Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Bloggerda yeni kurulan blog ayarları nasıl yapılır

Blogunuzu yeni kurdunuz, yazınızı yazdınız. Blog kumanda paneli ayarlarınızı nasıl yapacaksınız? Blogger ile blog oluşturmak, kullanmak he...

...
Blogunuzu yeni kurdunuz, yazınızı yazdınız. Blog kumanda paneli ayarlarınızı nasıl yapacaksınız? Blogger ile blog oluşturmak, kullanmak hem kolay hemde çok zevklidir. Blogger ile blog oluşturduktan sonra önce blog ayarlarını yapmanız gerekir. Bu ayarları yapmazsanız blogunuz çerçevesiz bir tablo görünümüne girer. Google gmail ile bir hesap açtıysanız zaten blogunuza da giriş yapabiliyorsunuz demektir.
Blogger ayarlar
Gmail hesabınız yoksa google hesabı nasıl açılır başlıklı yazımızı inceleyebilirsiniz.
Adımları takip ederek blogunuzun ayarlarını yapın.
1. Başlık ve açıklamalar :
Kontrol paneli (Tasarım) → Ayarlar → Başlık/Açıklamalar

Başlık ve blog açıklamalarının yapılandırması
2.Gizlilik (Blogunuz arama motorları tarafından görünür olacağı kısımdır. Kesin evet diyeceğiz.)Bu kısım çok önemlidir.Evet işaretli değilse arama motorları tarafından blogunuz dizine eklenmez.
Arama motorları gizlilik ayarı uygulaması nasıl yapılır
3.Blog ana sayfasında gösterilecek yazı adedini belirtiyorsunuz.
Ayarlar → Yayınlar ve yorumlar → Kayıtlar (Ad)

Kayıt adedi belirleme
4.Blog ana sayfasında yayınlanacak yazı sayısının belirlenmesi
Ayarlar → Yayınlar ve yorumlar → Kayıtlar
Blog ana sayfanızda kaç adet yazınzın gösterileceğini yazı yazma sıklığına göre belirleyebilirsiniz. Genalde bloggerda otomatik olaraka (7) sayısı gelir.Ancak yazılarınızı sık yazmayacaksanız ana sayfa görünümünü 3 ile 5 adet yazı olarak belirtebilirsiniz.Yazılarınızın uzunluğu zamanla bu sayıyı yazmanızı belirleyecektir. Bloggerda uygulanmakta olan yazı kesme aracını da kullandığınızı düşünerek ana sayfa görselini ayarlayabilirsiniz.
5.Resimleri Lightbox ile gösterin
Blogger blogunuzda görsel eklediğinizde bunların görünüm ayarlamasını yapan bir eklentidir.
Resimleri Lightbox ile gösterin yazımızı inceleyebilirsiniz.
6.Google+'da paylaş
Hemen alt kısımda bulunan Google+'da paylaş yazısındanda anlayacağınız gibi, yazılarınızı yazdıktan sonra yayınla butonuna tıkladığınızda yazılarınız yayınlanır.Aynı anda g+ paylaşım sekmeside açılırarak hemen paylaşım yapmanızı sağlayacak yeni uygulamaya alınan çok şık ve kullanışlı bir eklentidir.Sizin bu eklentiyi kullanabilmeniz için her iki kutucuktaki “EVET” seçeneğini aktif etmeniz gerekmektedir.

Resimleri Lightbox ile gösterin ve google + da paylaş
7.Yorumlar
Kimler yorum yapabilir
Yorumlar kısmını herkese açık olarak işaretleyin.
Yorum denetleme
Yorumlarınızı her zaman denetleyin.Her zaman yazan kısmı işaretleyin.
Kelime doğrulamasını göster
Bu kısmıda işaretleyerek spamlara karşı önlem almış alacaksınız.Bazı insanlar yorum kısmını farklı amaçlı kullanmakta olduğunu unutmayın.Yorumlarına link bırakarak blog ziyaretcilerinizi farklı yöne çekerek virüslü bir siteyede yönlendirme yapabilirler.Bu kısımda bir kurnazlık da yapabilirsiniz.Bırakılan linke güvenmiyorsanız link bağlantısını pasif hale getirerek baclink olayını gerçekleştirmenizde mümkün.
Kelime doğrulama
Yorum yapan kişinin insan yada robot olup olmadığını denetleyen bir mekanizmadır.
Geri bağlantıları göster
Yapılan yorumlarda bağlantıları görmenizi sağlar.Gösteri işaretliyoruz.
Yorum formu iletisi
Blogunuza yorum yapan insanlara birkaç güzel sunuş yapabilirsiniz.
Örneğin :Yorumlarından dolayı teşekkür edebilirsiniz

Denetleme isteklerini şu adrese gönder.Sizin email adresinizdir.                                                    Yorum açıklamaları

8. Saat Dilimini Ayarlayın
Yazılarınızın doğru şekilde yayınlanması için saat dilimi ayarlarınızı mutlaka yapmalısınız.
Saat Dilimi ayarınızı Türkiye saat dilimine göre (GMT+02:00) olarak ayarlamayı unutmayın.

Saat dilimi açıklamaları

45 yorum

  1. Adnan bey çok açıklayıcı bilgiler teşekkürler.Çalışmalarınızda başarılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Dilek Ocal; Hanım yorum için çok teşekkür ederim.Birçok insana faydalı bir açıklama ancak ilk yorum yapan sizsiniz.
      Bu da insanların Dünyası yapısını ve hayata bakışını yansıtıyor.Gerçekten sizi takdir ediyorum.Araştırmacı biri olduğunuz kesin.Problem yaşarsanız mutlaka bildirin lütfen.Görüşmek üzere.
      Saygılar.

      Sil
    2. Adnan Bey elinize sağlık çok faydalı bir site

      Sil
    3. @Anne Gazetecinin Defteri, Teşekkür ederim.Faydalı olmaya çalışıyorum.

      Sil
    4. Sayın Adnan GÜNEY beyefendi,
      lütfen teşekkürlerimizi kabul buyurunuz.

      Sil
    5. TUNÇLUER Serdar. Bey;
      Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Çok faydalı oldu ama benim bir sorum daha var cevaplarsanız çok sevinirim. yorumlara abone ol seçeneğini nasıl ekleyebilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @gonca gp;
      Herhaba Gonca Hanım. Şu anda blogunuzdaki şarkıyı dinleyerek hemen sorunuzu cevaplıyorum.
      Aşağıda verdiğim linke tıklayın ilgili yazıyı takip edin, blogunuza 5 dk içinde kurun.Ayrıca reklamları yapılandırısanız adsense yazılarınız arasındaki boşluklar gider.Farklı konularda her zaman yorumlarınızı beklerim.Geç saatlere kadar çalıştığımdan sorunuz hemen yanıtlanacaktır.
      Saygılar

      Sil
    2. http://guney59.blogspot.com/2012/10/blogunuza-sk-abone-kutusu-ekleyin.html

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim çok naziksiniz. Ama bu abone kutusunu yapabiliyorum. Demek istediğim yorum kutusunun altında yer alan e posta yoluyla abone ol seçeneğini aktif yapamıyorum. Şablonumla mı alakalı acaba?

      Sil
    4. @gonca gp;
      Konu ayarlarla ilgili hemen döneceğim size.Nazlı hanımın bir sonunu halletmeye bakıyorum.
      Saygılar

      Sil
    5. Ancak yarın sabaha dönerim size çok acil bir durum değil çok teşekkür ederim ilginize

      Sil
    6. @gonca gp; Hanım Belki inanmıyacaksınız ama şu saate kadar bu konu hakkında araştırma yapıyorum.Bu eklentinin blogunuzda çıkmamamasına neden olabilecek bir unsur yok.Blogunuzdaki kodlarıda inceledim.Ayarları tekrar gözden geçirin lütfen.Başka bir ayar yok çünki.Gözünüzden kaçan küçük bir nokta olabilir.Görüşmek üzere.
      Saygılar.

      Sil
    7. vakit ayırdığınız için çok teşekkürler :) Kesin birşeyleri öğreneyim derken kurcalayıp değiştrdim. İyice inceleyeyip bulurum ben onu

      Sil
    8. @gonca gp; Hanım banada haber verirseniz memnun olurum.
      Yorum için ayrıca ben teşekkür ederim.
      saygılar ve Hürmetler

      Sil
  3. http://demodeyiz.blogspot.com/ bloğum yorum butonu çıkmamakta nedenini sorsam ,bütün herşeyi doğru yapmış olmama karşın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hacer Yavuz, Hanım merhaba bazen gözden kaçan küçük bir ayrıntı olabiliyor. Aşağıda verdiğim bağlantıyı inceleyin lütfen. Yorumlar sekmesi de kolay kolay hata olmaması lazım.Bir yeri yanlış işaretlemiş olabilirsiniz.Birde yerleşim sekmesini açın ve blog kayıtları kısmında (5)yorum yazan kısma bakarmısınız.İşeretli değilse orayıda işaretleyin lütfen.Sonucu bana da bildirirseniz memnun olurum.
      http://guney59.blogspot.com/2013/02/blog-yorumlarnz-denetleyin.html

      Sil
  4. Adnan bey siteniz çok faydalı elinize sağlık.yeni bir blog açtım ve hiç bir bilgim yok bu konuda. arama motorunda görünmüyor.adres ile arattığımda 'Bu sitenin robots.txt dosyası olduğundan, bu sonuç için bir açıklama bulunmamaktadır.' diye açıklama bulunmuyor.robots.txt. ne onuda bilmiyorum :) yardımcı olursanız sevinirim.şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eylül elzem
      Hanım Yeni blogunuz hayırlı olsun.Bilginizin olmaması çok doğal.Blogunuz yeni ise ve yazılarınız fazla yoksa aramalarda görülmez.Sizin önce, Blog ayarlarını, temanızı ve diğer işlemleri yapmanız gerekli.Birde blog adını vermemissiniz. Robot txt dosyası bütün blogların vardır.Sadece blogunuzun alt yapısının tamamlanması gerekli.Yukarıdaki yazıda yazılanları yaptıysanız birçok konuyu tamamlamış sayılırsınız. Diğer yazılarımı blog kategorisinden bakarak tamamlayabilirsiniz.Anlaşılmayan konu olduğunda yazı altında yorum bırakmanız yeterli olacaktır.Hemen cevaplandırıldığını göreceksiniz.Tekrar görüşmek üzere.

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. robotx engellemeleri neden kaynakları yada nasıl düzeltilir bunu soracaktım bir bilginiz varya eger bloke URL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Sehirbilgileri com
      Merhaba; Youtube da yazılarımda link var diye tam yazamadım.Bloga gelmeniz iyi oldu.Yanlış anlamayın lütfen bloguma sizi çekmek gibi bir düşünce içinde yapmadım.Robot Txt konusu çok hassas bir konu.Bu konuyu Web Yönetici araçlarında üst yetkili bir arkadaşla da görüştüm.Bloglarda verilen engelleme işlemi ile ilgili yapabilecekleri birşey olmadığını, birçok neden den dolayı bu engelleme yazısının çıktığını anlattılar.Bizler tarafından yapılan bir uygulama değilse çok dikkate almamamızı söylediler.Arama motorlarının çapraz döngüsü olabileceği ve blog yada siteye zarar verebilecek nitelikte olmadığını söylediler. ilgili yazıyı burdan da okuyabilirsiniz.
      http://guney59.blogspot.com/2011/12/basarl-bir-site-icin-10-kural.html
      Bence sitenizi hiç kurcalamayın.Ters tepki yaratabilir.Dikkat ederseniz bu konuda pek kimse tam açıklama yapamıyor.

      Sil
  7. çok teşekkür ederim yapamadığım bazı blog ayarlarını sayenizde bakarak yaptım faydalı site .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Yusuf Beyazıt
      Bey, değerli yorumunuz için ben teşekkür ederim.ilgili konunun size yardımcı olmasına sevindim.

      Sil
  8. Adnan bey çok güzel anlatıyorsunuz. :) Kendimi lisede ders dinler gibi hissediyorum :) Hemen üye oldum. Umarım sayenizde bloğumu daha güzel bir hale getirebileceğim. Anlayamadığım o kadar çok şey var ki :( Başka bloglarda görüp kendime uyulamaya çalıştığım :( iki gündür tam mesai çalışıyorum ama yapabildiğim bir iki şey oldu sadece (kategoriler için resim eklemek, ara butonu koymak, ki ikisi de pek istediğim gibi olmadı) Çok çalışmak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Günışığı
      Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Yazıları belli bir sistem içinde adım adımizleyerek uygulama yaparsanız hem unutmamış olur hemde uygulamaları çabuk kavrarsınız.Çok çalışmanıza gerek yok. Yazılanı adım adım uygulayın zaten konular peşpeşe çözülecektir.Görüşmek üzere.

      Sil
    2. adnan bey merhaba, bende bi blog açtım ancak üye sayısını üyeleri gösteren butonu , beğen butonunu nasıl koyucam acaba

      Sil
    3. @Nuray Onur : Hanım merhaba, yeni blog'unuz hayırlı olsun.Artık en büyük dost ve arkadaşınız yeni açtığınız blog olacaktır.
      Sorunuzdan gadget açmayı bilmenizi görüyorum.Tüm bu sorunun cevabı olarak bir link vereceğim.Bu linkte Google izleyiciler, rozet, bloh okuyucu izleyenler, abone olma, hakkında, blog sayacı ve daha birçok 30 işlem yapabileceğiniz Gadget'in nasıl açıldığını ve bu sorduklarınızın nasıl yapıldığını anlatan link :
      http://guney59.blogspot.com/2013/09/blogger-gadget-nasl-eklenir.html
      Ayrıca tüm sorularınızın cevaplarını menüdeki isimlerden bulabilir konu içinde anlaşılmayan yerleri yorumlarda belirtebilirsiniz.Tekrar görüşmek üzere blog dünyamıza hoşgeldiniz.

      Sil
  9. adnan bey merhaba, nurayın tarif defteri diye bi blog açtım..sayfada beğen butonu eklemek istiyorum, üyeleri ve sayısı göstermek istiyorum..nasıl yapabilirim acaba? google aradım okudum ama yapamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Nuray Onur : Verdiğim linkten Duyarlı veya yazı altında paylaşım beğen vs tüm icon çeşitlerini ekleyebilirsiniz.
      http://guney59.blogspot.com/2012/11/addthis-sosyal-paylasim-eklentileri.html

      Sil
  10. Günaydın Adnan bey. Dört beş gündür blogumda sorun yaşıyordum.Onları şimdilik hallettim.Ama bu sorunumu halledemedim.Lütfen engin bilgilernize ihtiyacım var.
    Blogumu
    da dört gündür yayınlarımı paylaştığım postları diğer bloger arkadaşlarda görünmüyor.5 gün önce paylaştığım yayınldığım görünüyor.Böyle oluncda hiç bir blog son gelişmelerden haberdar olmuyorar beni takip etmemiş oluyorlar Bilmem anlatabildimmi

    YanıtlaSil
  11. @Güloanne Mutfakta Gülten
    Merhaba, Günaydın.Blog RSS akışını kontrol ettiniz mi.XML dosyanız 576K doldumu RSS akışı durur.Verdiğim linkten bir kontrol edin lütfen.
    http://guney59.blogspot.com.tr/2013/12/feedburner-576k-besleme-hatasn-duzelt.html
    Günde kaç yazı yazıyor iseniz rss sonuna o rakımı yazın.Örneğin 3 yazı ise şöyşe olacak. ?max-results=3
    Ve blog panelinizde en altta en son yazınız varmı bir kontrol edin.

    YanıtlaSil
  12. merhaba bloguma sayfalar ekledim ama yazdığım yazıları o sayfaya taşıyamıyorum ana sayfada çıkıyor ne yapmam gerekli
    teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Burcu Cengel :
      Hanım merhaba, blog üst ana sayfa menüsüne siz sayfa eklediğinizden bir sayfa çıkıyor.Aşağıda menü nasıl yapılacağını anlatan link var.Ayrıca video'u da izleyerek daha iyi anlayabilirsiniz.Bu arada yeni blogunuz hayırlı olsun.Diğer yazıları sayfa başlık çubuğunda menü oluştur yazısına tıkladığınızda diğer yazılara da bakabilirsiniz.Kolay gelsin diyorum anlaşılmayan konu olursa ilgili yazı altında yorum bırakabilirsiniz.
      http://guney59.blogspot.com.tr/2012/09/blogger-ust-menuye-kategori-ekleme.html

      Sil
  13. Merhaba,
    bloğumda yazdığım yazıların kopyalanmasını engellemek için, seçilebilme ve kopyalanabilme özelliğini kaldırabilir miyim? Bunu nasıl yapabilirim? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Salim Kablan :
      Bey merhaba çok üzgünüm,Blogger ayarlarda böyle bir uygulama olmadığı gibi normal yollar ile sitelerde de böyle bir uygulama mevcut değil.Bazı kodlar ile yapılabiliyor.Ancak ben tavsiye etmiyorum.DMCA sitesinden ücretli bir gadget alabilirsiniz.Veya okuyucu kitlenize menü kısmında Gizlilik yazısına benzer bir yazı yazabilirsiniz.Teşekkür ederim.

      Sil
    2. @Salim Kablan :
      Bey teşekkür ederim.

      Sil
    3. slm
      10 adet bloğum var ve sadece 3 adet kontrol panelinde görebiliyorum.Ne yapmam gerekir

      Sil
    4. FARUK TOK; Bey merhaba Yorum kısmındaki isminize tıkladığımda profil ayarlarınız eksik olduğunu yazan bir yazı görüyorum.Yazıda profil uygun değil yazıyor.Profiliniz herkese öncelikle açık olarak belirleyin.Profil düzenlemel için şu sayfaya bakabilirsiniz.
      1. https://www.blogger.com/edit-profile.g
      Ayrıca şu sayfalar size yardımcı ve yol gösteri olacakdır.
      2. http://guney59.blogspot.com.tr/2013/06/blogger-ve-google-plus-genel-sorular.html
      3. https://support.google.com/blogger/answer/1375600?hl=tr
      4. http://guney59.blogspot.com.tr/2013/04/blogum-kumanda-panelinde-gorulmuyor.html
      Ayrıca kumanda panelinde sağ tarafta dişliye tıklayın şu anda blogger profil kullanıyor iseniz, google profiline döndür seçin.
      Birde yanlışlıkla blog silinmiş olabilir veya spam'a girmiş olabilir.Siline bloglar kısmınıda kontrol etmeyi unutmayın lütfen.Biraz uzun bir konu ama tüm seçenekleri yazdım.Konu halen çözülmez ise bilgi verirseniz memnun olurum.Teşekkür ederim.

      Sil
  14. Çok faydalı bir yazı olmuş gerçekten çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Pembe Kreasyon; Birşey değil bende teşekkür ederim. Faydalı oldu ise bu beni dahada mutlu kılar.

      Sil
  15. merhaba benım blogum hala uzantısı co.uk olarak gorunuyor nasıl duzeltecegım acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül mutfagım; merhaba, blogunuzu kontrol ettim. Ben normal görüyorum. Şunu yaptıktan sonra tekrar kontrol eder misiniz lütfen.
      CTRL+üstkarakter+R

      Sil
  16. çok faydalı br makale olmuş bende bloguma beklerim

    YanıtlaSil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.