Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blog Sayfaları ile Menü Yapımı Resimli ve Videolu Anlatım

Blogger, blog Sayfalar sekmesinde blog'umuza, sayfamızdan oluşan herhangi bir başlık ismi ile menü yapabiliriz. Menü seçeneklerinden ...

...
Blogger, blog Sayfalar sekmesinde blog'umuza, sayfamızdan oluşan herhangi bir başlık ismi ile menü yapabiliriz. Menü seçeneklerinden oluşan bir blogunuzun olması herhalde hepimizi mutlu eder. Blog'unuzun yazı editörünü veya google drive de kendinize bir şablon sayfa yaparak yazılarınızı bu editörde de yazabilirsiniz. Google Drive yazı editörü hakkında yazdığım yazıyı okuyarak sizde blog yazılarınızı google drive şablonlarından hazırlayabilirsiniz. Hemen konumuza geçerek ilk adımları takip edelim.
Hazırlayacağımız konunun başlık adı : Ben Kimim (Etiketi) olsun.

Ben Kimim
Konumuzun içeriği : Kişisel kısaca CV bilgileri olabilir.
İzleyeceğimiz yol ;
Yerleşim ⇒ Sayfalar ⇒ Yeni Sayfa ⇒ Boş Sayfa tıklıyoruz

Saylar yeni sayfa
Açılan sayfamızda Başlık kısmına “Ben Kimim” yazıyoruz. İçerik kısmınada daha önceden hazırladığımız (CV) yazımızı ekliyoruz. Yazımızı önizleme yaparak eksiklerimizi tamamlayıp yayınlıyoruz. Kalıcı bir sayfa oluşturduk.
Ben Kimim Sayfa İçeriği
Hayal gücünüzü kullanarak istediğiniz kadar menü yapabilir, (20 Adet sınırı) veya işinizin bir parçası olan yazınızı bu şekilde menü olarak da hazırlamanız mümkün. Örneğin bu alanda mobilya işleri ile uğraşıyorsanız güzel bir başlıkla slayt yapabilir, öğretmenseniz öğrenci kurallarını belirten bir yazı hazırlayabilirsiniz. Hayal gücünüzü çalıştırın.
Yukarıda anlatılan (Blog Sayfaları ile Menü Yapımı) konuyu pekiştirmek için video'yu izleyebilirsiniz.

22 yorum

  1. teşekkürler paylaşım için videoyu izleyerek yapacağım menümü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @parcakontor Yorum için bende teşekkür ederim.Blogda yapılması gereken çok şeyler var herhalde ?

      Sil
  2. @hüseyin yaşar
    Bey merhaba;Yapamadığınız yeri ve blog'unuzun URL sini verirseniz yardımcı olmaya çalışırım.

    YanıtlaSil
  3. merhablar adana bey
    ben menuyu yaptim

    ornek olarak benim sitem
    ana sayfa ,kurabiylerim ,pastalarim, cupcakelerim

    diye menu yaptim,
    benim sorunum kurabiye menusunu tikladigimda
    ekxtara alt alta menu cikmasi

    fareyi kurabiyelerimin uzerine getirdiklerinde seceneklerde
    bebek kurabiyesi
    dogum gunu kurabiyesi
    dis kurabiyesi diye

    menuler arayanlar rahatlikla bula bilmesi icin her yer de arastirdim nasil yapacagimi anlamadim yardim edin

    buda benim blogum koekjessarayim.blogspot.nl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Nazli Karakaya
      Hanım yada bey yazamıyorum kusura bakmayın.Google profilinizde erkek yazıyor, ama Nazlı ismi bayan ismi kafam karıştı.
      1.Menüler sayfa olarak olmuş bu nedenle tek yazı görülür.
      2.Sayfaları biz hakkında, iletişim, harita vs gibi sabit kalıcı yazılar için kullanırız.
      3. Yazdığınız yazıları kategorize etmeniz için farklı bir yapı kullanılır verdiğim linki lütfen kontrol edin.
      http://guney59.blogspot.com/2012/09/blogger-ust-menuye-kategori-ekleme.html
      Ayrıca blog linkinizi yanlış vermissiniz sondaki iki harf hollanda rumuzudur (nl)sizin blog linkiniz
      http://koekjessarayi.blogspot.com/
      Alt alta sıralı etiketler özel temalarda uygulanır.Siz önce normal yolla menü yapmaya başlayın tam geliştirin ondan sonra farklı bir tema ile devam edebilirsiniz.Google plus da beni eklerseniz size rahat ulaşabilirim.Yorum için teşekkür ederim

      Sil
  4. Merhaba Adnan Bey,bahsettiğiniz bu uygulamayı aynı kişiye ait bir kaç blog için yapabilir miyiz? Yani tek blogda diğer bloglara bağlantı verecek şekilde?
    İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ahestebeste
      Hanım çok basittir ve yapabilirsiniz.Bende 17 blog mevcut ve hepsi birbirine bağlantılıdır. Diğer adı bu işlemin çapraz bağlantı olarak geçer.Örnek : ahestebeste yazdınız bu isme tıklandığında istediğiniz bir blogun URL sini bağlantı oluşturarak tıklandığında açılmasını sağlayabilirsiniz.
      Şu yazımı inceleyin lütfen.
      http://guney59.blogspot.com/2012/10/yazya-resime-link-verme-videolu-anlatm.html
      Yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. Tek blogda ve blog anasayfasında bu yazıda bahsettiğiniz örneğin 'Ben Kimim' başlığı gibi bir kaç başlıkla diyelim ki 4 blog linki vermek, bahsettiğiniz linkte bu bilgi var da ben mi anlamadım acaba?

      Sil
    3. @ahestebeste
      Hanım işiniz yoğundu herhalde dikkatinizden kaçmış olabilir.Yazıda var evet.Sayfalar sekmesinde 1.sitatik dediğimiz tek bir sayfa açabilirsunuz.Yada hemen alt kısmında web yazan yerde pencerenin üst kısmına, örneğin ben kimim yazıyorsunuz alt kısma da nereye bağlantı vereceksiniz o linki koyuyorsunuz.Sayfayı kaydediyorsunuz.Bu menü oluyor.Her yazdığınız yazıda etiketlere örnek ben kimim aynı kelimeyi yazdığınızda ve diğer yazılarınızada uyguladığınızda tüm yazılar ben kimim etiketinde (menüsünde) toplanıyor.Bu kadar.
      Siz ypamaya başlayın takıldığınız yerde bilgi geçin bana.Sonuçda çok kolay olduğunu göreceksiniz.

      Sil
    4. Her zamanki gibi bir kaç şeyi bir arada yapmaya çalışmaktan sanırım dikkatimden kaçtı.Önce deneme blogumda yapmaya çalışacağım.Sorun olmamasını umarım, sizi meşgul etmeyi sevmiyorum.
      Tekrar çok teşekkür ederim.İyi çalışmalar.

      Sil
    5. @ahestebeste
      Hanım, Test blogunda yapmak daha iyidir.Hatalıda olsa arama mtorları için kırık link olmaz.Yani hatalı link.Hatta test blogunuzu aramalara kapatabilirsiniz.Lütfen meşgul etmiyorsunuz.İstediğiniz zamna yazın zevkle cevaplarım sizi.Çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. Merhaba Adnan Bey
    Yakın zamanda bir blog açtım. Sonra düzenlemek yerine en baştan düzenli devam etmek istedim. Birkaç gündür üst menü oluşturmak için çok yazı okudum. Sizinki mükemmel. Kolayca menüyü oluşturdum. Artık takipçinizim. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @keyifolsun
      Yeni blog'unuz hayırlı olsun.Takipcim olmanız beni çok mutlu etti.Teşekkür ederim.Size gerekli olan tümbaşlıklar menüdeki kategori sekmesinde mevcuttur.Örnek seo konusunda seo etiketine tıkladığınızda sol tarafda hepsi sıralanır.Yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. Adnan Abi çok teşekkürler çok yararlı bir video olmuş ayrıca yeni blog sayfama beklerim eksikleri var ama yinede olsun teşekkürler..

      Sil
    3. @Alican Erdoğan
      Teşekkür ederim.Ancak blogun Google Plus da yok ve link de bırakmamışsın.

      Sil
  6. Hocam benim şöyle bi sorunum var , ben menü yapabiliyorum onda sıkıntım yok ama sizin videoda gösterdiğiniz temadaki gibi , menüyü nasıl şekillendirebiliriz kutu içine alma renk değiştirme vs vs. menü bende düz yazı olarak gözüküyor başlıkları ve güzel durmuyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @emre demirer
      Aşağıda verdiğim linkten kendi menünü Türkçe olarak yapabilirsin.Menü şekillendirme CSS kodlar ile yapılır.Bunlarada ihtiyaç duymadan verdiğim linki incelersen istediğin şekli,rengi deseni verebilirsin.
      http://guney59.blogspot.com/2013/10/blogger-menu-olusturucu-ucretsiz-turkce.html

      Sil
  7. merhaba Adnan Bey öncelikle şunu belirteyim yazılarınız benim gibi blog yapmaya yeni başlayanlar için çok faydalı emeğinize sağlık. Benim sorunum aynı menü başlığı altında farklı konular açamama. Mesela yeni sayfa oluştur ile "Bilgisayar" adlı menüyü oluşturuyorum ve bilgisayar ile ilgili olan tüm konuları bu menü altında toplamak istiyorum ama olmuyor bu sorunu nasıl çözebilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğuzhan ÇEŞMECİ
      Bey merhaba, yeni blog'unuz hayırlı olsun.okuduğunuz yazı doğru ama uygulamak istediğiniz konu bu değil.Bu yazı sayfa açma ile ilgili yani, iletişim,hakkında,hakkımda gibi.Size aşağıda verdiğim link yardımcı olacaktır.harfleri yanlış yazmamaya dikkkat edin yeterli hemen çalışmaya başlayacaktır.Zorlandığınız kısımda bilgi atın yardımcı olurum.Tekrar görüşmek üzere kolay gelsin.
      http://guney59.blogspot.com/2012/06/blog-ust-sayfa-kategori-uygulamasi.html

      Sil
    2. hocam ben sayfa acamıyorum problem nedir acaba? yeni sayfa olustr diorum baslık içerik bişeyler yazıyorum fakat ana sayfada yok. bir el atsanız:)

      Sil
    3. Erdi Sagdic;
      Yerleşim > Gadget ekle > Sayfalar > Gadgetini ekleyin.Sayfalar gadgetini eklemediğinden saylar görülmüyor.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.