12/27/2011

You Tube Kar Taneleri Uygulaması

You Tube'nin yeni uygulaması kar taneleri kontrol barda resimde gösterilmiştir.

AdSense Optimizasyonu: Metin ve Resim Reklamlar Opt-in




Paneldeki kar tesinesine tıklayın

12/19/2011

Google bar Tanıtımı


Google'un ürün çalışmalarından birini anlatan YouTube video sunumu, yeni Google araç çubuğu ile ilgili ürünler arasında hızla gezinmeyi kolaylaştıran ve kolayca Google + ile doğru insanlarla doğru şeylerin paylaşılmasını anlatan yardımcı video'su. Bazen geçmişi hatırlamakta fayda vardır. İnsanlar geçmişi hatırlayarak geleceği daha iyi planlayıp daha fazla değer sağlayabilir. Bu video bu amaçla yayınlanmıştır.

12/17/2011

Bu uygulamadan uzak durun-Facebook

Facebook
Facebook'ta son günlerde hızla yayılan sahte bir uygulama, kullanıcıların kişisel bilgilerini çalıyor. Kullanıcılar, uygulamaya erişim izni vererek bu tuzağa düşüyor.Facebook'ta güvenilir olmayan uygulamaların sayısı hızla artıyor. Son günlerde kullanıcıların birbirine gönderdiği "Takvimime" uygulaması, kullanıcıların kişisel bilgilerini çalıyor ve daha şimdiden Türkiye'den 2.8 milyon kullanıcı bu uygulamayı hesabına indirdi.

Facebook'un desteklemediği Takvimime isimli bu uygulama, prensipte kullanıcıların arkadaş listesindeki kişilerin doğum günlerini girmenizi istiyor ve bu şekilde size bir takvim oluşturmanıza yardımcı oluyor. Ancak tüm bunları yapabilmek için önce uygulamaya "izin" vermeniz gerekiyor. Gerekli izni sizden alan uygulama ise tüm kişisel bilgilerinize erişim hakkını eline alıyor. 

Bu uygulamaya üye olduğunuzda arkadaş listenizdekiler de otomatik olarak sizden bu uygulamayla bağlantılı davet alıyor ve bu konuda dikkatli davranmayan kullanıcılar uygulamaya yetki vererek bu sahte uygulamanın yaygınlaşmasına sebebiyet veriyor.

Google+ sayfanızi oluşturun

Google Plus, diğer ismi ile Google+, Geliştirici Platformuna giriş yaparak Google+’ı web sitenize bağlayın. Web siteniz için gadget, widget ve eklentiler haricindeki Google geliştirici Platformunu kullanarak sol menüdeki seçenekleri inceleyip çok değişik uygulamaları kullanabilirsiniz. Google+ Platform uygulamarı, haber, makale, sesli site, sesli sohbet, chat, yemek blogları, magazin haber, vs. gibi birçok web site uygulamalarınızda kullanmanıza olanak tanıyan araçlar içermektedir.

Paylaşmaya başlayın
    Web sitenizi bağlayın Rozeti alın
        Herkese duyurun
Çevrelerinizi oluşturun

Ve daha fazlası…
Google+ Direct Connect
     Videoyla Sohbet
        +1 Düğmesi

Başka Sitelere Link Verdirmek

PageRank Değerini Arttırmak ; PageRank değerinizi arttırmanın yolu sitenize pek çok site tarafından link verilmesiyle olur. Başka Sitelere Link Verdirmek Bu konuda aşağıdaki önerilere uymak doğru olacaktır. Sitenize çok çok fazla siteye link verdirmek Yüksek PageRank elde etmiş sitelere link verdirmek ( Bunu yaparken dikkatli olun, çünkü illegal içerik sağlayan bir sayfadan PageRank değerini çok düşürebilmektedir.) PageRank değeri az olan sayfalara link veriyorsanız, içinde az link olanları tercih etmek Google tarafından iyi arşivlenmesine rağmen pageranki sıfır olan sayfalara link vermemek, çünkü bu size hiçbirşey kazandırmayacaktır. Çünkü böyle sayfalar META'larında ya da robot.txt dosyalarında belirtmezlerse google arşivleme yapamamaktadır. PageRanki 6 olupta birçok link veren bir sitenin etkisi PageRank'i 4 ama çok az link veren bir siteye oranla düşük olacaktır. DMOZ ve Yahoo buna çok iyi iki örnektir. Bunlarla ilgili bilgileri de sizlere vereceğiz.
İç Linklerin Önemi
Dış sitelerden link almak güzel ancak kontrolü zor bir olaydır. Diğer taraftan kendi sayfalarınız arasındaki linkler de sayfaların önemini etkilemektedir. Yani, sayfalarınız pagerankinin yükselmesi büyük oranda sizin de elinizdedir. Başta anlattığımız matematiksel formülden de anımsayacağınız gibi bir sayfa link verdiği sayfaya kendi puanlarını transfer edebilmekteydi.
Gelin şimdi bir sayfanın başka bir sayfa ile link değişimiyle nasıl PageRanklerini yükselttiğini görelim. Alt sayfalarınızın ana sayfanızın PageRank'inden nasibini almasını istiyorsanız, bu sayfalara ana sayfanızda link vermeniz gerekmektedir. Eğer gereğinden fazla link verirseniz de bu seferde etki eden PageRank değeri düşecektir.
Eğer sitenizi optimize etmek isterseniz, öncelikle pagerank değeri yüksek sitelere verdiğiniz linkleri kaldırmakla işe başlamanız gerekmektedir. Çünkü zar zor kazandığınız pagerank değerleri bu sitelere harcanmaktadır. Bu yüzden ana sayfanıza, dış linkler için links.html gibi ayrı bir sayfaya link verip, buradan o sitelere link vermek daha akıllıcadır.
Ayrıca sitenizi sadece belirli sayfaların pageranki yüksek olacak şekilde de dizayn edebilirsiniz. Örneğin bu iş için en güzel örnek sol üst köşeye koyduğunuz site logonuza ana sayfanın linkini vermektir.

PageRank Nedir

Pagerank metodu Google tarafından, sitelerin birbirleriyle orantılı olarak önemlerini yani kısaca popüleritelerini tespit etmek için bulundu. Bu metod oluşturulurken siteler arasındaki linkler baz alınarak internetteki topoloji örneklendi. Page Rank'in ana fikri şöyledir: Eğer bir A sitesi B sitesinin linkini yayınlamışsa bunun nedeni B sayfasının A sayfası ziyaretçileri tarafından dolaşılabilecek olarak düşünülmüş olmasıdır. 

Bu yapıya göre A sayfası B sayfasının pagerankini yükseltmiş olacaktır.Ancak Pagerank kavramı sadece bunlarla sınırlı değildir. Aşağıda belirttiğim iki fikir de önemli başrol oynar.
A sayfası ne kadar yüksek pageranke sahipse B sayfasının pagerank değeri de buna orantılı olarak artacaktır. 
A sayfasında ne kadar az dışarı link varsa, B sayfasının pagerank değeri o kadar yüksek olacaktır. Bu mantığa göre A sayfası sadece B sayfasını link verilecek değerde görmüşse, B sayfasının pageranki çok daha fazla artacaktır. 

Mantığı açıkladıktan sonra, bu sistemi gelin formülize edelim. Başlamadan önce açıklayalım, bu formülü Google'ın iki kurucusundan aldık. Formül şu ana kadar değişilik geçirmiştir ancak temel mantığı halen aynıdır.

A 1, A 2 , ..., An B sayfasına link veren sayfalar olsun. PR (Ak)'yı da Ak sayfasının pageranki olarak kabul edelim. N (Ak) ise Ak sayfasının dış sayfalara verdiği link sayısı olsun. d ise 0 ile 1 arasında değişen ve genellikle 0.85 olan bir katsayı olsun.

Bu durumda PageRank'in matematiksel değeri şöyle olacaktır:

PR(B) = (1-d) + d x ( PR(A1) / N(A1) + ... + PR(An) / N(An) )

Belki bu formülün hem basit hem de karmaşık olduğunu düşünebilirsiniz. Basit çünkü sadece birkaç koşula bağlı, karmaşık çünkü hesaplamak için daha önceden başka bir sitenin pagerankini hesaplamanız gerekir.

Aslında bu çok basittir, tüm pagerankleri belli bir değere sabitlerseniz olur biter. Eğer her sayfaya aynı değeri verirseniz; bu değeri kaç alırsanız alın sonuç değişmeyecektir.

Formülü tekrarlamaya başladığınızda sonuç bir önceki hesaplamaya bağlı olarak tekrar hesaplanacaktır. İşlem ilerledikçe pagerank değerleri yerine oturmaya başlayacak, ve bir hesaplamadan diğerine kadar hiçbir değişiklik olmayacaktır.

Rastgele Yürüme Modeli

PageRank değerinin hesaplanmasında formül dışında bir başka model daha vardır. Bu model de internetde dolaşan birinin simüle edilmesiyle, rastgele linkler arasında dolaşılmasıdır.

Düşünün, birisi bir sayfada dolaşırken bir link dikkatini çeker ve ona tıklayarak o sayfada dolaşmaya başlar. Böylece giderek birçok sayfa dolaşılır .

Page Rank değeri bir ziyaretçinin sayfada harcadığı süreye de bağlı olabilir.

Eğer gidilen bir sayfada geriye dönüş için de link bulunuyorsa olasılık daha da artacaktır. Bu da formülün ikinci terimine denk gelmektedir.

İlk terim ise sayfadan çıkılmadan içeri de ne kadar dolaşılabileceği olasılığını modeller. Formülde ifade ettiğmiz d sembolü aslında budur.
Not: Yukarıda anlatılanların Google tarafından artık kullanılmadığını bilmenizde fayda vardır. Eskiden her web sitesinin bir PageRank değeri vardı. Şu anda bu uygulama kaldırıldı.

PageRank Hesaplanması

PageRank Hesaplanması, PageRank'in matematiksel formülünü elde ettikten sonra, bunları hesaplamak için şu değişkenlere ihtiyacımız vardır.
B sayfasının PageRank'i üç faktöre bağlıdır:
B sayfasına link veren Ak sayfa sayısı;
Her bir Ak sayfasının PageRank değeri;
Ak sayfasındaki dış sayfalara verilen link sayısı;

Öyleyse B sayfasının pagerank değeri şunlarla alakalı değildir:
B sayfasına gelen ziyaretçi sayısı
Ak sayfasındaki B linkine tıklanma sayısı
B sayfasının Google'daki tıklanma sayısı

12/15/2011

Facebook Zaman Tüneli ile tanışın (timeline)

Zaman Tüneli İle Tanışın, yepyeni Bir Profil Zaman tüneli hayat hikayenizi anlatmanıza yardımcı, en sevdiğiniz fotoğrafların, gönderilerin ve uygulamaların bir arada bulunduğu yeni profilinizdir. Daha fazla bilgiiçin:http://www.facebook.com/about/timeline
Uygulamalar arasında geçiş yapın

Kapak resminizi değiştirin

12/13/2011

Google Hakkında

Google kimdir
Bilgisayarımızı açtığımızda hemen facebook, Google + filim, moda, magazin, haberler, spor, blog gibi birçok araçları incelemek için internet sayfamızda google arama motoruna yada başka bir arama motoruna tıklayarak aramalarımızı ve sonucunda bulduklarımızı inceleriz.
Peki hergün gözümüzün önünde duran, yada kafamızın bir kenarında hep soru halinde kalan şu soruya hiç baktınızmı? Google hakkında , google kimdir, google nedir?
Google arama sayfasında en alt kısımda  (Google hakkında);

Ürünlerimiz

            Şirketimiz

                       Site sahipleri için

                                 Daha fazla Google

Tüm bu sorunun cevabı burda

12/05/2011

Google + keşfedin Mekanlar ve projeler


Herhangi bir yerden, gerçek zamanlı video, dokuz arkadaş sohbet. Istediğiniz kadar giriş ve çıkış. Plus.google.com dan daha fazla bilgi edinin.

Tıklayın izleyin