Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Kullanıcı bilgi dostu kopya siteler

Yazımıza kopya siteler ile başladık. Yazmaktan üşenen yada yazı bulamayan birçok site, blog kopyalama sistemini seçerek site yada blogları...

...
Yazımıza kopya siteler ile başladık. Yazmaktan üşenen yada yazı bulamayan birçok site, blog kopyalama sistemini seçerek site yada bloglarına yazının aynısını yapıştırmak süreti ile web dünyasında yerlerini almak isterler. Bir yere kadar doğru gibi düşünülen ancak kural ve telif konuları gibi yasalar ön plana çıktığında yapılan işlemin yanlışlığı ortaya çıkmakta, hatta bunun sonucu birçok site yada blog kapatılmaktadır. Bende zamanında ilk açtığım blog'umu bu yöntemle yürütmeye çalıştım. Şöyle bir düşünelim kopyacılık bize ne gibi bir getiri sağlar. Benim yaptığım ilk sitemdeki hit sayım bayağı yukarı çıkmakta iken bir sabah saat 4,30 sularında Google’dan gelen bir yazı sonucu telif haklarını ihlal ettiğim bildirildi. Yapılan tebliğ de telif hakları hakkında hiçbir bilgi sahibi değildim. DMCA nedir ? İsmini dahi duymamıştım.
Yapılan uyarıyı nasıl cevaplamam gerektiğini kendimi nasıl savunmam gerektiğini dahi bilmiyordum. Yazı İrlanda’dan gelmişti ve Amerikan yasaları gereği telif haklarını ihlal ettiğim için atıfta bulunmam istenmişti.
Atıf'ın anlamını dahi bilmiyordum. Atıf bir anlamda konu hakkında kendini savunmak anlamını taşımaktadır. Sözlüklere baktığınızda Türkçe karşılığı benim yazdığım açıklamalara isabet etmemektedir. İrlandadan aynı saatte ne yaptığım hakkında bilgi istedim. İnanmayacaksınız ama yaklaşık 15 dk. bile geçmeden şu madde şu fıkra gibi geri bilgilendirme geldi. Yazı İngilizce olduğundan Türkçe çeviri ile yarım yamalak anlamaya çalıştım. Açıkcası birşeyde anlamamıştım. Atıf işleminin bir avukat nezaretinde ve ingilizce dilinde yapılması isteniyordu. 
Burada şu konuya dikkat çekmek istiyorum. Yaptığım iş neydi bir blog yazmak. Peki ben bir blog'umu yazıyordum yoksa yazılarını yazmak için saatlerce araştırma yaparak yazısını hazırlamış birinin 5 dk. lık bir kopyala yapıştır mantığı ile yazıyı yazanın yazısını olarak onun sırtındanmı geçinmek istiyorumdum. İşte kendime sorduğum ve kendimi suçlu bulduğum bu konuda yapacak bir savunmanın da kopyacılıktan ne farkı kalacaktı.
Evet blog'um yanlış hatırlamıyorsam 72 saat diliminde kapandı. Artık Web dünyasında yoktu. Çok üzüldüm. Emek verdiğim blog'um diyebilmek için yazılarımın kendime ait olması gerekmekte idi, ancak bana ait olmayan bir yazı için blog'umun kapanması çok doğaldı.
Bu konu bana büyük bir ders verdi. Burada şu konuya değinmeden de geçemeceğim. Eğer böyle bir konu yaşarsanız cevap verme sürenizin 72 saat olduğunu, size yazılan yazının bir kenarında bahis konusu telif iddiası yapılan linkin bulunduğunu unutmayın.
Hepsi bu kadar değil tabiyki. Size yazılan yazıda verilen telif hakkı ihlali gereği link veya resmi bulup sitenizden kaldırmanız gerekmektedir. Ve yaptığınız işlemleri google geri bildirim ile açıklamanız ve sitenize doğrulama istemeniz gerekmektedir.
Konuyu kısaca maddelere dökersek, yapılan ve yapılacak işlemler nelerdir ;
Yapılan Bildirim :
1. Email’inize konuyla ilgili makamdan telif hakkı ihlalı iddiası hakkında bir yazı gelecektir.
2. Yazılan yazıda tarih ve saat damgasına bakın. Türkiye de bulunuyorsanız yazının geldiği saat ve tarih değişkenlik gösterecektir. Türkiye ile arasında hatırladığım kadarı ile 8 saatlik bir saat dilim farkı mevcuttur. Bu konuyu dikkate alın. Başlangıç süreniz bu saat ve tarihle devam etmektedir.
3. Size gelen e-maili çok iyi okuyun. (Değişim yapılmış olabilir. Araştırın.)
4. Yazıyı çok iyi okuyun. Geçen zaman ve bizde halen tam oturmamış olan İSO çalışmaları gereği yazı kalite standatları gereği değişime uğramış güncellenmiş olabilir.
5. Yazıda iddia konusu telif hakkı kapsamına giren yazınızın mutlaka bir linki vardır. Yazıda birçok link olduğundan ve anlatım farklı olduğundan gözünüzden kaçabilir.
Yapılacak işlemler :
1. Öneri : Google kullanıcı dostu kopya siteler konusunda, eğer yazı içeriği ve yazının ana sitesi kaliteli ise ve site ile sizin aranızda bir görüşme yapılarak itiraz yapılmayacak bir konumdaysanız bu konuda size birşey yapmıyor. Yani yazıyı neden kopyaladın aynısı gibi bir dava açması söz konusu değil. Hatta diğer yazılarınızda özgünse arama motorlarınca ön plana dahi çıkabiliyorsunuz. Yalnız dikkat, kantarın topunu kaçırmayın. Türk okurlar bu deyimi iyi anlayacaklardır. Deyimin kısa  açıklaması yaptığınız işi dengeli yapın şeklindedir.
2. Size gelen e-mail ile başlama bitiş süreniz 72 saatir. Bu süre sonunda bir işlem yapmazsanız, üzülerek söylüyorum ancak yapılan işlem doğrudur, siteniz/blogunuz kapanır. Bu üzücü olayı yaşamamak için bu süre ve geri bildirime dikkat edin.
3. Gelen yazıda telif konusu linkini mutlaka bulun. Telaşa kapılıp linki hemen blog'unuzdan silmeyin, unutmayın yayınlamış olduğunuz web de gezen bir link bu.
4. Gelen yazıda tüm işlemleri yaptıktan sonra sitenizi doğrulamanız için bir link verilecek. Bu linki kullanmayı unutmayın.
Öncelikle ;
a. Kaldırılacak linki bulun ve web yönetici merkezine gidin sileceğiniz sayfa linkini google aramalarından kaldırın. Silinen sayfalarınızı google aramalarından kaldırın ile ilgili yazımızdan nasıl yapılacağı hakkında bilgi edinebilirsiniz.
Not: Web Yönetici sayfasında sayfa kaldırılacaktır onayını kesin görün.
b. Blog sayfanızda yönetim panelindeki kayıtlardan kaldırılacak link sayfasını bulun ve taslağa döndürün sonra silin.
c. Gelen e-maildeki sitenizi iddia kısmındaki site doğrulama ile ilgili linke tıklayarak yaptığınız işlemler ile ilgili doğrulama isteğinde bulunun.
d. Doğrulama isteği yaparken size sorulacak bazı sorular mevcuttur. Site doğrulama için ne yaptığınızı açıklamanızı istenen sorulardır bunlar. Doldurmanız ve bilgi vermeniz gerekmektedir. Bu nedenle yaptıklarınızı unutmamak için adımlarınız not alın ve size sorulan bu kutulara açıklamalarınızı doğru şekilde kesin yazın.
5. Doğrulama işlemini yaptınız ve gönderdiniz artık bekleme durumundasınız. 
Sizin yaptıklarınızla DMCA ve karşı telif iddasında bulunan site arsında geçen yazışmalar sonucu büyük bir ihtimalle geri bildirim alacak ve rahat rahat çalışmalarınıza devam edebileceksiniz.
Şimdiden geçmiş olsun diyorum. Yazılarınız ne kadar özgün olursa kendinize olan güven duygunuzda o kadar gelişecek ve daha iyisini yapabilecek konuma geleceksiniz. Benim önerim kopyalama yapmaktansa okuduğunuz yazıları ve beğendiğiniz konularda kendi düşüncelerinizi yazmanız. Mutlaka kopyalama yapacağınız zamanlarda olacaktır. En azından yazıyı kopyaladığınız site/blog ile ilgili yazının linkine bağlantı verin. Bu işlem en azından emeğe saygı ve medeniyet işidir. Yaşadığım gerçek konular üzerinde yazdığım konuyu beğeneceğinizi ümit ediyorum. Her türlü sorularınız için yorum kısmını kullanabilirsiniz.
Kullanıcı bilgi dostu kopya siteler yazısı

Burada yazdığım yazılarımı önceki konularda bahsettiğim Blog Yazılarınızı Google Dökümanlarla yazın yazımda bielirttim gibi yazıyorum. Sizde yazılarınızı bu editörle yazabileceğinizi unutmayın.

Hiç yorum yok

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.