Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Yazılarda Alıntı Sekmesinin Kullanımı

Blog yazılarınızda, farklı siteden aldığınız bir yazı varsa, yazı panelinizdeki alıntı sekmesini mutlaka kullanın. Alıntı sekmesini kullan...

...
Yazılarda Alıntı Sekmesinin Kullan
Blog yazılarınızda, farklı siteden aldığınız bir yazı varsa, yazı panelinizdeki alıntı sekmesini mutlaka kullanın. Alıntı sekmesini kullandığınızda, arama robatlarına bunu bildirerek, Arama Motoru Optimizasyonu, yani SEO uygulamasına uyum sağlamış olursunuz. Dolayısı ile siteniz/blog’unuz değer kaybetmez.Bir kopya sitesi olmaktan çıkar.Burda dikkat etmemiz gereken bir kaç nokta çok önemlidir.

Blogger Yazılarında Alıntı Sekmesi
→ Alıntı yazısını, alıntı ikonu ile belirlemek  
  Alıntı ikonu resmi

Yazınızın başından, bittiği yere kadar seçin ve bu icona tıklayın.
Hepsi bu kadar mı ? Hayır.Alıntı yaptığınız yazınıza mutlaka bir değer katacak sizin öz düşüncelerinizi yansıtan eğitici yazılar eklemelisiniz ki, kopya yazı içerik durumundan kurtulsun. Bu demek değildir ki bu işlemi yaptığımızda kopya içerik yazısından kurtuluyoruz. Aldığınız yazı bir özettir.Kalan kısmı ise size aittir. Hepsi toplandığında bir bütün oluşturmalıdır. Yoksa Google Algoritmaları tarafından listeye farklı eklenirsiniz.
Yaptığınız iş, Okyanusta bir damla kadar olsa da, zamanla o damlalar büyüyerek deniz haline gelebilir.
→ Farklı yerlerden aldığınız yazılara mutlaka kaynak belirtin. Emeğe saygılı olmalıyız.
→ Kaynak nasıl belirtilir ;
Yazıyı aldığınız sayfanın tarayıcıdaki yazı URL’sini kopyalayıp, kaynak yazdığınız yazınızda bağlantı linki vererek.
Örnek : tarayıcıdaki bağlantı linkimiz bu olsun ;
http://guney59.blogspot.com/2013/03/blogger-kumanda-panel-eklentileri.html
Yazımızda Bu olsun : Kaynak
Kaynak kelimesine tıklandığında yazının alındığı sayfayı işaret etsin ve açsın.Yoksa yaptığınız işlemin hiçbir anlamı olmaz.
→ Kaynağı link veya yazı olarakta belirtebilirsiniz.
Nofollow : Takip etme. Bu bağlantıyı kullanmamaya bakın. Takip edilmemesi gereken bir iş yapmıyoruz.Açık ve net olmaya bakalım. Hem kaynak belirtip, hemde takip etme demek, bana göre çok anlamsız. Google uyumuyor. Kimin ne yaptığını çok iyi biliyor. Nofollow’u işaretlediğinizde bunu okuyucu bilemez ama Google robotları çok iyi anlar. Yazıyı pas geçer. Dürüst olmakta fayda vardır.


9 yorum

  1. Hocam arkadaşımın birkaç yazısını yorumlamak için yayınladım lakin isim de BELİRTTİM ve yorumladım. Kikendisin den izin alrak bunu yaptım çünkü tanıdığım bir insan bu konu da ne düşünüyorsunuz? Yani yazısını blogda yayınladım ve kendi yorumumu yaptım. Lakin bana ait olamayan düşüncenin kime ait olduğun belirttim ve bunu arkadaşımdan izin alarak yaprım. Bu konu da nedüşünüyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @sami eski
      Bey; Çok doğal bir davranış sergilemissiniz.Zaten kaynak vermissiniz.Arkadaşınız o yazıyı başka bir yerde yayınladı ise, o zaman yazının yayınlanan kısmı kadar olan cümleyi, alıntı iconu ile belirttin.Halen yapabilirsiniz.Daha öncede yapsanız farketmez.Robatlar devamlı yeni yazı yazıldığında tararlar ve güncellerler.İlk defa yazıyı siz yazıpta başka bir yerde yazı yayınlanmadı ise hiçbir kaynak belirtmenize gerek yok.O zaman misafir yazar olarak alt kısımdan arkadaşınız hakkında iki link verebilirsiniz.Bu link ne olabilir.Google Profil linki, Blog'u varsa blog linki hatta twitter linkide olabilir.Bakın o konudaki örnek yazı linki okuyun lütfen.Bana bile yazı gönderebilirsiniz.
      http://guney59.blogspot.com/p/misafir-blogcu-ol.html
      Görüşmek üzere.

      Sil
    2. Hocam çok teşekkür ederim.

      Sil
    3. @sami eski
      Bey, değerli yorum ve değerlendirmeleriniz için ben de çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. hocam tüm yazılarımın bir bölümünde görsellik açısından alıntıyı kullanıyorum , alıntı özelliğini kullanmam tüm yazılara kötü bir etkisi olurmu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Melih Kirişci
      Bey Merhaba; Blogunuz güzel bir göesel yapıya sahip inceledim.Online ,Network ağırlıklı güzel.İletişim Google Formu kullanmıssınız.Bu işlemde çok güzel.Alıntı özelliği Google Boot'larına bildirim de bulunan bir olay.Tam tersi Google Kriterlerine uyduğunuzu gösterir.Yazı içeriklerinize kendi özgün yazılarınızıda kattıktan sonra sorun olmayacağını kesin söyleyebilirim.Google algoritmalarını yakından takip ediyorum.Etmek zorundayım.Tüm alt yapım Google hayata geçtiğinde bende onla beraber geçtim.1989 senesinden beri bilgisayar kullanıyorum.1998 de Google'un yaklaşık tüm proğramlarına katılımım var.Fırsat buldukca hepsine bakıyorum.Sizinde zaman içinde bakmanızı tavsiye ederim.Herhangi bir yazının 3/1 alabilir, alıntı ekleyerek kendi düşüncelerinizide kattığınızda kaynak belirtmek süreti ile paylaşım yapabilirsiniz.Ama bu kuralları dikkatli uygulamanızı tavsiye ederim.2013 çok sıkı geçecek ve bir çok site ve blog bu konudan etkilenebilir.Dikkat etmeniz yeterli olacaktır.Çok kişi halen bu işin gırgırında.İşallah canları yanmaz.Doğru olanı yaparlar.Yorum için teşekkür ederim.Bana yazdığınız her yorum için Alexa Trafiğine bakın.15 gün sonra neredesiniz..Analattığım konuda Google Algoritmaları içindedir.Deneyin görürsünüz.

      Sil
    2. @Melih Kirişci
      Bey hakkında bağlantınızı facebook kısmına zorunlu beğenle ilişkilendirmissiniz.
      Bence güzel bir CV yazsanız daha güzel olur.Bu tür bağlantılar negatif yansıma teşkil eder.

      Sil
    3. teşekürler Adnan abi cevapların için hakkında kısmını yazmaya vakit bulamamıştım bir sayfaya yönlendirmek istedim, facebook 'a yönlendirdiğimi bile unutmuşum hiçbir şey gözünüzden kaçmıyor teşekkürler :)

      Sil
    4. @Melih Kirişci
      Bey biz dostlarımızı, hiçbir zaman yok sayamayan bir yapıya sahibiz.Sizlerin başarısı ile övünmek bile bize yeterli.Siz geleceksiniz.Her zaman da yanınızda olmaya devam edeceğiz.Yorum için ayrıca çok teşekkür ederim.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.