Sosyal medya araçlarının kullanımı, farklı tipteki kullanıcıların davranışları ile birlikte farklı eğilimler kazanıyor. Bu durum en popüle...
İşte o 17 bulgu:
Aktif Facebook kullancılarının yüzde 20 ila 30’u “güçlü kullanıcılar” olarak adlandırılıyor. Bu kullanıcılar arkadaşlık istemleri, etiketleme, ileti paylaşımı ve mesaj gönderimlerinin birçoğunu gerçekleştiriyor.
Kadınlar erkeklere oranla daha fazla durum güncellemesi gerçekleştiriyor.
Kullanıcılar “like” tuşunu kullanmaktan hoşlanıyor. “”Like” tuşuna basmak Facebook’ta yapılan en önemli etkinliği oluşturuyor.
Like tuşu ile beğenilmek, beğenmekten daha çok tercih ediliyor.
Ortalama olarak Facebook kullanıcıları gönderdiklerinden daha çok mesaj alıyor.
Kullanıcılar durumlarını güncellemekten çok arkadaşlarıyla ile ilgili yorum yapıyor.
Çok az kişi arkadaşının haber kaynağı (news feed) üyeliğini bırakıyor.
Facebook’ta sizden daha fazla arkadaşa sahip olan arkadaşlarınız muhtemelen listelerindeki bütün kişilerle tanışmıyor.
Facebook kullanıcıları ayda ortalama olarak 7 arkadaş ekliyor. Erkekler kadınlara nazaran arkadaşlık isteği göndermekte kadınlara göre daha aktifken, kadınlar arkadaşlık isteği kabul etmekte erkeklere göre daha aktif.
Facebook kullanıcıları arkadaşları vasıtasıyla ortalama olarak 150 bin kişiye erişme imkânına sahip.
Aktif Facebook kullanıcıları politik aktivizme katılmaya daha çok eğilimliler.
Facebook’taki grupların aktif üyeleri herhangi birini belirli bir aday için oy kullanmaya ikna etmeye daha çok eğilimli.
Neredeyse kimse “poke” (dürtme) tuşunu kullanmıyor.
Bir kullanıcı hesabında ne kadar fazla arkadaşa sahipse Facebook’ta o kadar aktif.
Facebook konusunda tecrübeli olan kullanıcıların bile Facebook’tan bıktığına dair bir göstergeye rastlanmadı.
Daha eğitimli kullanıcılar Facebook’ta daha çeşitli gruplara sahip.
Kullanıcılar arkadaşlarını fotoğraflarda etiketliyorsa, bu kişilerle muhtemelen yakın bağlara ve arkadaşlıklara sahip.
ليست هناك تعليقات
Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.