Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blogger Resim Özelliklerini Kullanma SEO

Blogger resim özelliklerini kullanarak SEO’nuzu arttırın. Resim özelliklerini kullanmak SEO için ( Arama Motoru optimizasyonu ) çok öne...

...
Resim özleştirme
Blogger resim özelliklerini kullanarak SEO’nuzu arttırın. Resim özelliklerini kullanmak SEO için (Arama Motoru optimizasyonu) çok önemli olduğunu unutmayın. Blog yayınlarınızın okunurluk derecesini arttırmak eklediğiniz resimlerin aranabilir olmasını herhalde istersiniz ? Birçok blog kullanıcıları yazı yayın resimlerinde alt ve title özelliklerini kullanmadığını görüyorum. Yazı özelliğinin kullanılmadığını nasıl anlarsınız ?
Herhangi bir yazı içinde resmin üzerine maus'u yanaştırın.Resim özelliğini anlatan bir açıklama görülmüyor ise, yazı için gereken SEO yapılandırması yapılmadığını anlayabilirsiniz.
Bu nedenle resimlerinize artık kolaylıkla "alt" ve "title" özelliklerini ekleyebilirsiniz. Bunları eklemek için Yayın Düzenleyiciniz de bir resme tıklayın ve Özellikler'i seçin. Resminize "alt" ve "title" özelliklerini ekleyebileceğiniz bir metin kutusu görünür. "Alt" özelliği, resmi görüntüleyemeyen (tarayıcı uyumluluğu veya görme bozukluğu gibi nedenlerle) kullanıcılar için resmin bir açıklaması niteliğini taşır, "title" özelliği ise resimle ilgili daha uzun açıklamalar eklemek için kullanılabilir.
Dikkat edilecek diğer önemli konular bazıları :
1. Başlık isminin küçük yazılması (İlk harfleri büyük olabilir)
2. Gereksiz (noktalama) işaretlerden kaçınmak
3. Yazıya verilen bağlantıların çalışır durumda olduğunu test ederek yazıya devam edin
4. Blog yazarlığı için hazırladığım ,Blog yazarları için 20 altın kural yazısını inceliyin
Yayın Düzenleyici'de "alt" ve "title" özelliklerini düzenledikten sonra resim etiketinizde yaptığınız değişiklikleri onaylamak için HTML görünümüne geçiş yapabilirsiniz.
SEO ile ilgili daha fazla bilgi edinmek için Web Yöneticisi Araçları Yardım Merkezi'ndeki bu makaleyi okuyun ve SEO Başlangıç Kılavuzu'nu (pdf) incelediğinizden emin olun.

8 yorum

  1. Süpermiş de ,bu resmin size aitolduğunu daha da belirginleştiren bir unsur değil mi???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @bahce perim
      Size ait olması önemli değil ki.Telif hakkı olmayan her resmi kullanabilirsiniz.Kendi resminizde olabilir.Zaten resmi kamuya açık olarak paylaşırız.Yoksa resimi sizden başkası göremez.Buda telif hakkının olmadığının ispatıdır.

      Sil
  2. Merhaba Adnan Bey! Blog yazılarıma eklediğim resimlerin bazılarına, dediğiniz gibi alt etiketler başlık filan girebiliyorum. Ancak bazı resimlere bunu uygulayamıyorum. Yazıya resmi ekliyorum, özellikleri girmek için resmin üzerine tıklıyorum ancak alt etiketleri gireceğim bağlantı kutucuğu açılmıyor. Sadece yazı panelindeki ''Bağla'' sekmeleri filan aktif hale geliyor. Ben de SEO'ya zarar verir diye, o yazıma hiç resim eklemiyorum. Bu durum resim özelliklerinden mi kaynaklanıyor acaba?
    Bir diğer sorum şu: Blogumda daha önce kullandığım bir görseli başka yazımda da kullanmamın bir sakıncası var mıdır SEO açısından? Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Rıdvan ÖZKAN
      Bey verdiğim linkten blog ayarlarını bir kontrol edin lütfen.Resim özelliklerinin gözükmemesi ayarlar eksikliği yada tema bozukluğundan kaynaklanabilir.
      http://guney59.blogspot.com/2013/05/blogunu-kur.html
      Resimleri hılıresim yükle ile link alarak sakın eklemeyin.Resimlerinizi diğer yazılarınıza bu blogdan sekmesi ile ekleyebilirsiniz zararı olmaz.Ancak resimler okuyucu yönlendirir.Picasada barındırırlır ve Picasada farklı resimler için öneri verir.Bu da okuyucunuzu farklı resimler ile blog'unuza teşvik eder.Sizde okuyucu getirisi yaklaşık %10 civarındadır.Reim özelleiklerini eklemeniz seo açısından çok öenmlidir.Adsense kodlarını eklemişsiniz hayırlı olsun.Kodları sakın kaldırmayın.10 gün falan kalsın.

      Sil
    2. -Verdiğiniz linkteki konulara baktım. Bildiğim kadarıyla herhangi bir sıkıntı yok. Ayarlar ile ilgili bir sıkıntı olsa, eklediğim tüm görsellerde özellikler görünmezdi diye düşünüyorum; ama sadece düşünüyorum. Dediğiniz gibi büyük bir ihtimalle tema sorunudur.

      -Eklediğim görseller kendi cihazımla çektiğim ve bilgisayardan direk yüklediğim görseller. Link vererek görsel yayınlamıyorum.

      -Gelelim Adsense'e! En önemli konu. Sizinle en son yazıştığımda bloğumun 70-80 hiti var demiştim. Şimdilerde ise blog hızla yükseliyor ve son 1 aydır günlük 400-500; son bir haftadır ise 600-800 arası tekil hiti var. 176 adet, tamamı ile özgün ve bana ait yazı var. Kullandığım görseller tamamen bana ait. Ancak buna rağmen Adsense inat etmiş kabul etmiyor. Politikalara uygun değil diye kestirip atıyor. Sanırım 5 veya 6. başvurum ama nafile. Tam bir hafta sonra reddediyor, o boş yerlerin yerinde ''web sitesi görüntülenmiyor'' gibi bir yazı çıkıyor; ben de reklamları kaldırıp tekrar başvuruyorum. Şuanda da gördüğünüz gibi kayıtlar arasında ve sağ üst kenarda otomatik olarak reklam yerleri oluşmuş durumda. Yani ben herhangi bir şey yapmadım. Blog yazılarının altına da bir reklam birimi oluşturup ekledim. Cumartesi yine reddedilecek ve ben yine sinir olacağım :-) Adsense olmadan gerçekten heves de pek olmuyor.

      Sil
    3. @Rıdvan ÖZKAN
      Görselleri kendinizin yüklemesi iy bir durum. Adsense hit konusuna bakmaz.Ayrıca kendisinin özel bir arama motoru vardır ve reklamverenler ile site arasındaki ilgi ve yazıları kendi prosedürü içinde kontrol eder.Yazı ve resme ilgi varsa hemen onaylar.Sizi onaylamadı ise boş yerlere siz mi reklam ataması yaptınız.1. Aşama ile boş yerlere reklam eklenir.2. Aşama kontorler sonucuda onaylanır.Otomatik reklam ataması olmaz.1. aşamayı geçmişsiniz ki bunu emailerinizden kontrol edin.Eklenen reklamları kaldırmayın.Biraz geç de olsa reklam çıkabilir.Adsense hesabından devamlı onay isteyin.Adsense bandı onaylanmadı yazısı otomatik olarak her zaman çıkar.Taki size kabul edilmediniz yazısı gelene kadarbekleyin.

      Sil
    4. 1. onayı zaten hemen alıyorum ama mail olarak gelmiyor. Kazançlar sekmesinden başvuru yapar yapmaz, birkaç saat sonra kabul ediliyor sanırım; çünkü adsense paneli bana açılıyor.
      Sonra yine blogger kazançlar sekmesinden, blog kayıtlarımda ve sidebarımda reklamları göster sekmesini tıklıyorum. Sidebarımın sağ üstüne Adsense adlı bir gadget kendiliğinden ekleniyor ve anasayfamdaki kayıtlar arasında reklam boşlukları oluşuyor. Ben bunlara ek olarak adsense paneline giriş yapıp bir reklam birimi oluşturup ya gadget olarak ekliyorum ya da yazıların altına filan ekliyorum. Sonra bir hafta geçiyor ve blogger panelimdeki kazançlar sekmesinde ''filan kimlikteki başvuru onaylanmadı'' yazıyor. Gadget olarak eklediğim adsense boş reklamlarının yerine de ''web sayfası görüntülenemiyor'' yazısı çıkıyor. Ben de onaylanmadığı için eklediğim gadgetları kaldırıyorum ve kazançlar sekmesinden de reklamları göster kısmına hayır diyorum.
      Çok karışık anlattım ama adsense denince ruh halim de karışıyor valla.
      Bu sefer onaylanmasa dediğiniz gibi hiç kaldırmayayım reklamları bakalım ne olacak.

      Sil
    5. @Rıdvan ÖZKAN
      Aldığınız sadece 1. aşama onay.2. aşamadan sonra reklamlar çıkar.Buda bazen 10 gün sürebilir.Adsense reklamı otomatik eklendi ise bunları ellemeyin.Size verilen talimatları takip edin ve reklamları silmeyin.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.