başlığa www.denem1.blogspot yazıyorum, adrese de aynısını yazıyorum hep aynı sonuç. başlığa sadece kelimeyi yazıp altına tam adresi yazmaya çalışıyorum. Hertürlü kombini denedim. sonuç hep aynı. İsim olarak onlarca isim denedim. kalemler1, dnme1, kendi ismim. Aklıma gelebilecek her türlü kelimeyi yazdım ama sonuç alamadım. Sorumun komikliği şuradan kaynaklanıyor, bir tanesini henüz bir ay önce açtığım iki tane bloğum var.
    www.kirkabirkala.blogspot.com
    www.kizlarimlabuyuyorum.blogspot.com Peki ben blogları açmayı nasıl becerdim acaba :) ?????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @gunes gungun
      Bey; bende teşekkür ederim. Cevap için dahada hızlı olabilirdim biraz beklemek istedim açıkcası. Uygulama üzerinde araçtırma yapmak ve bulmak için biraz beklemek zorunda kaldım.Normalde blogların başın da www olmaz subdomain olduklarından kendi alan adımız olmadığından dolayı www kullanamıyoruz. Yukarıda anlattığımı denediniz mi acaba.Bu konuda birşey yazmamıssınız. Blog ismi yazdığınız yere sadece isim yazacaksınız.Diğer kısımları zaten otomatik gelecektir.

      Sil
  3. Adnan bey merhaba, az önce "dnmblg1" diye isim yazdım bu sefer kabul etti. Demek ki çok büyük bir tesadüf sonucu benim saçma isimler diye nitelendirdiğim isimlerde de bloglar var. Bu isimler arasında "deneme1-2, ktplar1, testi1, .. daha sayamıyacağım bir sürü isim. Cevabınız için tekrar teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Günışığı
      Merhaba ; maalesef birçok isim olabiliyor.Herkes deneme amaçlı test blogu açıyor.Aslında soy isminiz numara veya rakam takiplide açabilirdiniz.Örnek: gunisigi1, 2, 55,555 gibi sonuna rakamlar ekleyerek.Ama sonuç önemli tabiy ki. Sonuca ulaşmanıza sevindim. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Diğer kullanabileceğiniz konuları, gadgetler, web araçları, eklentiler, sosyal paylaşım vs gibi kategori sekmesine tıkladığınızda ulaşabilirsiniz.Görüşmek üzere kolay gelsin.

      Sil
  4. iyi günler..ben de uzun süredir blogger kullanıyorum ama 2.bir blog açtım,fakat adres kısmının sonunda bir takım harf ve rakamlar çıkıyor ..( blogspot.com/#axzz2gLhYGhMh ) bunu anlamadım..sorunu bir türlü çözemedim..ne olduğunu biliyor musunuz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Bilge Dünyamız
      yakın zamanda TYNT eklentisini kullandınız mı ? Link sonundaki hastag eki genelde TYNT eklentisinde bağlantının sonunda çıkar.

      Sil
    2. kusura bakmayın biraz uzun zaman oldu ama proplemi çözdüm..sorun şablonun kendsindeymiş..şablon değiştirmiştim,şablona bu eklentiyi koymuşlar herhalde..bende şablonu değiştirdim,başkasını koullandım..sorun böylece çözüldü..teşekkür ederim cevabınız için..

      Sil
    3. @Bilge Dünyamız
      Tema değişiminde tüm eklentiler yok olur.Kodalr da bu bilmememiz gereken ilk kural zaten.Diğeride yedek almayı bilmektir.Zaman zaman şablonları değişiriz.Bu nedenle eklediğimiz kodlar,CSS leri bir yere yedek almakta fayda vardır.Şablona bu eklentiyi koymazlar.Ancak böyle bir kod varsa ki çok uzak bir ihtimal şablon yapımcısına backling vereceğiniz gizli bir JS kodudur.Neyse düzeldiğine sevindim.Önemli olan sonucun başarılı olması.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.