Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Alexa Bannerini Bloguna Ekle Resimli Videolu Anlatım

Blog ve sitelerde gözünüze takılan önemli gadgetlerden biride site trafik widgetidir.Tüm sitelerde bu widgeti mutlaka görmüssünüzdür.Webma...

...
Alexa banneri
Blog ve sitelerde gözünüze takılan önemli gadgetlerden biride site trafik widgetidir.Tüm sitelerde bu widgeti mutlaka görmüssünüzdür.Webmastırların herşeyi diyebileceğim siteler için önemli olan PR (PageRank) trafik ölçüm aracı denilince ilk akla gelen sitelerden biri Alexa’dır. Daha önceki yazımızda alexa bannerini google sites siteye nasıl ekleyeceğimizden bahsetmiştik. Yazımızın konusu olan alexa sitesi nedir?
Bu konuyu kısaca inceleyerek alexa sitesinde trafik widgetini nasıl alacağız ve blogumuza nasıl ekleyecegiz bu konuyu görelim ve sitenize trafik widgetini ekleyelim.Yine test blogumu kullanarak Alexa sitesine giriş yapıyoruz. Halen kayıt olmadı iseniz kayıt işlemlerini yapıyorsunuz.Hesap oluştur ⇒ Email bilgilerini gir ⇒ Adınızı girin
Alexa Kayıt işlemleri
Kayıtlı kullanıcı olarak işlemimize devam ediyoruz.Siteye giriş yapıyoruz.
Sağ üstte Gösterge paneli( Dashboard ) ⇒ Site Ekle ⇒ Free kaydol ⇒
Web sitenizin örnekde verildiği gibi yazarak giriş yapıyoruz.
Örnek : Test blogumun adını yazıyorum : “bilginanneler.blogspot.com” devama tıklıyorum.
Karşımıza sitenizi iddia diye bir kısım çıkıyor.
Kayıtlı kullanıcı olarak işlemimize devam ediyoruz.Siteye giriş yapıyoruz.
Sağ üstte Gösterge paneli( Dashboard ) ⇒ Site Ekle ⇒ Free kaydol ⇒
Web sitenizin örnekde verildiği gibi yazarak giriş yapıyoruz.
Örnek : Test blogumun adını yazıyorum : “bilginanneler.blogspot.com” devama tıklıyorum.
Karşımıza sitenizi iddia diye bir kısım çıkıyor.
1. Şıkta Bilgisayarınıza bu dosyayı yükleyin
Yükleye tıklıyoruz hedef masa üstünü gösteriyoruz ve dosyayı yüklüyoruz.Yüklediğimiz dosyada bize verilen kod var.Aynı kod sağ tarafda da yazılıdır.(Doğrulama kimliği) bu kodu kopyalarak ;

Tasarım ⇒ Şablon ⇒ HTML düzenle ⇒ Devam et tıklıyoruz ⇒
Widget genişlet ⇒ Ctrl+F (arama fonksinu)’na ⇒
Bilgisayara indirdiğimiz kodu veya sağ tarafda yazan kodu kopyala ve
< head> tagın altına yapıştır. Şablonu kaydet.
Doğrulama Kodumuz :

< meta name="keywords" content="plants,bikes,cows,qtzLkT1_IMtNAC6s6nI3e4prPqs" />

Alexa panelinize dönün ve benim kimliği doğrula yazan yere tıklayın.Yaptığınız işlem doğru ise yeşil rekle onaylanacaktır.Yoksa kırmızı ile tekrar denemeniz istenecektir.
Benim kimliği doğrula
Kimliğimizi doğruladık ve yeşil olarak bize onay verdi.
Doğrulanmış kimliğimiz
Devam butonundan sonra site bilgilerinizi güncelleştirmeniz istenecek.Bu kısmı dolduruyoruz.
Site ve kişisel bilgi alanı
E arkadaşlar kolay değil devam ediyoruz.Menü çubuğunda Ürünler (Products ) tıklıyoruz.
En alt kısımda Site sahipleri için araçlara tıklayın.Alexa widgetine tıklıyoruz.

Ürünler menüsü
Alexa widgeti :

Alexa Widget
Site adını yazıyoruz beğendiğiniz kodu alarak blog edit ayarlar kısmına gidiyoruz.
Tasarım ⇒ Yerleşim ⇒Gadget Ekle ⇒ HTML Javasctrip ⇒ Kodu ekleyin ve kaydedin

Alexa Banner Widget
Videomuzu İzleyebilirsiniz.

25 yorum

  1. Adnan Bey,
    Menüleri inceledim lakin ücretli sanırım.
    kayıt oldum ama ülke kısmını atlamışım yani tekrar bulamadım yani türkiye olarak belirtemedim.
    Alexa widgeti ekledim dinamic blogda galiba gözükmüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sami eski
      Bey; Alexa ücretli değil.Ancak ücretli kısmıda ver tabi.Bizler ücretsiz kısmını kullanıyoruz.Verdiğim bağlantıdan giriş yapın lütfen. Ülkeyi düzeltebilirsiniz.
      http://www.alexa.com/pro/listing/edit?sid=c97da946-fce2-4846-acb7-75177d536ff2#
      Sitenize iddia yazan kısma tıklayın oradan düzeltebilirsiniz.Menü sağ taraf da olacak.Dinamik blog da görülmez.Ancak kodu ekledi iseniz şablonunuza yazı yazdıkca güncenlenir.Tarayıcınıza veri alabileceğiniz bağlantıyıda ekleyebilirsiniz.Linki verim size.
      http://guney59.blogspot.com/2013/01/alexa-toolbar-ve-eklenti-kullanm.html
      Bu linki okuyarak kurabilirsiniz.Sorun olursa görüşelim.Ayrıca yorum için teşekkür ederim.

      Sil
    2. Adnan Güney
      Bey; ülkeyi türkiye olarak belirtim şehir veya adres bilgilerini yazmadım Yazmam gerekir mi? önemli olduğu düşünmüyorum fakat size sormak istedim.

      Sil
    3. sami eski Bey; Tam olarak yazmanızda fayda var.Blogunuzda yazılı olanlarla eş olmalı.Yani blog başlığı açıklamaları gibi. Adres belirtin.Alexa Dünya Trafik İstatistikleri yapan değerli bir site.Verilerin çok fazla olması iyidir.

      Sil
    4. Adnan Güney Bey; Teşekkür ederim. Görüşmek üzere.

      Sil
    5. sami eski
      Bey; Bende teşekkür ederim.Alexa'yı tarayıcınıza eklediyseniz verileri görmeniz gerekir.
      Görüşmek üzere.

      Sil
    6. Hocam yeterli veri yok yazısını okuyorum, sanrım biraz daha zaman geçmesi gerek. Dikkatimi çeken siteme girdiğimde sol üst köşede alexa'dan alıp eklediğim kodu sayfaları gezerken görüyorum sorun olduğunumu anlamalıyım?

      Sil
    7. sami eski Bey; Kod tam eklenmemiş. Bu nedenle sayfa arasında gezereken kodu görüyorsunuz. Şöyle yapın lütfen.
      1. Kod kısmına gelin tarayıcı türkçe çeviriyi orjinal konuma getirin.Yani yazılar ingilizce görülsün.Google çeviriden dolayı kod araları açılıyor.Bu nedenle doğru veri vermiyor.
      2. KOdu yukarıda verdiğim örnek gibi eksiksiz kopyalayın.Tırnaklara dikkat edin.Biri eksik oldumu kod çalışmaz
      3. Kodu ekledikten sonra şablonu kaydedin ve ön izleme yapın.Bahsettiğiniz gibi görünüm alacakmısınız kontrol edin
      4. Şablonu kapamadan Alexa sitesine dönün ve solt atta test yazan kısma tıklayın.Size yeşil bir onay verecektir.Vermesse kod yanlış yapıştırılmıştır.
      Bunlara bakın lütfen.Tahminim Google çeviri açıkken aldınız kodu.Bu nedenle tam çalışmadı.Sonucu lütfen banada bildirin.Görüşmek üzere.

      Sil
    8. sami eski Bey ;
      Sayfa kaynağınıza baktım evet kodu yanlış koymussunuz.
      Kodunuz aşağıda veriyorum bu kodu kopyalayıp Head altına yapıştırıp kaydedin.Bu şekilde olmalı.İşallah burada tam çıkar.

      < meta name="keywords" content="plants,bikes,cows,006iToHvshux4QfDJGYDhPLZ2Co" />

      Sil
    9. Hocam dediğiniz gibi yaptım, daha sonra widgeti tekrar alıp ekledim, siteye girdiğimde az önce bahsettiğim sorunun çözülmüş olduğunu gördüm. Alexa yı indirip kurdum şuan sorun gözükmüyor. Yazınızı aynen uyguladım hocam. Teşekkürler.

      Sil
    10. sami eski Bey şu nada blogunuzdayım ve sayfa kaynağınızdan gördüm.Oldu. Bir iki gün içinde aktif olur

      Sil
    11. Hocam iyi sabahlar görüşmek üzere.

      Sil
    12. sami eski, bey teşekkür ederim sizede iyi sabahlar

      Sil
  2. Adnan bey bu http://guney59.blogspot.com/2012/03/alexa-trafik-witgetini-bloguna-sitene.html linktekini uyguladım bloguma ekledim ancak şablondan head tagının olduğu kısım baktığım linkte yazmıyordu bu kısımı yapmama gerek var mı ? böyle kalsın mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Tuba Tb
      Hanım Gadgeti ekleyebilirsiniz ancak Alexa'a bu site bnim bana aittir diyebilmeniz için size verilen kodu haed altına koynaız gerekir.Ve geri dönüm test ederek okeylenmesi gerekir.Yani gerekli.

      Sil
    2. anladım ama bir sorun oluşuyor head 'in altına kodu kopyaladım onay verdi devam ettim başarılı bir şekilde tamamladım ama bloguma gidince sağ üstte kod görünüyor kodu bunun içine alınca sayfa açılmıyor < meta name="keywords" content="plants,bikes,cows,qtzLkT1 iEd9bfLAL4qoWDxpUrwX6YQd0kc " />

      Sil
    3. @Tuba Tb
      Hanım Google Translate açıksa üst kısımdan orjinal yaparak kodu alın.Açık oldumu kod aralarını açar ve çalışmaz.keywords haricinde diğer etiketide kullanabilirsiniz.İkisinide tekrar deneyin lütfen.

      Sil
    4. translate i kapattım yine olmadı kod araları aralık diyince < meta buradaki aralığı bu şekilde <meta kapatınca düzeldi...sanırım olmuştur teşekkürler...

      Sil
    5. @Tuba Tb
      Hanım olmuş.Alexa yada baktım.Kod araları evet açıktı.
      Şu anda tamam diyebiliriz.Hayırlı olsun.Veri almaya başlamış.Bir müddet sonra işlemeye başlar.

      Sil
    6. Teşekkürler ilginiz için..

      Sil
    7. @Tuba Tb
      Hanım başarılarınızdan dolayı bende teşekkür ederim.

      Sil
  3. iyi günler adnan bey.makalede denilenlerin aynılarını yaptım fakat nedendir bilmiyorum widget'ı siteme ekleyemedim.dinamik blogdan dolayı olabilirmi bu durum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Murat Kılınç
      Bey merhaba;
      Alexa gadgetini eklersiniz ancak dinamik blogda görülmez fakat çalışır.Klasik blog önizleme yapıldığında çalışdığını görürüsünüz.Gadget ekleyemedim derken gadget eklediniz ve kabul mu etmedi.Onu tam anlayamadım.

      Sil
  4. gadgeti ekledim ama blogda gözükmemişti adnan bey onu sormuştum teşekkürler ilgilendiğiniz için.bişey daha sormak istiyorum dediğinizi klasik blogda denedim fakat alexa widgetının üstünde "no data" yazıyor bunun sebebi ne olabilir?bloğum güncel sayılır ama dünya sıralamasına giremiyorum bi türlü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Murat Kılınç
      Bey; Rica ederim her zaman soru sorabilirsiniz lütfen.No data Alexa kişisel bilgilerinizi tam girdiniz ise ve yeni kurulumlarda belli bir sayıya ulaşmadan veri bilgisi vermez.Kısa zamanda veriyi almaya başlarsınız.Henüz veriler işlenmediğinde Dünya Rtafik sıralamsını göremezsiniz.biraz beklemek gerekli.Yorum için ayrıca teşekkür ederim.Görüşmek üzere.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.