Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blogger Genişlik Ayarları Nasıl Yapılır Videolu Anlatım

Blogger Genişlik Ayarları Nasıl Yapılır. Blogger bloglarınıza büyük bir heyacan ile başladınız. Rasgale birşeyler yapmaya çalışıyorsunuz. ...

...
Blogger Genişlik Ayarları Nasıl Yapılır. Blogger bloglarınıza büyük bir heyacan ile başladınız. Rasgale birşeyler yapmaya çalışıyorsunuz. Ama bir türlüde blogunuzun genişlik ayarları aklınıza gelmiyor. Bu yazımda konuyu çok kişi bilmesine rağmen bloga yeni başlamış biri gibi, blogunuzun genişlik ayarlarının nasıl yapıldığını kısaca anlatmaya çalışacağım. Bu anlatımı da video ile pekiştireceğim. Blogger blog Genişlik ayarları neden gereklidir. Bloglarımızda birçok gadget kullanarak görseller ekleriz. Hatta blog dışı kodlarıda ekleyerek görsel güzelliğe ulaşmak istememiz çok doğaldır. İp gibi uzun bir gadget görünümü, herhalde bloglarınızda sizin de hoşunuza gitmez
Blogger Genişlik Ayarları Nasıl Yapılır

Düşünün Facebook beğen kutusu eklediniz. Ama blog çerçevenizin dışına taşmış bir şekilde gözüküyor. Herhalde canınız sıkılır. Yapmanız gerektiği konuyu bilseniz zaten yapmadan duramıyacağınızı biliyorum. İnanın o kadar blog inceledim, çok fazla blogda bu hatayı gördüm. Sonuç olarak bazı kişilerce basit bir yazı gibi görülsede, çok insanın düşüncelerine cevap vereceğini bildiğimden böyle bir konuyu yazmayı düşündüm.
Sizce düşüncemde haklımıyım ?
Hemen izleyeceğimiz yolu aşağıda belirtiyorum.
Tasarım ⇒ Şablon ⇒ Özelleştir ⇒ “Adjust widths” Genişlik ayarlarına ⇒ Tklıyoruz.
Karşımıza blogumuzun iç ayarlarına müdehale edebileceğiniz ve bu alanda şu anda ilk göreceğimiz konu olan “Genişlik ayarlarına” bakacağız.
Dikkatimi birşey çekti Blog ayarlar kısmı biraz değişmiş bu yazımdan sonra bütün ayarları kontrol edeceğim.
Bazı terimlerin açıklamasını yarım ingilizcem ile yapmaya çalışayım.
Entire blog : Tüm blog
Right sidebar : Sağ kenar çubuğu
Piksel : Sayısal görüntülerin en küçük parçasına verilen bir ölçü birimi
Uygulama alanı açıklaması :
Entire blog : Mausunuzu ileri geri hareket ettirin piksel rakamlarının değiştiğini göreceksiniz.Aynı anda alt kısımda blog gövde kısmının genişleyip küçüldüğünü anlayabilirsiniz.
Bu ayarı nerde kullanacağız: Bir video yada resim koydunuz ve gövde kısmından dışarı taştı diğer gadgetler alanına geçti.
Böyle bir olay yaşarsanız bu ayarları buradan yapabilirsiniz.
Bence ideal ölçü : 980 veya1030 Piksel
Right sidebar : Sağ kenar çubuğu diye adlandırılır.Birçok gadgetimizi bu alana koyarız.İşte gadget genişliklerinizin ayar taşmalarını bu çubuk ayarları ile yapacağız.
İdeal ölçü : 320 veya 370 Px.
Yapacağınız işlem bitti ise, blogunuzu kaydedip bloga geri dön ile Ana Sayfamıza dönebilirz.
Nasıl anlatım ve konunun önemi hoşunuza gittimi ? Kolay gelsin.
Konuyu anlatımını video'muzda da inceleyelim

7 yorum

  1. merhaba benim blogumda followers kısmımda "bu içerik güvenli bağlantı üzerinden henüz kullanılamıyor" yazıyor,lütfen yardım edin :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @merve aydeniz:
      Hanım şu linki inceleyin lütfen.
      http://guney59.blogspot.com.tr/2014/01/izleyici-gadgeti-nasl-gorulur-yaplr-gfc.html

      Sil
  2. Merhaba Adnan Bey ben blogumda reklam görüntüleyemiyorum.Adsense hesabınız sadece youtube için etkinleştirilmiş yazıyor ve blogumla alakalı verileri göstermiyor sanırım.Daha doğrusu youtubeu mu bloggerı mı gösteriyor onu daha anlayamadım.Hatta blogger.com yanında etkin olarak gözüküyor.Kısacası mevcut youtube adsense hesabımla blogger açtığım için karışıklık yaşıyorum heralde bir türlü bu problemi nasıl çözeceğimi bilemedim.Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Yigit :
      Bey,Youtube hesabınızda iken Adsense hesap kaydı yapmanızdan dolayı, Blogger reklamları kabul etmez.Blogger için kazançlar sekmesinden giriş yapıp Blogger giriş hesabınız ile kayıt yapmanız gerekmekte.Tabi önce Blogger 1. aşama dediğimiz onayları geçmeniz gerekecek.

      Sil
  3. Hocam adsense hesabı aldım falan kod falan işe yaramıyor reklam yerinde ya beyaz ekran var ya da hiçbirşey çıkmıyor neden olablir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://guney59.blogspot.com.tr/search/label/Adsense

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.