Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blog Gazete Yazarlığı Hakkında

Türkiyede, Blog yazarlığı adında başlatılan etkinlikleri maalesef saçmalık olarak niteliyorum. Bu işe ilk başlayan Hürriyet ve Milliyet ...

...
 Blog Gazete Yazarlığı
Türkiyede, Blog yazarlığı adında başlatılan etkinlikleri maalesef saçmalık olarak niteliyorum. Bu işe ilk başlayan Hürriyet ve Milliyet gazeteleri. İlk baktığınızda çok güzel hemen kayıt yapıp bende katilim diyorsunuz. Ne olduğunu bilmediğimizden hemen Banner'lerini alıp Blog'larımıza koyuyoruz. Bize ne gibi bir katma değer veriyor hiç düşünmüyoruz. Şu kadar yazı yazarsan şurda olursun, arama motorları tarafından okuyucun artar falan, falan gibi söylevleri gale alıp koşturuyoruz.Bu faaliyeti bende merak ettim ve girdim. Ne yapılıyor, ne oluyor, insanlara gerçekten bir şey veriyormu, bir şey öğretiyormu diye inceledim. Tabi arkadaşlar sonuç da emek sizin ve her emeğin bir karşılığı vardır. 35 yıllık bir iş dünyası deneyimim var. Birçok işlerde çalıştım.En alt seviyeden en üst seviyeye kadar. Ticaretin en acı taraflarını bizzat yaşayarak izledim ve hissettim. Denemek için gönderdiğim bir yazıma alıntı denildi. Çok sinirlenmiştim. Hatta yazı bile yazdım ama cevaplanmadı. Tam yazı yazmayı durdurmak isteyip üyeliğimi iptal edecektim ki ! Bir okuyucunun yazısını okudum. Ve iptal işlemini durdurdum. Aslında blog için değil okuyucu için yazmayı düşünüyordum. Ancak ne yazık ki faaliyet gösteren hizmet sahipleri konuyu bu şekilde görmüyorlar. Onlar için işin ticari boyutu vardır.Yazınızın önemi yoktur. Sekiz yıllık gazetecilik deneyimim de var.Ne olduğunu çok iyi bilirim.
Okuyucumun yazdığı konuyu buraya taşımak size örnek göstermek istiyorum.

Yazı Başlığı
Blog Yazarları için 20 Altın Kural
Yazı Tarihi ve Okuyucum
29 Ocak 2013
Erkan Sezgin Bey
Okuyucu Yorumu
Önerileriniz için çok teşekkür ediyorum. Blog kategorisinde uzun zamandan beri ilk defa işe yarar bir yazı okuyabildik sayenizde...
Yukarıda yazdığım yazı ve yazıya yapılan yorumu okuyorsunuz. Erkan Sezgin Bey’e bu güzel ve değerli düşüncesi için çok teşekkür ederim.
Yazmış olduğu yorum benim için o kadar şey anlatıyor ki inanamazsınız. Evet şu kelime konuyu çok güzel özetliyor “ Blog kategorisinde uzun zamandan beri ilk defa işe yarar bir yazı okuyabildik sayenizde...”. İşte bu yazıdan sonra tekrar bir yazı yazdım.Ancak Admin Bey’in keyfi iyi ise ve onaylarsa yayınlanacaktı. Maalesef düşündüğüm konu gerçekleşti ve onaylanmadı. Yazdığım yazıyı merak ediyormusunuz ? Hemen burada linkini va adını veriyorum.Link ve Adı : Blogger Site Haritası Gönderme
Şimdi bu neden yayınlanmadı ? Gerekçe neydi ? Nasıl olmalıydı ? Ne yapmamız gerekirdi ? Gibi gazeteciliğin ilk kurslarında öğrendikleri soru tarzı ile soruyorum.
Ne, Nerede, Ne zaman, Kimle, Nasıl, gibi sorulardır bunlar. İşte bu sorularla bu işin Türkiyede uygulamasının henüz erken olduğunu görüyorum. Yazım bana ait bir yazıdır.
Sonuç olarak o kadar emek verdiğiniz yazı, gazetenin kararını bekleyip onaylanacak veya onaylanmayacak, selpak kağıdı gibi kenara atılabiliyorsa bende bundan sonra yazı yazmamaya ve üyeliğimi iptal etmeyi düşünüyor.Zaten ihtiyacım yok.
Birçok arkadaşın yazılarının arama motorlarınca çıkması için yazdığını biliyorum. Onları saygı ile anıyorum. Bu konuda benim fikrim kendiniz olun araştırın, yazılarınız özgün olsun, neyi nasıl yapacağınızı bilin ve Google güvenin. Arama motoru Google’dur. Google içerik kriterlerine uyuyorsunuz da yazınız dizinemi alınmıyor ? Mümkün değil. Blog ayarlarınızda, içeriklerinizde, Google veya Adsense içerik politikalarında mutlaka bir yanlışınız vardır. Google PageRank güncellemesi devam ediyor.Bakın Alexa verilerinize hiç birbirini tutuyormu ? Borsa gibi çıkıyor iniyor. Veriler sapıtmış durumda. Yani … Google, Google diyorum. Tarlanıza ne ekerseniz alacağınız mahsul de odur. Bu bir doğa kanunudur ve kimsede bunu değiştiremez.
Yukarıda anlatığım konuya farklı bir bakış yapalım ;
Yazımızın başlık adı ve linki : Blog yazarları için 20 altın kural 
Google Arama Blog yazarları için 20 altın kural
1. İlk maddede yer alan yazı linki sonuna bakın
2. İkinci maddede yer alan yazı linki sonuna bakın
3. Yukarıda her iki link de benim yazımı kapsamaktadır.Ancak 1. maddede ki linke tıklandığında benim blog sayfam açılmaz. 2. maddedeki linke tıklandığında benim blog sayfam açılır.
→ Şimdi soruyorum bu linkden hangisi size okuyucu getirir ? Cevabını ben vermeyeceğim.
Siz karar verin ve yorumlayın.
→ Benim yazıma, Google aramalarda baktığımda ikinci sırada oluyorum.Bunun nedeni diğer, sitenin PageRank’ının yüksek olması. Ancak işin adaleti burda. Hemen altta da ben varım.İlginç diymi ?
→ Diğer bir konu 1. maddede yazı tarihi 29.ocak 2013 olarak görülmekte.İkinci linkte de 17 Aralık 2012 olarak görülmekte.
Yorumu yine sizin değerlendirmelerinize bırakıyorum. Bu yazımda anlatmaya çalıştığım bir konu var. Anlayan anlamıştır diyorum. Boşa kürek çekmeyin. Kendi yazınızın dizene eklenmesini kendiniz sağlayın. Nasıl sağlayacağım diye düşünmeyin.Ne yazıkki yazılan yazılardaki bağlantı linkleri tıklanmıyor ve okunmuyor.İşin sırrı burada.Tıklayın ve bakın. Neleriniz eksik ne yapmanız lazım.Kendinizi test edin.Sırada Dünya değerlerini ölçen Alexa var ancak sabrediyorum ve bekliyorum.Google çalışmaları bir bitsin. Bakalım bu veri açıkları ne olacak nasıl düzelecek.Bu haksız yükseliş düzelecek mi ?
Verdiğim örneği canlı mı izlemek istiyorsunuz ? Aşağıda verdiğim cümleyi kopyalayın ve tarayıcınıza yapıştırarak enterleyin.Canlı canlı inceleyin.
Yazı başlığı : Blog yazarları için 20 altın kural 

14 yorum

  1. Hocam yazınıza katılıyorum. DMCA yı sizde biliyorsunuz en büyük ispat yazının kimin yazdığı konusunda en büyük şahit ayrıca bloggerin zaman damgası da bence önemli ve kesinlikle google ürünleri diyorum. Ülkemizde fikre saygı yok hırsızlığa saygı var, onun için üyelik iptalini kararınızı kesinlikle doğru buluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sami eski, Bey Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.Haklısınız en büyük ıspat zaman damgası.Saniyesine kadar veri topluyor.Google ürünlerinden farklı bir araç kullanmayı bende sevmiyorum.Mümkün olduğunca uzak kalıyorum.Facebook halen insanların bu siteden beklentilerini, sosyal kazançlarını merak ediyorum.Sadece resim, video paylaşmak, beğen,öner araçlarından başka hiçbir şeye yaramayan bir uygulama.İnsanlara kazandırdığı hiçbir şey yok.Eski Rusya gibi içine kapanık bir site.Tanıdığım yabancı bir arkadaşımı kabul ettiğimde beni bir hafta cezalandıracak kadar aciz ve korkak bir site.Kendine güvenemiyor.İşte Google Plus Dünya ile tanış istediğini yaz paylaş.Ordada kurallar var.Ancak kurallar toplumun kabul etmediği kuralları içeriyor.Kişisel olmayan toplumsan kurallar.Bu yazımın çok kişinin hoşuna gitmeyeceğini biliyorum.Ancak gerçek maalesef bu.Yorum için tekrar teşekkür ederim.

      Sil
    2. Hocam kesinlikle sizinle aynı fikirdeyim görüşmek üzere.

      Sil
    3. sami eski Bey, Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Hocam merhaba blog daki yazıların okunması açısından milliyet blog uygunmudur? siz üyesiniz gördüm yazılarınızı, ayrıca blogspot taki yazıları milliyet bloğuna aktarmak için nasıl bir yok izleniliyor? yani üye olduktan sonraki aşamayı soruyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @sami eski
      Bey; Blogunuzda Milliyette yazdığınız hiç bir yazı okunmuyor.Yani Gazeteye yazdığınız linklerin hiçbiri size okuyucu getirmiyor.Yazınıza tıklandığında direk milliyete gidiyor okuyucu.Tabiy ki Milliyetin bir ismi var.Herkes de bunlara aldanıyor.Şu avar yazı arama motorlarında Milliyetin trendi çok olduğundan çabul çıkıyor.Amam bu size bir fayda sağlamıyor.Görüntüden başka bişe değil.Ben üzerinde araştırma yaptım.Bana ne backling veriyor nede okuyucu getiriyor.Şu ana kadar bir faydasını görmedim.Okuyucunun geldiği yeri blog istatikleri, Web Yönetici Araçlarından dahili ve harici linklerden görebiliyorsunuz.Ama şevkinizi kırmim.Üye oldu iseniz yazınızı yazıyorsunuz.Adminin keyfine kalmış yayınlamak.Benim birkaç yazımı alıntı bu diye onaylamadı.Email attım cevap bile yazmadı.Bunun büyüklükle bir ayrıcalığını siz düşünün.Siz yazacaksınız, emek vereceksiniz.Admin bey bu yazı sizin değil alıntı diyecek.O anki durumunuzu göz önüne getirin.Bu nedenle ben yazmıyorum.Yazılarım zaten Google tarafından indexleniyor.Dizine alınıyor.blogunuzun site haritasını gönderin hemen dizine alınır.Bence hiç uğraşmayın derim.Ancak deneyin bakın.Sonuçları sizde yaşayın.

      Sil
    2. Hocam üye olmadım ve deneyimlemişsiniz zaten onun için üye olmayacağım size danışmak istedim cevabınız için teşekkür ederim.

      Sil
    3. @sami eski
      Bey Güven ve yorumlarınız için ayrıca teşekkür ederim.Bencede olmayın.Üzelmenizi hiçbir zaman istemem.
      Ayrıca blogunuz çok güzelleşmeye başladı.Alexa değeriniz de şu anda çok iyi.
      Sidebar geniş orta şeriti biraz daha koyu yaparsanız daha geniş bir görsellik kazanır.Bu arada Google Drive forumları kullanmaya başlamıssınız.Bende editör yazımı ve resimlemede kullanıyorum.Çok rahat.okları orda yaprınız herhalde.

      Sil
    4. Hocam Google Drive gerçekten harika yazı yazmak çok çok keyifli ve Google her şeyi düşünüyor.

      Sil
    5. @sami eski
      Birçok ürününü kullanıyorum.Sonsuz bir teknolojiye sahip.Yetişmek anlamak için çok uzun zaman gerekli.Bakamadığım daha çok proğramları mevcut.Hepsi başlıbaşına bir konu.Evet çok yumuşak bir çalışma sunuyor forum.İstediğiniz yapabiliyorsunuz.

      Sil
    6. Evet hocam her şeye cevap verebilen inanılmaz ürünleri var. Ve biz sadece kullanıyoruz ayrıca kullanmayı da bilmek gerek tabi ki onuda sizin sayeniz de öğreniyoruz. Hocam görüşmek üzere uyku vakti. Cevaplarınız için tekrar dan teşekkür ederim.

      Sil
    7. @sami eski
      Yorum ve takdir için çok teşekkür ederim.Hep birlikte bu katgıyı sağlıyoruz.Sizlere iyi uykular.Görüşmek üzere.

      Sil
  3. Sevgili dostum,
    gazetelerin blog yazarlarına sözde imkan tanıdıkları; sizin de tespit ettiğiniz gibi, tamamen içi boş bir balondur. Her şeyden önce özgür bir kaleminiz yoktur, yani sansür sürekli kaleminizin ucundadır. Bende Milliyette bir deney yapmak istedim. Henüz bir tek yazı yayınlamadan olayın farkında oldum ve hesabımı dahi kapatmadan ayrıldım ve bir daha da uğramadım. Onlar kendi çizgilerinde yazı yazan ucuz... yani bedava yazar arıyorlar.
    Çok güzel anlatmışsınız, tebrik ederim!
    Selam ve saygılarımla...
    Mehmet Sungur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Çubuklu köyü/61900-Arsin/Trabzon
      Mehmet Bey; Değerli yorum ve görüşleriniz için çok teşekkür ederim.Teşhisleriniz çok güzel, "Bedava yazar" ve yerinde olmuş.Bu yazımızı okuyanlara bir sesimiz olsun.
      Kimsenin kölesi, uşağı olmayın.Kendizi kullandırmayın.Sevgili arkadaşımın da yazdığı gibi kaleminiz özgür olsun.Arama Motorlarında çıkmak mı istiyorsunuz önce okumasını, test etmesini, araştırmasını bilmeniz gerek.Prosedürlere uymak gerek.Google zaten içerik kriterlerini uygulayanları Dizine ekliyor.Neden başka kapılarda yanlış bilgilerle uğraşıyorsunuz ki ?

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.